Permalänk
Medlem

Chippning av Playstation 2 [Bilder]

PS2 version: 3
Chipp: Ripper 2 Ultra
Tillhör: Margot

Bilder

Ni som kommer ge er in på detta nu se till att placera chippet så nära en gnd (jord) punkten som möjligt. Kabeln i mellan måste vara tjock och max 2cm annars kan de uppstå "ground-bounce" fråga mig inte vad det är. Se oxå till att inte korsa salddarna allt för mkt eller leda dom över stora IC kretsar. Resultatet blir annars en svartskärm på tv:n.

Permalänk
Medlem

naaajs
hur många gånger har du lött innan??

funkar det bra o så??
om jag skulle köpa ny konsol skulle jag nog köpa xbox...
inte för att det finns bra spel till, utan för att man kan göra som mJo gjorde förut
köra in linux grejs o sånt...

annars är PS2 en favorit... fast har ingen användning för det...
dyra spel, dvd kan man kolla på min bättre dvd spelare och det är bara
GTA San Andreas som är bra till det spelet... har inte spelat det, men väntar till
PC versionen... så behöver inga konsoller

Permalänk
Medlem

Kan du mycket om playstation och chip osv? Behöver verkligen snacka med någon som kan lite.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
naaajs
hur många gånger har du lött innan??

funkar det bra o så??
om jag skulle köpa ny konsol skulle jag nog köpa xbox...
inte för att det finns bra spel till, utan för att man kan göra som mJo gjorde förut
köra in linux grejs o sånt...

annars är PS2 en favorit... fast har ingen användning för det...
dyra spel, dvd kan man kolla på min bättre dvd spelare och det är bara
GTA San Andreas som är bra till det spelet... har inte spelat det, men väntar till
PC versionen... så behöver inga konsoller

Det är ett par gånger, vet att lödningarna här ser förjävliga ut,
Vi var tvugna att löda loss å löda dit ett par gånger för vi hade placerat chippet fel först.
Sen så såg vi att alla sladdar inte fick korsa varann för mkt och att gnd sladden inte fick vara för lång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Kan du mycket om playstation och chip osv? Behöver verkligen snacka med någon som kan lite.

Ja detta är första chippningen, har du chippat och de funkar inte eller?

Permalänk
Medlem

haha... kanske ska kolla manualen först?? :D:D:D

men det funkar o så nu alltså?
du kan spela dina backup kopior på dina originalspel som du faktiskt äger?

Permalänk
Medlem

Nej, men du har ju en v3 ps2, satt det några sladdar på moderkortet innan du hade chippat den?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
haha... kanske ska kolla manualen först?? :D:D:D

men det funkar o så nu alltså?
du kan spela dina backup kopior på dina originalspel som du faktiskt äger?

Ja du man fick inte med någon manual, och guiden på sidan där vi köpte chippet fanns de bara bilder på lödanslutningarna.
Vi hitta tillslut en guid för ett annat chipp som var rätt omfattande.

Ja visst går de lira backup kopior på originalspelen, men de kommer aldrig hända

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Nej, men du har ju en v3 ps2, satt det några sladdar på moderkortet innan du hade chippat den?

Nej??? förutom de du ser på bilden (flatkablar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Ja du man fick inte med någon manual, och guiden på sidan där vi köpte chippet fanns de bara bilder på lödanslutningarna.
Vi hitta tillslut en guid för ett annat chipp som var rätt omfattande.

Ja visst går de lira backup kopior på originalspelen, men de kommer aldrig hända

Nej??? förutom de du ser på bilden (flatkablar)

Skumt alltså, det sitter nämligen kablar på mitt och en av dem är lös. däremot kan jag inte se att det sitter något "chip", kablarna ser inte heller ut att vara lödda för hand, en del ser inte ens lödda ut utan de verkar sitta fast direkt i moderkortet.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry

Ja du man fick inte med någon manual, och guiden på sidan där vi köpte chippet fanns de bara bilder på lödanslutningarna.
Vi hitta tillslut en guid för ett annat chipp som var rätt omfattande.

Ja visst går de lira backup kopior på originalspelen, men de kommer aldrig hända

Nej??? förutom de du ser på bilden (flatkablar)

Va skall du lira då? spela orginalsppelen du spelat innan eller?
Förövrigt så ser det bra ut... men inte lödningarna;)

Permalänk
Medlem

såhär ser mitt ut, någon som har några idéer?

http://loaded.swecon.org/ps2moderkort.jpg

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz

Va skall du lira då? spela orginalsppelen du spelat innan eller?
Förövrigt så ser det bra ut... men inte lödningarna;)

Inte min maskin, men han som ska ha den kommer väl tanka hen hel del lir tror jag.
Fast han har ingen dvd brännare så de känns som om att han kommer bränna allt hemma hos mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
såhär ser mitt ut, någon som har några idéer?

http://loaded.swecon.org/ps2moderkort.jpg

Okay? funkar den inte eller?

Permalänk
Medlem

Nice! Hur mycket ska du ha betalt för att chipa mitt ps2?:)

Visa signatur

EPoX EP-8K9A7I | AMD Athlon XP2400+ | 2 x 256Mb pc3200 | Geforce fx 5200 128 mb | 250 Gb + 160 Gb
Mr Noujz

Permalänk
Medlem

tjena ditt skäggfejs det blev ju riktigt bra det där, nu kommer jag fan upp till dej och snor ps2an innan du hinner sätta kapen i den eller nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulroff
Nice! Hur mycket ska du ha betalt för att chipa mitt ps2?:)

Ja du vad känner du för att ge? dom tar väl 5-600kr på dvdnorden.
Kan dock inte ge några garantier, men ja kan bevisa att denna chippning funkar.
Och nästa chippning kommer bli 100gånger bättre, efter som man vet exakt hur allt måste vara för att funka.

Tycker Ripper 2 ultra chippet var bra med sin självtest funktion.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av margot
tjena ditt skäggfejs det blev ju riktigt bra det där, nu kommer jag fan upp till dej och snor ps2an innan du hinner sätta kapen i den eller nåt

Ja skulle väl kapa lite, du ville ju ha rosa neon??

Permalänk
Medlem

huja... minns när jag chippade mitt.. inte kul alls och jag var glad att jag jobbat med lödning i 5år
har fått frågan om att chippa fler, men avböjt...
XBoxarna däremot e pissenkla

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Medlem

Lödning???

jag skriver inte detta för att jävlas.. men fungerar det om 2 år (pga DÅLIGA lödningar) skall du vara glad..... Fina lödningar är mycket mycket viktigare en vad man tror... och framför allt.... skala inte kabeln mer en vad som behövs och värm INTE så mycket så att isoleringen på kabeeln smälter... ALLDELLES för varmt har det bivit där...... dock skall man vara noga me att inte göra en kall lödgning.... så därför är det bäst att förtenna kabeln så den är full med tenn innan man skall löda dit den... på så sätt slipper man värma under så lång tid på kortet, har du otur om du värmer mycket så får du med kopparbanan upp på lödkolven.. och det är inget skojigt.... tro mig... har lång bakgrund med lödning..

hoppas detta hjälper nån så att ni slipper göra dom misstagen jag redan har gjort.

Visa signatur

Livet är en hora, och jag har inga pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Inte min maskin, men han som ska ha den kommer väl tanka hen hel del lir tror jag.
Fast han har ingen dvd brännare så de känns som om att han kommer bränna allt hemma hos mig

Okay? funkar den inte eller?

Den tar bara originalspel..

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

http://www.dms3.com/cgi-bin/dms3/site.pl?page=installation
Sådär SKA det se ut
Men men... schysst gjort

Visa signatur

"If you are looking for perfect Saftey, you will do well sitting on a fence watching the birds"
Wright Brothers 1901

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _ZaZZ_
http://www.dms3.com/cgi-bin/dms3/site.pl?page=installation
Sådär SKA det se ut
Men men... schysst gjort

jo jag sett det.
Och han lär ju ändå inte ha gjort det där ett par gånger??
Annars så skulle ja vilja se dina resultat.

Vi testa det just, det funka perfekt. (GTA San Andreas)

Permalänk

jojo... sedan kan man även säga så här att dra kablarna på det sätt du gjort faktiskt kan innebära MER störningar än att "kaos-dra" dem lite granna.... nya rön i hifi-branchen som brukar vara känslig som fan:)

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
såhär ser mitt ut, någon som har några idéer?

http://loaded.swecon.org/ps2moderkort.jpg

Ser ut som ett av de första Origa chippen som kom till PS2, har för mig att du måste använda dig av swaptrick till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dansken
Ser ut som ett av de första Origa chippen som kom till PS2, har för mig att du måste använda dig av swaptrick till det.

Har fått reda på att skiten suger röv iaf och att det inte är något att ha. Jag får väl köpa ett nytt chippat ps2 eller nåt då för lasern på V3 klarar inte DVD+R och min brännare klarar inte att bränna -R Har egentligen inte råd, men vad gör man, är man dum i huvudet så är man

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Enligt en kompis som aktivt jobbar med att chippa ps2 osv. så ska det inte spela någon som helst roll att kablar korsar varandra btw... ev. kan det bli problem omdu har extremt dåligt avgränsade kablar...

Visa signatur

"If you are looking for perfect Saftey, you will do well sitting on a fence watching the birds"
Wright Brothers 1901

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded

Har fått reda på att skiten suger röv iaf och att det inte är något att ha. Jag får väl köpa ett nytt chippat ps2 eller nåt då för lasern på V3 klarar inte DVD+R och min brännare klarar inte att bränna -R Har egentligen inte råd, men vad gör man, är man dum i huvudet så är man

Vi provade med en dvd+r skiva idag på denna maskin funkade perfekt.
Det är en V3 så de funkar fint.
Det du gör är att du springer iväg å köper ett ripper 2 ultra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [dannzig]
jojo... sedan kan man även säga så här att dra kablarna på det sätt du gjort faktiskt kan innebära MER störningar än att "kaos-dra" dem lite granna.... nya rön i hifi-branchen som brukar vara känslig som fan:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _ZaZZ_
Enligt en kompis som aktivt jobbar med att chippa ps2 osv. så ska det inte spela någon som helst roll att kablar korsar varandra btw... ev. kan det bli problem omdu har extremt dåligt avgränsade kablar...

Varför chansa när de står klart å tydligt i denna "http://www.dms3.com/cgi-bin/dms3/site.pl?page=installation" artikel att dom ska inte ska korsa varann för mkt.
Vi hade "flätat" och buntat ihop allt innan och då funkar det inte kan jag säga,

Permalänk
Medlem

Hej
Har köpt den nya PS2 tunna. Vad finns det för chip till den, och var hittar man dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
såhär ser mitt ut, någon som har några idéer?

http://loaded.swecon.org/ps2moderkort.jpg

Det där ser ut som ett Neo 2 chip, väldigt gammalt. Du måste swappa för att det ska funka. PSX spel ska dock fungera utan swap. För att spela kopierade Ps2 spel måste du ha Action replay eller liknande, eller köra cogtricket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompa Bompa
Det där ser ut som ett Neo 2 chip, väldigt gammalt. Du måste swappa för att det ska funka. PSX spel ska dock fungera utan swap. För att spela kopierade Ps2 spel måste du ha Action replay eller liknande, eller köra cogtricket.

Jo, har fått reda på det nu =/ Inge playstationspelande för mig med andra ord

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jo, har fått reda på det nu =/ Inge playstationspelande för mig med andra ord

Bara byta ut de ju, nytt chipp e ju inte så dyrt ca 400pix!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Bara byta ut de ju, nytt chipp e ju inte så dyrt ca 400pix!

+ demontering/montering och om jag har otur ny laser, vågar inte lägga ut mer pengar på den här nu, kommer ju bli ruinerad

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
+ demontering/montering och om jag har otur ny laser, vågar inte lägga ut mer pengar på den här nu, kommer ju bli ruinerad

V3 funkar med dvd+r plattor
du bor ju isthlm bara svänga förbi med den, så fixar jag de för en liten summa