lyckade bränningar med nec-nd 1300

Permalänk

lyckade bränningar med nec-nd 1300

hej, har en nec-nd 1300 hemma som jag skulle behöva lite skivor till. Skulle vara bra om ni kunde meddela hur era bränningar har funkat med era nec och vilka skivor ni har använt. Jag vet inte mycket om media codes o så, så om det är nån som kan rekommendera några skivor så är jag evigt tacksam!

mvh metalworker

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk

Tja jag har bränt med Memorex 2x skiva, vet inte så mkt mer om den men alla skivor som jag har bränt har fungerat felfritt.

Har även bränt 5st Ricoh och de fungerar även de felfritt.

Visa signatur

Athlon XP 1700+@1Ghz I Asus A7V8X I 512MB PC2700 I GF4Ti4200 I Nec1300A I 2x120GB + 60GB

Permalänk
Medlem

kör med 4x skivor från ritek jag. köpte dom på: http://www.discatonce.se/ , inget fel på dom jag har brännt än iaf och det är runt 150st. Har bra kompabilitet med dvd-spelare också. Tycker dom e riktigt bra, lite dyra kanske men man får pröjsa för kvalite. Snygga e dom också

Går även att bränna i 8x med pioneer a07 med rätt firmware.

http://www.discatonce.se/index.html?target=p_142.html&lang=sv

Permalänk
Medlem

Traxdata +-R skivor har fungerat bra för mig i 4x.
3T Pro -R i 2x har fungerat ok.
SW Tech -R i 2x har fungerat sådär, kommer inte att köpa fler av dessa skivor.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

vore bra om ni tog upp om det är filmer ni bränt eller om det är bara data. Förväntar mig att säkerhetskopierar era dvd filmer vilket är mitt syfte.

mvh metalworker

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Medlem

verbatim +r 4x skivor (25)
ben-q -r ?x skivor (40)
princot -r 4x skivor (40)

ingen har misslykats än

det ända som jag har gjort är att byta firmwaren på brännaren till NECs 1.09 och det gjorde jag för att kunna bränna princot skivorna

Visa signatur

Life is pain, get use to it
Athlon II X3 440, 12GB ram 5,2TB HDD, Geforce GTX 460

Permalänk
Medlem

http://hem.bredband.net/bysand/

sammanställning av de skivor jag testat. Ska inte tas allt för seriöst då det är olika filer på olika skivor samt att min 1300 var defekt och nu är utbytt mot en 2500. Men det kan vara en fingervisning.

Jag tyckte O1ne funkade kalas om inte annat.

Visa signatur

//anno

Permalänk

dem skivor jag har tittat på är dessa:
3t Pro DVD+R 4,7GB
100 pack från netonnet

art:093923

och

3t DVD+R 25-pack
från kjell.com

art:19044

har läst att de skivor som har varigt mer blanka ska vara sämre kvalitet på och dem silvriga(från kjell) ska vara bättre.

Tänkte höra om ni visste något mer om detta. Hade tänkt köpa från kjell till en början med för att kolla om det är nått att ha.

Nån som möjligtvis vet hur pass bra livslängden på traxdata skivorna är jämnfört med andra skivor?

mvh metalworker

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk

Har brännt runt 50-60 skivor av märket 3T alla utan problem. Ungefär lika många av märket Memorex och alla fungerar bra.
Cirka 5 skivor av märket Sky, alla blev misslyckade

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Maxell DVD-R 50-p 4,7GB 4X Spindel.

Har brännt ut hela spindel utan att förlora en enda skiva. Brände alla i 4x med.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Har bränt:
Traxdata (RitekG04)+/-R med perfekt resultat i både 2(2,4)x och 4x(fortsatt köp)
Ritek +R 4x(lila Grade A) med perfekt resultat i både 2,4x och 4x(fortsatt köp)
Datawrite Red v2.0 (an31) -R i 4x med mycket bra resultat i både 2x och 4x(helt klart fortsatt köp)
Princo 4x med godkänt resultat i 4x(tur?)(fortsatt köp om priset ligger kvar)
Noname 4x(NANYA) i 2x med godkänt resultat(fortsatt köp om priset ligger kvar på samma låga nivå)(inga felbrända)
3T Pro(Ritek G03) med bra resultat i 2x
SW Tech 4x i både 2x och 4x med dåligt resultat(inget mer av skiten)
Av dom som blivit fel på så är det i 99% av fallen en SW skiva.
Brännt ca 200 skivor hittills.
Har fw 1.09 Autoreset.
EDIT: Resultatet gäller allmänt, både data och film/musik.

Permalänk
Medlem

Ridata Purple med Ritek G04 dye, fungerar hur bra som helst i 4x.

Permalänk
Medlem

Maxell DVD Video DVD+R 2.4X och DVD-R 2X funkar bra
Datawrite DVD+R 2.4X (svartgula overprinted) RICOH-dye funkar fint
Datawrite Classic DVD+R 2.4X (gula) Prodisc-dye funkar fint
RICOH DVD+R 4x RICOH-dye (helt oväntat ) funkar fint i 4x
Memorex DVD-R 4x CMC Mag-dye funkar bra i 2x, dåligt i 4x
Memorex DVD+R 4x CMC Mag-dye funkar bra i 4x

Har använt firmware 1.05 tills helt nyligen. Har nu 1.08 för att kunna bränna 4x på de sistnämnda skivorna.

Edit: Har kontrollerat flera skivor av varje sort med Nero CD-speed och att den funkar bra betyder en bra, jämn graf. Memorex DVD-R ger läsfel när de var brända i 4x och de är riktigt dåligt! Dock märktes inga fel vid själva bränningen.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

Du, anno, vad är det där "CIRC unrecovered error" som står under en del test?

Ska tillägga att jag köpte 10 st +r av märket "monarch"
Alla klarade sig.