Permalänk
Medlem

Nån som vet vad den vita kontaktraden precis bredvid processorn är för nått (alltså mellan processor och alla kontakterna)?

Permalänk
Medlem

LVDS om jag inte minns fel. Någon kontakt för LCD/TFT skärmar.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Hmm, vet någon var man kan hitta slim-CD-spelare eller ännu bättre slim-DVD-spelare? Ganska värdelös till HTPC annars ju

www.mini-itx.com där har du till o med slot in slim dvd brännare. inom EU = ingen svensk moms osv.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Vill ha... sätta in den i en 5.25 tums låda.... pof så har du en dator (kanske server) mellan cd läsarna

Visa signatur

Temporär dator: DV5204

Permalänk

För att citera "Shagpile" på epiacenter;
"Woohoo. Yet more pictures to keep us wanting something we can probably never get our hands on.
Are they just going to give one to a big company once every month so that they keep us interested."

6 månaders fördröjning till är det senaste jag hört (http://linitx.com/news.php?news_id=66#newsid66)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HooWaaR
Vill ha... sätta in den i en 5.25 tums låda.... pof så har du en dator (kanske server) mellan cd läsarna

Hade varit något i t ex Stacker chassit med 15st 5.25tums platser.
15st datorer i kluster i en låda

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
dom borde ha skippat IDE kontakten och laggt till mer s-ata kontakter ^^ sedan en PCI-E slot ^^

men fyfan vad grym den är i alla fall

Medveten om att det inte finns några PCI-E kort som är så små? Kolla bilderna igen. Finns plats för en PCI-E plats kanske men du får nog inte plats med nåt kort att ha där...

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phreak
På tekniska mässan som var här om veckan så snackade jag lite med Memstore tror jag det var, som hade ett ex. i sin monter. Han menade på att det fanns för leverans redan.

Nja, jag pratade med någon i den montern också och klämde lite på kortet. Men han sa att det var ett demo ex och visste inte om det fungerade eller när de skulle släppa dem.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
www.mini-itx.com där har du till o med slot in slim dvd brännare. inom EU = ingen svensk moms osv.

Mjo den här sajten var betydligt bättre. Mycket större utbud och bättre priser.

Stacker har väl inte 15 5,25"? Sist jag kollade hade den 12 och då ska du räkna bort för 3,5"-platserna och modulen med startknapp m.m.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Synd tt de är för små för att ha pci plats på så man kan ha tv in kort på den.

Bild på baksidan

Verkar som om det sitter en mini-PCI-slot på undersidan. Och så vitt jag vet finns det både grafikkort och nätverkskort för mini-PCI. Vet dock inte om det finns någon PCI<->mini-PCI konverter. Men om det finns så blir denna EPIA-N betydligt mer intressant enligt mig iaf.

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.

Permalänk

När skall det släppas då perfekt dator för att tanka med, drar inte särskilt mycket ström ju.

Permalänk
Medlem

jag har handlat flera gånger från linitx.com och dom är bra...

dessa nya små kort kommer troligen att sänka priset på de vanliga mini-itx korten och då blir det bulk-inköp

kluster finns redan att beskåda på mini-itx.com...

nu har jag min 100% tysta webbserver (epia5000) i sovrummet

bootar från ett Compact Flash-minne och kör i ramminnet

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

vad behöver moderkortet kompletteras med för att bli en fungerande dator?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Minne (SODIMM), hårddisk och nätagg.

Permalänk
Medlem

kanon, sodimm, är det sdram då lr? ddrram? är inte så hemma i alla termer. följer kortet atx standarn, elelr vad e de tänkt för för låda..? kan man driva det med ett vanligt atx agg..?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte att dirva det moderkortet på ett vanligt nätaggregat, man måste ha ett speciellt för just det moderkortet.
Och den följer inte den vanliga ATX standarden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creel
Kolla denna! Satan!
http://www.digit-life.com/articles2/via-epia-n/via-epia-n.htm...

Gamla bilder på den gamla designen av kortet. Strömkontakten är omdesignad sen dess bland annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
Nej, det går inte att dirva det moderkortet på ett vanligt nätaggregat, man måste ha ett speciellt för just det moderkortet.
Och den följer inte den vanliga ATX standarden.

Ska finnas adapterkablar till den där från vanlig ATX-kontakt.

//DjDiff

Permalänk
Avstängd

När kommer den ut och hur mkt kommer den att kosta?

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Avstängd

Haha ska försöka modda in den i min barebone och ta bort cdn Perfekt att ha om man vill tanka samtidigt man spelar eller annat skoj

Permalänk
Avstängd

tänk om de kunde släppa en med 2 st nätverlskort, det vore verkligen mumma det!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt najs, dock så vill man ju ha en touchscreen till denn... var hittar man touchscreens nånstans?

Permalänk
Medlem

Det finns andra mini-itx med dubbla ethernet. Dock några av de starkare som man kan trycka i p4:or i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Det finns andra mini-itx med dubbla ethernet. Dock några av de starkare som man kan trycka i p4:or i.

fast det här är ju inte mini-ITX.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

jo det är det, men inte nano om det är det du menar

Permalänk
Medlem

Om man ska tro via så är det allt nano-itx

http://www.viaembedded.com/product/epia_N_spec.jsp?motherboar...

Visa signatur

blubb

Permalänk

trey: Varför tror du inte det är en nano-itx på bilderna? Jag tror du är ute och snurrar nu.

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att det är nano på bilderna, men många vill ha dubbla lan och då sa jag att det fanns mini-itx med dubbla ethernet!

Så det var alltså OT om vi säger så.

Permalänk

trey: Då är jag (vi) med igen. Jag är inte riktigt med på vad du menar när du skrev "Det finns andra mini-itx med dubbla ethernet. Dock några av de starkare som man kan trycka i p4'or i." heller, kan du förtydliga?

Jag tror de flesta är medvetna om CL/PD-serien som är de med dubbla lan, men de är vanliga VIA C3/EPIA processorer så de är precis som alla andra vias mini-itx vad gäller processorkraft så jag förmodar att du talar om de mini-itx-kort med P4-sockel?

Permalänk
Medlem

Precis, det finns andra mini-itx kort som inte kommer från VIA som man tex kan köra p4: or i mfl.

VIA har ju släppt endel olika modeller av mini-itx korten, när du nu säger att det finns en med dubbla lan så ringer det en gamla klocka om att det stämmer ja, glömde bort det

Permalänk
Avstängd

Detta *är* Nano-ITX. Nano-ITX är 12x12 cm och Mini-ITX 17x17cm.

Visa signatur

Ingsoc rules.