Permalänk
Medlem

Diablo 2 v.1.09

Hejsan.
Jag undrar om nån vet eller har eller känner nån som har en battle.net-server där det spelas v.1.09?

Permalänk
Medlem

om du hittar en meddela gärna mig för 1.10 SUGER APDASE. säg även till om du ser någon med 1.08 eller tidigare.

Visa signatur

folk ser inte skillnad på encentare och femtioöringar. Jag kommer göra mig en förmögenhet på detta faktum.

Permalänk
Avstängd

Kör seven lances? Det finns massor med moddar där de gör om skillen totalt. Monstren och items är heeeeelt ändrade. Det finns en mod av "Nobbie" som verkar bra. Där har han försökt gå tillbaka till 1.09 men behålla vissa delar från 1.10. Den sägs vara kul. Googla på honom och hans "Cube Mod"

Permalänk
Medlem

Tack för upplysningen.
Men vi söker altså en server till vanliga 1.09
Vi har testat ett antal moddar som vi har spelat oss läss på, vi gillade 1.09 rätt mycket och börjar bli nostalgiska nu edå 1.10 inte var så förväntansfullt bra.

Permalänk
Medlem

vi får väl helt enkelt omformulera frågan.

Vet nån hur man lägger upp en dedikerad diablo-server?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

MMM 1.10 har lite mycket saker tycker jag. En massa magic o.s.v. som man inte är van vid. För mycket att hålla reda på. Näpp länge leve 1.08+ 1.09

Permalänk
Medlem

varför en dedikerad server? nån som ska spela kan väl hosta?

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

jo, men det går ju o lägga upp en "bnet" server, om ni förstår vad jag menar.. jag har tänkt göra det nämligen, men vet inte hur man gör bara

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Altså, varför man vill ha en dedikerad battle.net server att lira på är ju för att då kan man vara fler än 8 pers och spela när man vill och inte då det passar andra , + att man har ett laddersystem etc.

Permalänk
Medlem

v1.10 hade ju iaf den positiva ändringen att spelet inte var jättelätt längre. Äntligen fick man behöva anstränga sig lite för att ta sig igenom alla akter på alla svårighetsgrader. Det och att man äntligen verkligen fick användning för alla skillpoints.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
v1.10 hade ju iaf den positiva ändringen att spelet inte var jättelätt längre. Äntligen fick man behöva anstränga sig lite för att ta sig igenom alla akter på alla svårighetsgrader. Det och att man äntligen verkligen fick användning för alla skillpoints.

1.10 är inte ett dugg svårare, det krävs bara en liten anpassning. och angående skillsen så fick man användning för dem i 1.09 med om man inte var så misslyckad att man inte kunde komma på vart man skulle sätta dem

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Avstängd

Jag tycker 1.10 blev roligare än tidigare versioner så jag fattar inte vad folk gnäller för. Att blizzard uppgraderade var att försöka få bort allt fuskande som tyvärr inte hjälpte. Det finns nya program gör att det går att fuska även i 1.10. Det bästa är att skaffa ett pålitligt gäng som man kan lita på när man spelar på b.net

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
1.10 är inte ett dugg svårare, det krävs bara en liten anpassning. och angående skillsen så fick man användning för dem i 1.09 med om man inte var så misslyckad att man inte kunde komma på vart man skulle sätta dem

Haha, vad patetiskt att kalla folk misslyckade om de inte behövde alla skillpoints. För det är det som är poängen. I v1.09 och lägre behövde man inte så många skillpoints för att ganska enkelt ta sig igenom alla svårighetsgrader med vissa karaktärer. Som t ex Paladin behövde man bara maxa två skills för att vara överlägsen monstren.

Och att säga att det inte är ett dugg svårare är rent felaktigt. Bara genom att monstren tål mer och slår mycket hårdare har det blivit svårare eftersom alla karaktärer inte tål mycket mer. Man ska dock inte blanda ihop orden svårare och svårt.

Permalänk
Medlem

PVP delen har blivit försört med, med saker som ger skills som andra chars har, CTA som ger bo, enigma som ger teleport, det kräver ingen skill att vara en hammerdin med 10k magic dmg som man dör i en eller två smällar av. Monstren har blivit starkare ja, men det har gubbarna med pga alla synergies, en hammerdin med elite saker kan ju ta hell själv. Synergies är dåligt tycker jag, man kan inte satsa på så mycke olika saker på en karaktär.

Permalänk
Medlem

En Paladin med endast två maxade skills (vengeance och fanatism tror jag det är) och hyfsad utrustning kunde ta hell själv rätt lätt i v1.09 också. Kräver inte heller någon skill, varesig att komma på eller att spela. Jag har kört solo genom hell med alla grundkaraktärer innan v.1.10 och det var inte speciellt svårt.

Och att man kunde satsa på mycket olika saker på en karaktär i v1.09 är ju verkligen ett bevis på att det var lättare då.

PvP har jag aldrig sysslat speciellt mycket med men det problemet du pratar om är ju redan löst genom nya regler för vilken utrustning man får ha osv.

Permalänk
Medlem

Skillsen har ju påverkat så jävla mycket nu under 1.10 . Man hade väldigt många valmöjligheter att få upp en hyffsad gubbe även fastän man tog nån annan skill.
Nu i 1.10 är det mer att paladins ska vara hammerdin annars e han noob, detsamma gäller sorceress som måste vara orb eller blizzard för annars e man noob, amazon kan man inte vara för att dem suger totalt osv. När man går in i ett game i 1.10 så ser man oftast bara sorceress eller paladin. Ingen variation alls....varför? jo för att sorceress och hammerdins har blivit så överlägsna alla andra karaktärer. Dem kan ta och baalrunna själva på hell, medans en barbar med elite-equip har det riktigt svårt där.

Permalänk
Medlem

De figurer jag har kvar är en Paladin (inte en hammerdin) och en Necromancer (blandning av summon och bone). Ingen av dessa ska vara de bästa varianterna men de klarar sig väldigt bra ändå. Necron är väl lvl 87 och det är inte speciellt svårt att köra en solo Baal run med honom, tvärtom.

Och det har alltid varit obalanserat mellan olika classes. I 1.09 var necromancern värdelös då han inte kunde göra snabb skada och därför tog väldigt lång tid på sig för att ta sig någonstans. Han har blivit mycket bättre i 1.10 vilket jag gillar eftersom det är den klart mest intressanta karaktären. Han må fortfarande inte göra samma skada som de värsta (ligger väl kring 6000 som bäst med Bone Spirit) men det är tillräckligt för att man ska ta sig framåt väldigt snabbt tillsammans med några boostade skelett.