Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Windows hackar efter byte av hdd.

Permalänk
Medlem

Windows hackar efter byte av hdd.

Tjenare! Efter att jag köpt en ny 200 gb Barracuda och installerat den på ett kontrollerkort så hackar windows, winamp. Musen hänger sig under en kort period, låtarna hackar osv. Har testat att köra 200 gb hdd utan kontrollkort och då kändes det som att windows flöt på som det ska. Men jag blev tvungen att köpa ett kontrollerkort då datorn inte kände av mer än 130 gb (fanns inga drivisar till mitt moderkort) Iaf så är det så att jag har kopplat 200 gb som master och den andra hårddisken (120 gb) som slave. 120 gb hårddisken sitter på moderkortet precis som tidigare. Medans 200 gb då sitter på ett kontrollkort. En underlig sak jag upptäckte när jag startar datorn med 200 gb på kontrollkortet är att datorn inte känner av ngn primary hdd vid startup. Och kopplar jag båda hårddiskarna till kontrollkortet, känner den inte av någon hårddisk alls. Har formaterat om och installerat om xp ett antal ggr, men inget hjälper. Har installerat alla drivrutiner också (nyaste), så det är inte problemet. Har lagt ner hela helgen på detta, men min kunskap verkar inte räcka till Så är det någon som har ett tips? Bomba mig med förslag!

EDIT: Efter att jag köpt kontrollkort kan jag uttnyttja hela hårddisken!

Permalänk
Medlem

jo de ska gå o göra så du får ut mer än 130gb de är XP som krånglar ... Kör med windows service pack 1 eller om du vill kan du fixa de i regedit...
Säg till om du vill fixa det i regedit kan kolla upp hur ja gjorde och hjälpa dig tar inte mer än någon minut o fixa det

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
jo de ska gå o göra så du får ut mer än 130gb de är XP som krånglar ... Kör med windows service pack 1 eller om du vill kan du fixa de i regedit...
Säg till om du vill fixa det i regedit kan kolla upp hur ja gjorde och hjälpa dig tar inte mer än någon minut o fixa det

Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt, det problemet är fixat efter att jag köpt kontrollkort. Problemet nu är att datorn hackar och uppför sig allmänt konstigt. Jag kanske inbillar mig, men det känns som att det tar långt tid att kopiera mellan hårddiskarna också.

Permalänk
Medlem

men varför kopplar du inte in hårddisken direkt till modekortet som den andra?

EDIT: så du kan utnyttja hela hårddisken när du kopplar genom kontrollerkortet?

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
EDIT: så du kan utnyttja hela hårddisken när du kopplar genom kontrollerkortet? [/B]

Svar ja, när jag kopplar genom kontrollkortet kan jag uttnyttja hela hårddiskutrymmet. Det är inte det som är problemet nu!

Permalänk

hmmm, testa att ändra pinsen, det är ju när du satt den på "mobo":t.
då får du ut 200gb. Hurvida man löser probs med ditt kontrolerkort har jag ingen aning om, puss o kram!

Visa signatur

XP2400+, Geforce 4mx420, 684sdRAM.