Permalänk
Medlem

Re: Jag ogillar Valve

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Först skulle HL2 komma ut 30 September 2003. Sen, "tyvärr, vi blav haxxade av nån anonymous leaker, så ni får vänta". Sen skulle det komma ut denna sommaren. Jättelyckat.

Nu så har HL2 inget nytt att komma med. Inte med grafik, fysik eller ljud.
Det finns samma HL2 fysik i:
FarCry
Painkiller

Ljudet lär knappast slå Doom3. Inte grafiken heller.

Så... varför denna hype kring detta spel?
Här i denna tråden välkomnas endast inlägg angående hur mycket Valve suger.

Jag hoppas att Vampire - Bloodlines, spelet som bygger på deras Source-motor, ska komma ut för deras HL2, så visar det hur hårt ägda de blir av folk som vet vad de sysslar med.

spelet blev inte försenat pga läckan, utan pga dålig planering hos valve..

sen skulle det inte komma ut i sommras heller, utan de SIKTADE på sommarn, de har faktist bara gett ut ETT officiellt releasedatum hittils, och det var 30 sept 2003.. så kom inte och whina om att de skjutit upp spelet massor av gånger, för de har bara gjort det en gång.. och sen att spelet blev försenat är inget speciellt.. det är snarare konstigt om ett spel INTE blir uppskjutet idag då nästan alla spel blir försenade..

fysiken.. visst, den är inte ny.. den finns i painkiller och farcry och doom3 också, men där finns den ju bara som en tuff effekt. du kan skjuta på en låda så trillar den ned.. men sen är det inge mer med saken.. i hl2 däremot så blir fysiken en del av gameplayet, och det är det som är så specifikt med hl2..

grafiken är väl helt okej.. hl2 är gjort för att passa de flesta system och inte vara nå grafik-är-allt-spel som doom3 var, som bara hade grafiken att skryta med.. doom3 var snyggt, men när fan ska de göra ett spel av det?

ljudet är det väl inget fel med, varken bra eller dåligt, är väl helt okej.

sen tror jag inte att HL2 fick 98% i betyg av PCgamer utan anledning om det nu var så kasst spel som du utrycker dig att det är..

nä, dags för datorkommunikation nu... *rusar iväg*

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Det är väldigt svårt att veta hur bra dåligt ett spel är utan att spela det. Doom 3 är ju mediokert även om det har riktigt bra ljud och grafik i närheten av Far Crys klass. Sen nog kan Half Life 2 ha bättre fysik än dessa. Doom 3 har ju ingen fysik överhuvud taget och Far Crys är inte fullt utvecklad så nog kommer HL 2 ha bättre fysik än dessa. Fysik gör dock inget spel det är bara extra godis ala shader effekter. Som sagt det viktiga är ju hur bra själva spelet är.

titta bara på System Shock 2 10 gånger mer skrämmande än Doom 3 trots att det inte alls kan konkurrera rent grafiskt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att det är tråkit att Valve "strulat" så med Hl2. Dock tror jag spelet kommer att bli en riktig höjdare. Dock ska man vara lite passiv i sina tolkningar av det innan man spelat det annars blir man lika besviken på det som på doom3 (dock är doom3 ett bra spel men man blev besviken pga hyppningen). Doom3 ska inte beskyddas för att "det endast är en motor". när dom lanserade spelet och gjorde reklam för det innan så presenterade dom det som ett spel.... inte som en början på en ny motor.

Dock tycker jag att igentligen är det skitsamma vilken motor som tillhör vilket spel. Jag spelar spelet och bedömer sen om det är bra, jag tittar inte först på vilken motor det är och sedan dömmer det utan att ens spelat det.

Sen att några personer klagar på att folk inte vet vilken motor som byggde vilket spel känns mycket meningslöst. För att göra en liknelse vid bilar:

"A: -Du kan fan inte gilla Porshe då du inte vet om att visa av deras delar görs på licens utomlands."

"B: Men jag äger faktist en Porshe och jag kör den minst 6h om dagen.... tycker det berättigar mig att bilda en bra uppskattning om Porshe samt kalla mig fan av märket."

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
Dvs den enda som finns är PC Gamer? Gav inte mer trovärdighet för att de spred den mellan olika länder.

Skulle spelet ha varit färdigt skulle fler ha rescenserat det. Punkt. Detta resonemang leder även fram till den ytterst enkla slutsatsen:

Rescenserar du ett spel som inte är färdigt kan du inte heller säga ett skit om hur bra det är.

Spelet kommer nog bli jättefint och jättebra. Lugna ner hypen bara. Att PC Gamer vill sälja ett par hundra tusen tidningar extra på att vara först med en "rescension".... Det är väl ganska solklart? På samma sätt som Aftonbladet VARJE DAG ljuger ihop en löpsedel för att sälja mer. Nä, PC Gamer såg en bra chans att sälja extra. Eventuellt backade av Valve som såg en chans till ytterligare ett par tusen förhandsbokningar.

Klart blir det när det är klart. DÅ kan ni diskutera hur bra det är.

Har du överhuvudtaget läst något om dessa recensioner, dina agrument tyder inte på det iallafall? (Red herring). Varför misstro PC Gamer, utöver det du sa vilket inte tyder på något? Dessutom tyckte jag bestämmt att jag sa att det fanns en tredje, nämligen PC Zone (som gav betyget 96 %)

Sen är det väl inte så pass konstigt att just PC Gamer får första recensionen (av den RC som skickades till Vivendi antar jag...men om de nu, som du säger, inte recenserat en färdig version så borde den färdiga vara bättre...) med tanke på att de är, troligen, den största PC spelstidningen i världen med cirkulation i otaliga länder.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

En recension är enbart ett resulat av en enskilld individs tyckande.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Vi lyckades hacka steam för att få hl2 filmerna när det begav sig... man kan ju fråga sig hur proffsig det är att köra okrypterat. Bra att vi påminde dem innan de började släppa andra saker över steam.

Gabes kommentar:

"Sneaky Bastards..."

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt fyra tidningar som har recenserat HL2, en belgisk tidning också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag kommer att dela ut varningar till dem som postar osakliga inlägg hädanefter.
Att det ska vara så svårt att argumentera med lite finess?

Grejen är va stallone, att det är svårt att argumentera med nån som vägrar tro att man kan ha fel.
Vissa verkar ha låst sig vid idén att jag klagar på HL2 istället för Valve. Och det stämmer inte, jag klagar på spelutvecklarna Valve och inte deras spel.

Så, mest för min och andras skull, innan folk får varningar osv; lås tråden.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Re: Jag ogillar Valve

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Först skulle HL2 komma ut 30 September 2003. Sen, "tyvärr, vi blav haxxade av nån anonymous leaker, så ni får vänta". Sen skulle det komma ut denna sommaren. Jättelyckat.

Nu så har HL2 inget nytt att komma med. Inte med grafik, fysik eller ljud.
Det finns samma HL2 fysik i:
FarCry
Painkiller

Ljudet lär knappast slå Doom3. Inte grafiken heller.

Så... varför denna hype kring detta spel?
Här i denna tråden välkomnas endast inlägg angående hur mycket Valve suger.

Jag hoppas att Vampire - Bloodlines, spelet som bygger på deras Source-motor, ska komma ut för deras HL2, så visar det hur hårt ägda de blir av folk som vet vad de sysslar med.

Jag är till 70% på din sida, dels för att jag inte gillade HL1 men också för att jag ogillar Valves ljugande. Angående handlingen så tror jag det kommer bli lika mycket såpopera som Unreal2.
Ett spel ska ha frihet, bra stämning (grafik, ljud, uppbyggnad,handling) och skall inte vara enformigt.
Jag kan därför inte fatta varför så många gillar t ex Cod som som brister på de flesta punkterna.
Men HL2 verkar bli bra...Dock har vi nog sett det mesta i det underbara spelet Far Cry som kom för över ett halvår sedan.
Jag säger inte emot mig själv nu: HL2 blir bra, men Valve suger!!!

Permalänk
Medlem

Jag skiter i grafiken/ljudet/fysiken, bara jag får veta vad som hände efter black mesa (hette det så?).

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Gud förbjude att någon yttrar ett ont ord mot allsmäktiga valve eller dess son Jesus, tvi HL2.
Om någon gör det (Cloudstone) så skall han piskas i dagarna tre och brännas på bål det är våran Geek-trosbekänning.
Vidare så skall vi Jihadera samt kortstågera mot alla som vågar kritisera eller icke gilla vårat älskade steam.
Cloudstone det är bara springa innan självmordsweclockare kommer och knackar på din dörr...
Fasiken vad känsliga alla är när det kommer till HL2...

OnTopic:
Jag tycker att spelglädjen/storyn är vikigaste i ett spel.
Men Valve har nog tappat lite utav det försprång de skulle ha om de hade släppt spelet tidigare, rent tekniskt och marknadsföringsmässigt . Då de sa och av det man såg var det en ohygglig motor för 1 år sen, dock nu är den inte lika spektakulär vilket kommer slå tillbaka på dem säkert på ett eller annat sätt tex. färre sålda Licenser på motorn.

Men men jaja bäst att jag inte säger såmycket mer, vill inte ha en "angy mob" utanför min dörr imorn, med brinnande kors, påslakan osv.

Visa signatur

Bekämpa alkoholismen! Drick mera så det blir mindre över till andra!

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Jag ogillar Valve

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Du inser hur mycket du framstår som en idiot i mångas ögon va? inkl mina. Story har största delen av spelet för mig. en bra story och karaktärer höjjer alltid upp spel ifall det är riktigt bra! Sedan så är det så, du kanske inte visste, men Half Life blev utsett av många speltidningar som VÄRLDENS BÄSTA SPEL som gör att många av oss HL Fans längtar efter en uppföljare som ser grymt fint och välskapt ut.

Vad gällande grafik så vet jag inte vad du jiddrar om men jag tycker att Source verkligen är snyggt och iögonfallande för min del.

[/I]

DU kan ta och suga!

För övrigt så längtar jag med samma gnista efter HL2 som jag gjorde för 1år och en månad sedan!

jAG håller med

Visa signatur

FMBAÖÄ= föreningen mot bortagandet av Öä !
vilka idoter men men nu kommer man itne sittar 24/7 på swec längre !
Btw: sug mig jävla fittor !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Btw, när jag skrev "som vet vad de sysslar med" så menar jag att de är kanske lite snabbare med spelutvecklingen än andra. Bloodlines är ett RPG medans HL2 är FPS. RPG'n brukar även vara mycket längre än FPS men ändå är Bloodlines klart snart....

Det kanske beror på att utvecklarna till Bloodlines inte var tvunga att bygga en helt ny motor, från scratch?

För att inte nämna att Valve kanske helt enkelt tyckte att det var värt att lägga ner tid på spelkänsla, handling och story?

Själv tror jag HL2 kommer att bli det bättre av de här två spelen, och de recensioner som trillat in talar ju inte direkt emot det.

Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.

Permalänk
Medlem

Hållbarheten och storyn är det viktigaste, sen så ser jag grafiken och fysiken enbart som en bonus. Jag skulle kunna tänka mig och spela HL2 om det så hade gjorts i gamla HL motorn.

Vad det gäller grafiken så tror jag den kommer att passa utmärkt till de miljöerna som HL2 utspelar sig i. Att jämföra HL2:s grafik och fysik med Doom3 och FarCry anser jag vara helt fel. Hur bra tror ni Doom3:s grafik skulle se ut i ett spel som HL2? Visst är Doom3:s grafik snygg med alla effekter, men alldeles för ”plastig”. Vad det gäller FarCry:s fysik så är den inte särskilt imponerande, i grund och botten kanske det finns samma fysisk prestanda i FarCry motorn som det kommer att finnas i HL2. Men i så fall används den inte fullt ut. Vad kan man göra med FarCry:s fysik? Välta en tunna som rullar iväg lite snyggt, eller skjuta av snöret till en hängbro så den trillar ner. Vad det ser ut som så kommer HL2 att bjuda på en hel del mer när det gäller fysiken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd_

Vad det gäller grafiken så tror jag den kommer att passa utmärkt till de miljöerna som HL2 utspelar sig i. Att jämföra HL2:s grafik och fysik med Doom3 och FarCry anser jag vara helt fel. Hur bra tror ni Doom3:s grafik skulle se ut i ett spel som HL2? Visst är Doom3:s grafik snygg med alla effekter, men alldeles för ”plastig”. Vad det gäller FarCry:s fysik så är den inte särskilt imponerande, i grund och botten kanske det finns samma fysisk prestanda i FarCry motorn som det kommer att finnas i HL2. Men i så fall används den inte fullt ut. Vad kan man göra med FarCry:s fysik? Välta en tunna som rullar iväg lite snyggt, eller skjuta av snöret till en hängbro så den trillar ner. Vad det ser ut som så kommer HL2 att bjuda på en hel del mer när det gäller fysiken.

Kan inte du ge exempel på vad vi kommer få se på fysik-fronten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Jag skiter i grafiken/ljudet/fysiken, bara jag får veta vad som hände efter black mesa (hette det så?).

Haha exakt. Det är ju storyn!

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Om du skulle uppnått intelligensen av en treåring och läst det första inlägget kanske du skulle insett att tråden handlar om Valve som företag suger, och inte att spelet HL2 suger.

Ok, jag vet inte hur mycket intelligens du anser en treåring ha, men om det är så mycket att man läser det första inlägget så har jag det. I det första inlägget står det:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag ogillar Valve

Först skulle HL2 komma ut 30 September 2003. Sen, "tyvärr, vi blav haxxade av nån anonymous leaker, så ni får vänta". Sen skulle det komma ut denna sommaren. Jättelyckat.

Nu så har HL2 inget nytt att komma med. Inte med grafik, fysik eller ljud.
Det finns samma HL2 fysik i:
FarCry
Painkiller

Ljudet lär knappast slå Doom3. Inte grafiken heller.

Så... varför denna hype kring detta spel?
Här i denna tråden välkomnas endast inlägg angående hur mycket Valve suger.

Jag hoppas att Vampire - Bloodlines, spelet som bygger på deras Source-motor, ska komma ut för deras HL2, så visar det hur hårt ägda de blir av folk som vet vad de sysslar med.

Om man läser detta noga (dvs läser inlägget, inte bara rubriken och de två sista styckena) så ser man att en stor del av inlägget handlar om HL2. Om man sedan fortsätter läsa inlägg i tråden så ser man att fler inlägg (därav från trådskaparen) handlar om HL2. Då drog jag (helt på eget bevåg måste jag erkänna) slutsatsen att man kunde skriva lite friare än om bara Valve, t.ex. om HL2 utan att bli korsfäst, men det var tydligen fel. Jag ber om ursäkt och hoppas innerligt i mitt sorgsna hjärta att du kan förlåta mig!

PS: Sen trodde jag även att Sweclockers forum var hyffsat civiliserat där man inte började inlägg med personangrepp om folks intelligens, men ack så fel jag hade. Ber än en gång om ursäkt för min naiva inställning och tro på folks artighet. DS

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Kan inte du ge exempel på vad vi kommer få se på fysik-fronten?

Du kan ju alltid ta och kolla på de HL2 filmer som finns ute...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Ok, jag vet inte hur mycket intelligens du anser en treåring ha, men om det är så mycket att man läser det första inlägget så har jag det. I det första inlägget står det:

Om man läser detta noga (dvs läser inlägget, inte bara rubriken och de två sista styckena) så ser man att en stor del av inlägget handlar om HL2. Om man sedan fortsätter läsa inlägg i tråden så ser man att fler inlägg (därav från trådskaparen) handlar om HL2. Då drog jag (helt på eget bevåg måste jag erkänna) slutsatsen att man kunde skriva lite friare än om bara Valve, t.ex. om HL2 utan att bli korsfäst, men det var tydligen fel. Jag ber om ursäkt och hoppas innerligt i mitt sorgsna hjärta att du kan förlåta mig!

PS: Sen trodde jag även att Sweclockers forum var hyffsat civiliserat där man inte började inlägg med personangrepp om folks intelligens, men ack så fel jag hade. Ber än en gång om ursäkt för min naiva inställning och tro på folks artighet. DS

Citat:

Här i denna tråden välkomnas endast inlägg angående hur mycket Valve suger.

Så här står det, bara för att andra skiter i regeln, betyder inte att man måste skita i regeln bara för det. Sedan är det klart, man kan alltid läsa mellan raderna som politiker gör när de skyller ifrån sig från allehanda ting.

amd_: Källa för att D3-motorn skulle se kass ut i HL-miljö? (Jag vet inte, för jag har inte sett motorn i sådana miljöer, och inte heller har jag sett hur HL-miljöer är förutom på film. Sedan som det företag Valve är [utåt] kan de mycket väl vara manipulerade till max)

Det verkar finns otroligt inbitna HL-freaks här, tror det beror på CS-n. Men hur som helst, bara lite kuriosa, undrar om Duke-Nukem fans fortfarande är lika kåta på D-N-Forever.

Att tycka att Valve är ett bra företag som har en bra image för att de har släppt ett bra spel och rekryterat duktiga mod-skapare är ett massivt frågetecken. Då har man nog blundat för all lögn och skit som kommit ut från företaget. För exempel (mer finns att hitta), se tidigare posts.

ps. Jag tvivlar inte på att HL2 kommer att bli ett bra spel. Men bara för att man råkar trycka ut bra spel betyder det inte att man kan strunta i sina fans. De lever på CS, vad händer när cs-barnen växer upp?....

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst* Kan ni inte diskutera på en vettig nivå så låt bli

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor