Permalänk
Medlem

Sunbeam Plexi Chassi

Nu tror jag att jag äntligen bestämmt mej för vilket chassi jag vill ha och det är ett Sunbeam chassia, nu undrar jag bara deta

Är deta Chassit transparent eller är det blåtonat

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1210&session=c0c013...

Och är denna helt transparent

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=909&session=c0c0137...

Sen så undrar ja vilken ni tycker är snyggast

Och hur blir det med Start knappen på chassit??

Och hur blir det när man ska montera typ Nätagg, CD och det måste man skaffa nårr för att få upp det?

PS:Klaga inte på mej för att ja frågar så mycke och gör många inlägg men ja vill va 100% säker så det inte blir fel

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte sådär blått utan blått / uvljus igång.

ja, den är helt transparent.

tycker det heltransparenta är snyggast.

vadå "hur blir det med snartknappen?"

när du ska montera PSU, CD etc. så skruvar du fast dem antagligen?

Permalänk
Medlem

Så det första Chassit är lite Blått

Start knappen den du trycker på för att starta Datorn

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Så det första Chassit är lite Blått

Start knappen den du trycker på för att starta Datorn

har inte sett det utan lyse, så det kan vara helt ofärgat.

förstår inte vad du menar med startknappen, jag vet mycket väl att man startar datorn med den, men vad undrar du över den?

Permalänk
Medlem

Måste veta om http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1210&session=77e9e7... är Blått eller om det är igenomskinligt

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

det är blåtonat, väldigt svagt utan belysning.

Alla tillbehöver medföljer för montering inklusive kablage till start, reset, power och hdd led och skruvar för moderkort, chassiemontering (du får ett platt paket som skall monteras ihop själv) vill du ha det blått, lacka?

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Nej asså ja undra bara om chassit var Blåtonat eller om den va helt genomskinligt

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Blåtonat!!!!

Visa signatur

max tre rader i signaturen /pawa00

Permalänk
Medlem

Måste varna dig för det där chassit, tråkigt om fler än jag ska göra misstaget att köpa ett. För att sätta in en ny hårddisk eller liknande måste du montera isär halva chassit och ta bort moderkortet. Hårddiskupphängningen är också krånglig. Man sätter diskarna i en 5,25" plats och använder små distanser för att få fast diskarna, tyvärr så är distanserna ibland för långa så det går inte få dit hårddisken utan att kapa distansen. Sen tröttnade jag på utseendet efter ett par månader

Permalänk
Medlem

annars lossar man "bara" 4 skruvar i topen.. 4 i botten och 4 i fronten.. så drar man alla enheter frammåt.. så slipper man röra moderkortet..
verkligen jättesmart lösning... köpte det billigaste fulltowerchassit jag hittade.. är en fröjd att arbete med nu när jag flyttat över grejerna från sunbeamchassit

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

uv-plexit är lite blåaktigt när man inte belyser det med UV .
ja tycker det blåa är snyggast

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Asså vilket Chassi jag än hittar så är nått fel på det, snart så skruvar ja bara fast moderkort, graffe fast på skrivbordet

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

för att sammanfatta allas svar hittlis då:

ja det blåa är lite blåtonat även då det inte är belyst med uv-ljus

det andra är helt transparent

jag tycker att sunbeamchassin är fula liksom fönster i dörr och så.. köp ett lian li istället.

power- och resetknapp får du med. liksom power- och hddled.

du skruvar helt enkelt fast grejerna som i ett vanligt chassi.

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Va tycker ni om Lian Li PC6099 Chassit http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=716&session=c0c0137...

Du skapar en tråd och frågar om plexiglas chassien, och sedan mitt i din tråd byter du chassi, bestäm dig för ett du vill ha, sedan så kommer du tillbaks och frågar om det, ifall det är några konstigheter, och med ett chassi som du köper i handeln ingår allt nödvänligt kablage och skruvar för att kunna montera din hårdvara i den infall inget annat anges, det står även i manualen exakt hur allt skall monteras.

Lian-li är fina chassin och de funkar bar, inga konstigheter förövrigt, men det både jag och många andra irriterar sig på är alla som frågar om saker och inte kan hålla sig till ämnet.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

Men så ofta plockar men väl inte isär ett chassi så det stör väl??

Om jag nu skaffar ett Sunbeam

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Skaffa ett Lian Li så blir du nöjd.

Visa signatur

If you fool around with a thing too much you will screw it up.

Permalänk
Medlem

tycker iofs lianli är bland det fulaste som finns.. men nu handlar det inte om vad jag tycker utan om vad du tycker.. det måste vara ett chassi som du tycker är snyggt.. sen kan andra ge råd på vad som är smidigt och vad som är mindre smidigt... och även ge förslag.. men att ge förslag på vad som är snyggt och inte är omöjligt.. jag köpte ett grått fulltower för 500 kr och är riktigt nöjd...

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

Ja kommer alldrig kunna Välja ett jävla chassi, men tycker värkligen att Sunbeam Plexi chassi suger så fett ?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

finns saker som är värre.. men skall du inte pilla i datorn så funkar det...
Jag hade mitt i kanske 6 månader men nu åker det snart ut...

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

Varå värre finns det inget bra med Sunbeam chassit ?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

nej nej.. det lät fel.. jag menade att det finns värre saker med andra chassin som tex det chieftecet jag hade innan.. men det är en annan historia..
de nackdelarna jag hade med mitt sunbeam var:

att moderkortet satt lite för långt in från bakplåten
att det var mycket arbete med att sätta i nya hårddiskar/cd mm..
samt att 2 skruvar gick sönder när jag satte ihop lådan..
svårt att komma åt skruvarna när man skruvar fast pci, grafikkort mm..

något som är bra med chassit?.

det är väl att det har stöd för atx och är transparent då. (ifall man vill ha det transparent)
annars kommer jag inte på något direkt

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

Vadå lång in i lådan,

vad mennar du med att det är svårt att koppla in HD och cd

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

det skiljer några 3-6 mm mellan plåten bak på lådan och moderkortet.. detta gör att alla kontakter är för långt in..

Skall du tex sätta i en extra hårddisk, cd, floppy eller liknande måste du lossa på 12 skruvar samt lirka som en tok.. detta för att man annars inte kommer åt skruvarna från ena sidan då moderkortet sitter fast på den sidan..

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Medlem

Är det så på alla Plexi chassin ?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

det vet jag inte..

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Proffsmoddare

Jag vill påpeka att problemet med att mb sitter för långt in löses genom att bakplåten monteras på Insidan av lådan istället för på utsidan som manualen visar. Jag gjode så på mitt sunbeam och det funkade perfekt.
Men moderkortsinfästningen ÄR helt korkad.
Men detta är ju ett modd forum så köp det om du tycker det är snyggt och sen fixar du till problemen bara. Jag gillade inte mb infästningen och de faktum att lådan va lite trång. Men som den dåre man är fixade jag till dessa detaljer och gjorde ett par andra små ändringar på mitt Sunbeam jag misstänker att ni vet vad jag snackar om

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Har du bilder på ditt sunbeam ?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Sök efter "Sunbeam" och titta i tråden som flest läst
Jag tycker personligen att plexichassin är _FULA_

Permalänk
Medlem

Ja tänkte först på En Sonata men det chassit är ju mycke mindre än ett Sunbeam

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE