Permalänk

Lian Li pc76 Bilder?

Jag undrar om nån kan lägga upp några bilder på pc76:an med moderkort och diskar osv. installerat? eller några länkar till sådana bilder.

Har bara sett bilder på tomma chassin
Jag vill att det skall gå att göra en riktigt snygg installation av bla. 10st hårddiskar.

Kanske nån också har gjort några snygga modds på detta chassi?

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem

Varför har du 10 diskar?

Permalänk
Avstängd

För att kanske att han redan har 8 Hårddiskar!!

och kanske vill expandera med 2 till eller har kanske gjort det men inte lagt till det i signen

ont , tyvär kan ja inte hjälpa mig men ja va tvungen o säga nånting till den där snubben

Permalänk

Ett Lian Li PC76 moddar man inte.

Permalänk

har bara blivit så att jag köpt en ny hårddisk lite då och då, sen är det trevligt när man inte behöver oroa sig över att man har för lite utrymme

plus att jag har ju en speldator som jag slipper att ha massa annat på när man kan ha många trevliga spel istället.

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk

Fan va skabb... När ska du sätta vinkelslipen i det och snygga till det då?

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _GaNgStEr
Fan va skabb... När ska du sätta vinkelslipen i det och snygga till det då?

Ja jag vet ju inte riktigt om du är ironisk lr inte men jag hade väl tänkt å fixa nå fönster, lite belysning i burken, ledfläktar i toppen, byta ut lr ta bort de där fula hjulen, dubbla fancontrollers och kanske nån lcd så visar diskutrymme på alla 10-12 hårddiskarna osv.

Hur var det med bilder nån snälla

Har ni några åsikter kom gärna med dom också

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem

man ska modda allt som går

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hudsonhawk
För att kanske att han redan har 8 Hårddiskar!!

och kanske vill expandera med 2 till eller har kanske gjort det men inte lagt till det i signen

ont , tyvär kan ja inte hjälpa mig men ja va tvungen o säga nånting till den där snubben

You, I don't like..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkalmanMike
har bara blivit så att jag köpt en ny hårddisk lite då och då, sen är det trevligt när man inte behöver oroa sig över att man har för lite utrymme

plus att jag har ju en speldator som jag slipper att ha massa annat på när man kan ha många trevliga spel istället.

Ja iofs.. men sälj en hög av dina 80 o köp dig en fet Raptor på 300 Gig eller nåt..

Permalänk
Medlem

Ett tips ifall du inte orkar strula en massa men ändå få plats med dina diskar är att hålla ögonen på Gtek...
Har fått lite "insiderinformation" om att dom får hem Lian-Li EX-23 om nån vecka....

Lian-Li EX-23 info

Priset skulle landa nånstans mellan 290 och 350... Dom hade lovat att skicka två såna till mig redan.. Men ICKE att jag sett röken av dom.. Men dom skulle komma upp på sidan när som helst...

Permalänk
Medlem

Re: Lian Li pc76 Bilder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkalmanMike
Jag undrar om nån kan lägga upp några bilder på pc76:an med moderkort och diskar osv. installerat? eller några länkar till sådana bilder.

Har bara sett bilder på tomma chassin
Jag vill att det skall gå att göra en riktigt snygg installation av bla. 10st hårddiskar.

Kanske nån också har gjort några snygga modds på detta chassi?

Här är en länk till massor av bilder till Lian Li 2100B (efterföljaren till PC73-SL)
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32257...

12 st hårddiskar kan du få in samt 7 st 5,25 platser.

Det är hur snyggt som helst det här chassit och värt alla pengar som det kostar.

Om du vill ha fler bilder från valda ställen så är det bara fråga mig

//Marcus

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hudsonhawk
För att kanske att han redan har 8 Hårddiskar!!

och kanske vill expandera med 2 till eller har kanske gjort det men inte lagt till det i signen

ont , tyvär kan ja inte hjälpa mig men ja va tvungen o säga nånting till den där snubben

Är du aggresiv eller? Chilla lite.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0b
You, I don't like..

Ja iofs.. men sälj en hög av dina 80 o köp dig en fet Raptor på 300 Gig eller nåt..

signaturen stämmer inte jag har 1x30g som är C: , 1x60g, 2x80g, 4x120g, 3x160g

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem

varför moddar så många sina lian lis om dom köper det för att dom är stilrena?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
varför moddar så många sina lian lis om dom köper det för att dom är stilrena?

Just därför?
Nämen dom är väl lätta att modda just därför att dom är så stilrena med sina raka linjer osv.
Moddar gör ju många mest för att dom vill ha en lite egen finish på just sin låda... Iallafall jag.. hehe

Permalänk

Re: Re: Lian Li pc76 Bilder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SupraTT
Här är en länk till massor av bilder till Lian Li 2100B (efterföljaren till PC73-SL)
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32257...

12 st hårddiskar kan du få in samt 7 st 5,25 platser.

Det är hur snyggt som helst det här chassit och värt alla pengar som det kostar.

Om du vill ha fler bilder från valda ställen så är det bara fråga mig

//Marcus

Tack för tipset men jag tycker inte om det uppåner vända moderkortet för hårddisk-kablarna blir så långa kan vara svårt att få till det så det ser snyggt ut.

Lådan i sig är mycket snyggare än pc76:an, fast man kanske kan ändra sig om nån lägger upp lr länkar till några bilder på snyggt installerade grejer i en 2100:a

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
varför moddar så många sina lian lis om dom köper det för att dom är stilrena?

För att få dem ännu mer stilrena?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cenzar
Ett tips ifall du inte orkar strula en massa men ändå få plats med dina diskar är att hålla ögonen på Gtek...
Har fått lite "insiderinformation" om att dom får hem Lian-Li EX-23 om nån vecka....

Lian-Li EX-23 info

Priset skulle landa nånstans mellan 290 och 350... Dom hade lovat att skicka två såna till mig redan.. Men ICKE att jag sett röken av dom.. Men dom skulle komma upp på sidan när som helst...

Tack Cenzar nu kan man kanske fundera på att köpa 2st sådana och en annan låda

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ringa dom imorrn och se hur det går med mina..
Ifall jag får dom lite tidigare så kan jag ju slänga in dom i mitt tomma PC-70 och ta ett kort så får du se hur dom gör sig i ett chassi också.

Permalänk

Cenzar det låter trevligt jag funderar lite på att köpa ett pc-70 chassi också, jag har ett pc-65 chassi till min speldator å den är jag nöjd me

jag har ett galleri här på swe men den är inte uppdaterad på länge och det har tillkommit en hel del på/i pc-65 chassit.

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem

Tog ett *piiip* tag att kunna få mina grejer och fixa bilder på EX-23....

Först strulade posten och sen Gtek... men men..
Nu har jag iallafall fixat lite bilder på dom... Dock utan hårddiskar i just nu... men ändå..

För er som är intresserade finns det bilder på:

http://hem.bredband.net/cenzar/SweC/index.htm

Permalänk
Medlem

snygga pedaler

Visa signatur

rc@eu

Permalänk

Är det inte så att detta chassi är j-ligt trångt om man lastar in fullt med hårddiskar? Har för mig jag sett att man knappt får plats med alla sladdar...