HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
man högerklickar väl på det och väljer Preload, i PlayGames menyn

Nej där står bara Purchase och Update News.

Jag har köpt spelet för länge sedan via Steam.... Så ingen säger att jag måste köpa det först.

EDIT - Hittade det långt om länge! Man högerklickade på ikonen i systemtray och tog monitor. Lätt som en plätt!

Visa signatur

| Intel Core 2 Duo E6750 | Gigabyte GA-G33M-DS2R |
| XMS2 4Gb PC-6400 | Asus EAH4870 1Gb |
DO IT! DO IT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Har den avstängd och det vill fortfarande inte funger. Den stannar på 40% och sedan så kommer infon upp!

Föresten så är inte den "BARen" gul ?

Edit: fungerar!

hade samma problem..

instalera active x kontrollen sedan startar du om den där grejen..

när dne kommer till typ 60% sen så kommer det en ruta .. instalera.. instalera inte..

ta instalera..
så gjorde jag iaf o det funkade..

kanske sitter på 45 trojaner dock

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Nu blir jag bra Elak på Steam!
Hittils har jag gillat det, men nu kan jag inte logga in.

Eftersom den inte kunde logga in, så satte den "något" som utloggad. Så när jag stänger ner nätverket, för att få den att gå till Offline Mode, så säger den att det inte finns något konto.

(Jag har aktiverat och spelat i tre timmar tidigare idag alltså, så jag har allt som behövs...)

Att starta HL2.exe gick inte heller, det går väl med vanliga HL vill jag minnas.

Spectra: Ja.... :/

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Jag har installerat spelet utan problem men kan inte logga in på Steam.

"Could not connect to Steam network. This could be due to a problem with your Internet connection, or with the Steam network."

Har testat allt jag kan komma på men det funkar ej. Nån annan som haft liknande problem?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz | Gigabyte GA-P35C-DS3R | OCZ DDR2 PC6400 Reaper HPC 4096MB | EVGA GeForce 8800 GTS 512MB | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | WD Raptor 150GB + WD Caviar SE16 500GB | Corsair Powersupply 550W

Permalänk
Inaktiv

Jag har klarat det nu, nog först i världen

Permalänk
Medlem

halfllife är för kort om man klarar de på under 12 timnmmarararar

NOA RAWKS!!

EDIT Half-Life 2 är också förkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geggan
Det är den här slussen jag inte kommer förbi. Hur gör jag?

http://www.dvdforum.nu/images/galleri/6/6865/006865LC53VKLHNP...

Ska finnas en stega bakom dig som du ska klättra uppför. Kranen som syns framför dig kommer du att använda för att öppna porten.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man ändrar färgen på siktet ? Ser knappt vart jag siktar om det är ljus bakgrund =(

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Ska finnas en stega bakom dig som du ska klättra uppför. Kranen som syns framför dig kommer du att använda för att öppna porten.

Tack för hjälpen nu gick det bättre.

Permalänk
Medlem

Har enorma problem med halflife 2.
Jag får Memory could not be read om jag inte kör i window.

Vad ska jag ta mig till?
Har sökt här och på google hittar inget vettigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qiwii
Har enorma problem med halflife 2.
Jag får Memory could not be read om jag inte kör i window.

Vad ska jag ta mig till?
Har sökt här och på google hittar inget vettigt.

vet inte vad det är för fel men moderaterna envisas ju om att man ska proppa in allt i en tråd, ville bara påpeka de så du inte skapar en egen tråd!!!!! AKTA ANMÄRKNING!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phreak
Nu blir jag bra Elak på Steam!
Hittils har jag gillat det, men nu kan jag inte logga in.

Eftersom den inte kunde logga in, så satte den "något" som utloggad. Så när jag stänger ner nätverket, för att få den att gå till Offline Mode, så säger den att det inte finns något konto.

(Jag har aktiverat och spelat i tre timmar tidigare idag alltså, så jag har allt som behövs...)

Att starta HL2.exe gick inte heller, det går väl med vanliga HL vill jag minnas.

Spectra: Ja.... :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectra
Jag har installerat spelet utan problem men kan inte logga in på Steam.

"Could not connect to Steam network. This could be due to a problem with your Internet connection, or with the Steam network."

Har testat allt jag kan komma på men det funkar ej. Nån annan som haft liknande problem?

Var precis så för mig också nyss, testade igen nu och det fungerade...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetfish
Var precis så för mig också nyss, testade igen nu och det fungerade...

Under tiden jag skrev det här inlägget så kom jag också in

Här är en länk om det förresten:
http://www.theinquirer.net/?article=19710

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Ja, och?

ne jag vet inte

Permalänk

öm nån mer än mig som inte fattat historien riktigt? spelade HL1 för bra länge sen komemr knappt ihåg nått därifrån.. har precis sett första alienen som ger mig lite armor.. och jag fattar nada. nån som kan förklara?

btw, fick nån med manual till sitt spel? inte jag :/

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bd1155
Installationen av HL2 gick smärtfritt men i spelet hackar det ganska mycket.
När grafiken hackar så hackar ljudet också.
Kan det vara mitt grafikkort som är lite gammalt?
Har en AMD64 3000+
1024 RAM, asus k8v-se
och ett gammalt SBlive value.
Någon som har liknande grejjer och liknande problem?

du kan väl skriva vilket grafikkort du har också har du 9800pro eller mer lär du ju klara det gallant

Permalänk
Hedersmedlem

Problemlösning hänvisas med fördel till följande tråd: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36786...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

har också "memory could not be read"... nån som vet hur man löser det?

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Inaktiv

@Enk
@HaGgZ

testa problem tråden?

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som inte vill dubbelposta: Radera erat "probleminlägg" här och skapa ett nytt i "problemtråden" istället?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Kan man se ungefärlig spel tid någon stans? en kompis varvade det på 9 timmar... lite lamt att betala >50 kr/tim

Permalänk
Medlem

@Noa, kolla klockslagen...? Åtminstone mitt...

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
Kan man se ungefärlig spel tid någon stans? en kompis varvade det på 9 timmar... lite lamt att betala >50 kr/tim

9 tim låter väldigt lite.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Vad fan jag kan inte logga in på steam!!!!!!!! Vill spela nu!!!!!!

Permalänk
Medlem

Men va i helvete det går inte klara fängelse-attacken när man har 3 st vakttorn :/

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt HL2, har ni fått tillgång till Half Life: Source??
vissa sa att de fick det...
jag fick då inte det

???

Permalänk
Medlem

Kan man använda sin HL2 cdkey för och spela cs:source eller måste man köpa det separat? Orkade inte kolla igenom hela tråden på 77 Sidor

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk
Medlem

HL2 speltid läste jag om och det stog typ 3-4 tim per kapitel och det finns 12 stycken.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

jag har brons-paketet och jag har inte tillgång till det..
De som har silverpaketet kommer åt det. Det kostar 10$ att uppgradera från brons till silver.

MEN FINT!! nu börjar jag snart gråta
Nu är http://www.steampowered.com/
Jag kan givetvis inte logga in på steam så jag får spela. Det enda man kan glädja sig åt är att EMPORiO's lilla dist var NUKAD

Permalänk
Medlem

om du menar emporios hl2 release så läste jag någonstans att den inte är nukad egentligen, det var några som hade angett fel information

Visa signatur

Citera om du vill ha svar