Permalänk

vill få tag i proxy-server till IRC

Jag satt tidigare idag på mIRC när några brasilianare kommer in i kanalen och börjar "nuka" alla som är iden genom att sända tonvis med nätverkspaket. Min internetuppkoppling slutade i prinicip att fungera. Jag kopplade ifrån adsl-modemet från routern och såg att "activity"-lampan lyste hela tiden. Jag tänkte att jag väntar tills de har tröttnat, dock så höll det på i flera timmar. Tillslut lyckades jag förnya mitt ip och jag kunde återigen surfa som vanligt. Men i fortsättningen vill jag inte ha mitt ip synligt när jag är på IRC. Det jag vill ha är alltså någon gratis proxyserver som jag kan använda för att IRC. Någon som vet nån bra? Det verkar lite suspekt det här med proxys. När jag söker på det får jag upp porrsiter och andra grejer....

Visa signatur

"Tiden är en illusion, speciellt lunchtiden"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har för mig att man ska kunna skriva en enkel rad i "Preform" som gör att ditt IP göms. Det kan vara //mode $me +x (/mode $me +x kan det vara med?) men jag är inte säker...

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Stämmer;

/mode $me +x

funkar på Quakenet om du är authad.

Permalänk

Funkar detta även på Efnet?

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Funkar detta även på Efnet?

testa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
Stämmer;

/mode $me +x

funkar på Quakenet om du är authad.

Hur menar ni att man ska skriva?

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

/mode $me +x <-- det ska man skriva...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxel
Hur menar ni att man ska skriva?

I Perform on Connect (där du t.ex. har olika kanaler som du vill connecta till när du ansluter till IRC-servern) skriver du in det där /mode etc etc. Detta gäller mIRC, vet inte om det gäller för andra klienter med.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

när jag skriver det så får jag bara $me no such channel på både quakenet och efnet

Visa signatur

"Tiden är en illusion, speciellt lunchtiden"

Permalänk
Medlem

Ska ni använda "/mode $me +x" måste det skrivas in perform, men ska ni istället använda er utav det medans ni är connectade till irc-servern ska ni byta ut $me mot erat nick. Så om du t.ex heter Swec|smurf så blir det alltså "/mode Swec|smurf +x" (utan citationstecken). Detta går bra att skriva i status eller i vilken kanal som helst.
Kom ihåg att ni även måste vara authade för att det ska fungera.

Tack för mig.

/MiiKe

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Medlem

Edit: För långsam..

Permalänk
Medlem

EFnet har inga sådana tjänster för host mangling.

Permalänk
Medlem

efnet och quake har inte ens samma nät.
men vill du ha ip, så msg;a

Visa signatur

Mvh,
Vi i Sthlm!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

/Martin