Söldner - Ett skämt?

Permalänk
Medlem

Söldner - Ett skämt?

Var precis hemma hos en kompis som av någon konstig anledning har köpt spelet Söldner.
Jag kan faktiskt ganska lugnt säga att det var bland det sämsta jag NÅGONSIN har spelat!
Varför släpper man ett spel som egentligen inte ens borde ha fått lämna Alpha stadie!?!?

Spelet är ju en enda stor BUGG!
*Spelet är o-optimerat och är onödigt krävande
*Nätverksstödet är ett skämt och man måste ansluta mer än 3-4 ggr för att ens komma in på en multi-player server som sen ändå disconnectar en med ca 60-70% säkerhet när en match är slut
*Allmänna buggar ÖVERALLT!

När man avlossar en salva med ett automatvapen mot en vägg så är väggen helt ren fram tills dess att man släpper avtryckaren för då hamnar ALLA avfyrade skotts skotthål i en klunga där man har muspekaren just då!

Ibland kan det hända att man helt plötsligt befinner sej UNDER marken (där det för övrigt är vatten) när man klättrar på en stege!

Men det sjuka är ju att väldigt få människor verkar ha insett hur verkligen skit-kass detta spel är!

Dessutom borde de ta bort den irriterande rösten som säger "Soldner" när man kommer till menyn (vilket man gör JÄVLIGT ofta)

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

Ja utan att ljuga kan jag säga att det är lite av det värsta jag sett. Kan inte komma på nåt sämre spel. Och då inte ens Pac-Man och Tetris som framstår som mästerverk

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Japp det stämmer, söldner är verkligen skit.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel ?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Vad är det för spel ?

Metal Gear Solid wannabies

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Avstängd

Hahaha bara jag som tycker det påminner om HL 1 motorn?

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

du hade kunnat ersätta Söldner med cs och det hade ändå varit samma sak, du får helt enkelt vänta 6 år innan spelet är ordentligt spelbart och majoriteten av buggarna är borta ;p

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

CS är ju lätt bättre än Söldner.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

CS (som vi ju alla vet är ett av de mest tråkiga och monotona samt mindre vackra spelen (iaf nu innan source kom) som finns ute) är till och med bättre. Kunde inte sagt det bättre själv.
Söldner är verkligen skit och bör inte ens få säljas i den form det existerar nu. Om jag verkligen får uttrycka vad jag tycker så skulle det aldrig lämnat idéstadiet hos utvecklarna. De skulle skeppat idén till ett annat företag som kunnat utföra den bättre. Motorn är ett helt kapitel i sig, den suger verkligen. Visionen var bra. Men för att sammanfatta finns det i princip inget sämre att lägga sina pengar på.

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk

Hmm, det får ju förhållandevis bra av Gamespot ändå.
Ännu bättre av läsarna.
http://www.gamespot.com/pc/action/soldnersecretwars/index.htm...

Måste provas.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Ta bara en titt på detta

Pls det ser ut som ja jag vill inte ens uttrycka mig i ord, men fult som stryk är det.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Nej Slödner blev ingen hit direkt.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Var inte spelet ändå rätt Hypat innan det släpptes ?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

Grafiken är lite i stil med World War 2 Online, när det först släpptes. Och Gameplayet verkar vara som om man spelar en taskig Quake 3 mod där det alltid laggar, minst lite.

Det kan jag få fram bara genom att se på bilden och läsa denna tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Soldner features some neat innovations, but these original elements can't compensate for its fundamental stability, control, and gameplay problems. - Erik Wolpaw

Skrattar försöker han vara snäll eller vad, spelet har några bra ideer men i övrigt suger det getballe =D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Skrattar försöker han vara snäll eller vad, spelet har några bra ideer men i övrigt suger det getballe =D

Errr? Kan du engelska? Det du säger är EXAKT vad han säger!

"Soldner features some neat innovations, but these original elements can't compensate for its fundamental stability, control, and gameplay problems. - Erik Wolpaw"

Bryter upp det!
Hans citat ---> ditt citat

"Soldner features some neat innovations," --> "spelet har några bra ideer"
"but these original elements can't compensate for its fundamental stability, control, and gameplay problems." ----> "men i övrigt suger det getballe"

Just? Eh? Alla kan vi göra misstag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
Errr? Kan du engelska? Det du säger är EXAKT vad han säger!

"Soldner features some neat innovations, but these original elements can't compensate for its fundamental stability, control, and gameplay problems. - Erik Wolpaw"

Bryter upp det!
Hans citat ---> ditt citat

"Soldner features some neat innovations," --> "spelet har några bra ideer"
"but these original elements can't compensate for its fundamental stability, control, and gameplay problems." ----> "men i övrigt suger det getballe"

Just? Eh? Alla kan vi göra misstag!

gillar din översättning skarpt

EDIT: spelet kunde vara gjort i en java miljö. då kanse det flutit åsså

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Skrattar försöker han vara snäll eller vad, spelet har några bra ideer men i övrigt suger det getballe =D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
Errr? Kan du engelska? Det du säger är EXAKT vad han säger!

"Soldner features some neat innovations, but these original elements can't compensate for its fundamental stability, control, and gameplay problems. - Erik Wolpaw"

Bryter upp det!
Hans citat ---> ditt citat

"Soldner features some neat innovations," --> "spelet har några bra ideer"
"but these original elements can't compensate for its fundamental stability, control, and gameplay problems." ----> "men i övrigt suger det getballe"

Just? Eh? Alla kan vi göra misstag!

Ferrat; ÄGD!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
Errr? Kan du engelska? Det du säger är EXAKT vad han säger!

Uhm, med andra ord kunde han uppenbarligen engelska. Tror du missuppfattade vad Ferrat ville ha sagt.

Permalänk

Jag tycker det ser ganska fint ut, de har bemödat sig om att sätta dit kvistar på tallarna och så.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ferrat; ÄGD!

Översättningen var menad kanske att inte vara exakt? tog snarare och skrev vad man läser det som?? =P

Hummus, nån som fatta iaf

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tyckte det var kul o köpa bilar ur ett skåp

Permalänk

Riktigt B!
Det enda positiva med detta spel var att man kunde spränga sönder husen.

Men hur kul är det efter 100 hus?:rolleyes:

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

På bilden står det caps, det är väl hur många gånger man råkat komma åt capslock när man ska trycka på "a" ??

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Söldner är riktigt roligt, ungefär som operation flashpoint, fast lite mer action inriktat. Buggigt, visst, men med senaste patchen så blir det helt klart spelbart.

Tror dom flesta som klagar på det bara testat första versionen... Finns ett nyare demo ute och tanka.

Förstår inte heller varför folk klagar på grafiken? Stora utomhusmiljöer och förstörbar terräng med detaljerad grafik... Vad mer kan man begära?

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk

Operation Flashpoint ligger hästlängder före Söldner...

Tyckte söldner verkade så bra innan, när man läste på hemsidan osv.
Men nu när man testade det vart det inget vidare...
Synd, det kunde blivit bra.

Permalänk
Medlem

nån mer än jag som inte gillade aliengubben eller va fan de e som spelar in det som säger: sååldneer varenda jävla gång man går tillbaka till huvudmenyn?

lämnade tillbaka spelet en timma efter jag köpt det... såg ju skitballt ut på filmer o sånt.
Nog ett av de sämsta spelen jag testat

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

ha, Operation Flashpoint är 999 gånger bättre. Inget slår det i KÄNSLA

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

jag hatar utsmetande texturer, fulaste träden jag sett på länge :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowe
jag hatar utsmetande texturer, fulaste träden jag sett på länge :/

Jag tycker inte du verkar ta någon hänsyn till kvistarna när du säger så!

Visa signatur

««« »»»