Jävla Steam (och Valve?)!

Permalänk
Avstängd

se det från den ljusa sidan, nu får du vara med och testa cs:s betan!

dessutom snackade snubben i kassan skit. man kan visst spela cs med hl cd-keyn. jag gör det as we speak.

half-life game of the year edition kan ha vissa problem med att cd-keyn är upptagen. men med half-life generations fungerar det perfekt.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Ännu en stackare faller på Valves girighet...

Jag har ägt en kopia av Half-Life och den kopian fick jag av en vän ( som hade två utgåvor ), tänker aldrig heller stödja Valve. Half-Life 2 kommer inte sätta sin fot på någon av hårddiskarna i hemmet, men DooM 3 kommer dock spelas friskt.

Om ett företag tvingar en att köpa ett av deras spel för att både spela över nätet trots man äger en äldre kopia samt för att beta testa kommande versioner av spelet, skulle jag be företaget dra dit pepparn växer och totalbojkotta.

Sen så är Steam ett stort skämt... Fungerar aldrig, segt som attans, man får 10tals felmeddelanden, etc. Att Valve överhuvudtaget inte kan knåpa ihop Steam ger mycket positiv feedback till Half-Life 2.

Hmm hur länge skall man ha rätt att testa betor på nya spel efter man köpt en kopia från något spelföretag? Kan du nämna hur många gånger ID har erbjudit dom som köpte doom2 att vara betatestare för doom3? Eller dom som köpte Quake vara betatestare för Quake 4? Jag har då inte fått något erbjudande på deras hemsida. Dom som köpte HL fick helt gratis vara betatestare för CS 1.6 som släpptes 4 år efter HL kom ut. Det tycker jag är helt otroligt bra.
Och för er som inte VILL förstå, CZ och HL är 2 helt olika spel licenser. Försök förstå det någon gång. Har man CZ FÅR man inte spela HL eller det spelets moddar för man har ingen HL licens. Har man HL FÅR man inte spela CZ eller CS:S beta för man har ingen licens till det. Köper man Blizzards warcraft får man inte spela Starcraft och tvärt om för det är 2 olika licenser.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Steam och Valve suger, men HL och CS är bra.

ooch

Psyke: Man kan spela CS med gamla HL-keys, om man reggat sig tidigare. Det går ej att regga nu och således "går det heller inte att spela med gamla HL-keys".

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

Jo det går visst... med HL generations paketets keys. Men det går INTE med den såkallade HL "bestseller" som finns att köpa på diverse stormarknader. Den kopian har "ogiltiga" cd keys om man vill spela på Steam och det beror på att det fanns CD generatorer som genererade keys i just den serien. Alltså blev den serien låst. Att sen dom stackars expediterna inte får reda på att det beror på key generators deras kpoior blivit odugliga och bara fått informationen "det är inte säkert dom fungerar på nätet" från återförsäljarna är inte deras fel.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard