World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

Någon skrev att det funkar att köpa WoW från en amerikansk butik. Vet någon om jag kan spela på de amerikanska servrarna då eller e det bara snack?
Jag vill verkligen spela WoW men det finns ingen chans att jag vill ha ett EU-konto så om det är enda valet så skiter jag hellre i det.

Permalänk

Ja det går att spela på amerikasnka servers och man skriver en Australiensisk adress. Den första månaden iallafall, sen måste du köpa gamecards från affärer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
De kartorna har jag redan, men jag är specifikt ute efter de i spelet. Tack iaf dock.

Det där är från spelet, ser ut sådär på kontinentnivå.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Om man köper wow retail. Kan man köra med både The Horde och allience på ett konto?

Visa signatur

P4 3.0, Ati Radeon 9800pro, 1024 DDR Ram 400mhz

Permalänk
Medlem

Falefara: jag tror det, man kan ju det i betan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
http://www.x-plores.net/images/MapWowWorldmapBeowolve.jpg Sådär tycker jag kartan borde se ut, eller snarare världen, den verkar mycket större än den i WoW

Jag tycker inte att den kartan bättre än Blizzards egen, faktiskt mycket sämre måste jag säga.
Darnassus låg ju helt fel till o.s.v.
Northend är det argument till att ha den kartan, men det kommer Blizzard GARANTERAT göra något åt i spelet.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Kan man inte det så kommer inte ja köpa wow... Det är ju as dåligt då!

Visa signatur

P4 3.0, Ati Radeon 9800pro, 1024 DDR Ram 400mhz

Permalänk
Medlem

Ja det är klart att man kan, måste säga att det var tyvärr en löjlig fråga!

Varför skulle man inte kunna göra Horde/Alliance chars på ett och samma konto? Finns det några konkreta argument till varför man inte skulle kunna göra det? Blizzard är inte ute efter att göra folk frusterade direkt, utan dom vill bara skapa världens bästa spel (vilket jag anser att dom har lyckats med).

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falefara
Om man köper wow retail. Kan man köra med både The Horde och allience på ett konto?

Det är begränsat på PvP servrar. Kör du på en PvP Server kan du bara spela ena sidan. Men du kan förstås spela andra sidan på en annan PvP server. Det kommer finnas mer än en när spelet släpps.

Alltså, man kan inte mixa sidor på samma PvP server. Jag är lite trött så det kanske blev lite otydligt.

Självklart kan du spela olika sidor på samma konto, bara med begränsningen ovan. Så är det iaf i betan.

Permalänk
Medlem

Man måste ju vara säker...:) Tack bra !

Visa signatur

P4 3.0, Ati Radeon 9800pro, 1024 DDR Ram 400mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falefara
Om man köper wow retail. Kan man köra med både The Horde och allience på ett konto?

Det kan man! men bara på Normal servrarna och på RP servrarna, det går alltså inte att ha karaktärer från både Horde och Allience på samma PvP-server. (det går självklart att spela med den andra factionen på en annan server)

EDIT: nähä, aldrig får man vara först

Permalänk
Avstängd

Fan, asså... jag är nog lite sick. Får inte nog av detta spel! Spelar betan som fan + att jag har föhandsbokat spelet och bara väntar på realesen!
Det som jag har hört är att det släpps i Januari och det från en säker källa (blizzard).

Jag skickade ett brev till dem och fråga när dom tror det släpps. Deras reply löd: "We truly don't know for sure but if we follow the plan, the launch of the europe retail game will begin sometime in January."

Fasen vad man längtar alltså!

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snaze
Fan, asså... jag är nog lite sick. Får inte nog av detta spel! Spelar betan som fan + att jag har föhandsbokat spelet och bara väntar på realesen!
Det som jag har hört är att det släpps i Januari och det från en säker källa (blizzard).

Jag skickade ett brev till dem och fråga när dom tror det släpps. Deras reply löd: "We truly don't know for sure but if we follow the plan, the launch of the europe retail game will begin sometime in January."

Fasen vad man längtar alltså!

Det enda offeciella de sagt är Early 2005..Så kan du ej bevisa det på nått sätt så tror jag tyvär ej på dig. Litar bara på blizzard nu för tiden

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Det enda offeciella de sagt är Early 2005..Så kan du ej bevisa det på nått sätt så tror jag tyvär ej på dig. Litar bara på blizzard nu för tiden

Jag känner mig rätt övertygad om att han inte ljuger och det svaret han fått ligger ju i linje med vad de sagt tidigare. Blizzard lär ju inte veta själva exakt när det kan släppas. Förutom serversituationen tror jag att det huvudsakligen är översättningen till franska och tyska som drar ut på tiden och är osäkerhetsmomentet.

Permalänk
Medlem

Men early kan vara från jan-mars.
Och givtvis är det översättningen som tar tid annars kunde vi kört på samma som US och redan haft vårat spel, men icke!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Någon som har strategy guiden? Är den värd att köpa? Jag beställden den innan för jag ville ha något att bläddra i men vet inte om man har någon nytta av den.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

den har massor av bra saker i sig, jag tycker den är värd att köpa, har själv gjort det..

Permalänk
Medlem

Hur många sidor är den på?

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Beställde min igår från webbhallen så jag har den nog innan helgen ^^
Men kan någon dela med sig av adressen ditt där de vissade några sidor ur den? tror det var Worldofwarcraft.com som vissa den men har förlagt adressen

EDIT: Den är på 432 sidor full färg ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Lite info :

City & Region Maps - Detailed maps with tons of callouts provide key shop, trainer, NPS and mob locations!
Quest Tables - Everything you need to know for key quests!
Huge Bestiary - Crucial location data on the biggest baddest mobs in the game!
Exclusive - World Of Warcraft Comics
Weapon, Armor & Item Tables - Crunchy daga on equipment!
In-Depth Coverage Of Professions - Discover wich professions are geared for each class and how they help make you rich!

Much More!
* All 9 Classes & their Abilities
* Tester Tips and Hints
* High-Level PVP Status
* Walkthroughs for Each Starting Town

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk

WTF! Finns det en en till ö upp i norr?
Är väl gärna en liten tabbe att missa att lägga in den på kartan

Permalänk
Medlem

Strategy Guides är bara stort slöseri på pengar. Det är dagens sanning. Eftersom det är ett MMORPG kommer spelet uppdateras i stort sett hela tiden. Blizzard kommer att ändra skills, monster, vapen, quests och så vidare. Så den där strategy guiden är bara för versionen som dom spelade när den skrevs. Om 2 månader är den utdaterad, 400 spänn i skön. Sen på två månader kan du mer än strategy guiden än då.

Permalänk

Kostade den inte 175 kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
WTF! Finns det en en till ö upp i norr?
Är väl gärna en liten tabbe att missa att lägga in den på kartan

Syftar du på Northrend så är inte den med i spelet.... än.

Permalänk
Medlem

Precis, Blizzard har säkerligen STORA planer för northend i framtiden!

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HTFFB
Syftar du på Northrend så är inte den med i spelet.... än.

Ok, då är jag inte helt efterbliven

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHanga
Strategy Guides är bara stort slöseri på pengar. Det är dagens sanning. Eftersom det är ett MMORPG kommer spelet uppdateras i stort sett hela tiden. Blizzard kommer att ändra skills, monster, vapen, quests och så vidare. Så den där strategy guiden är bara för versionen som dom spelade när den skrevs. Om 2 månader är den utdaterad, 400 spänn i skön. Sen på två månader kan du mer än strategy guiden än då.

Citat:

Tagit från webbhallen
BradyGames understands that MMORPGs change over time and are constantly being updated. In order to keep up with this evolution, BradyGames will be the first to offer support for the strategy guide and game community through well-designed, online updates. This guide covers both the PC and Mac versions.

Brandy har gjort att man kan hämta auktuell info på deras sida hela tiden om man köpt deras guide(som jag köpte igår) och så kosta den inga 400(vart du nu fått det ifrån) min kosta 199:-

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag tog då och beställde strategi guiden. Mest bara för att jag inte kan ligga i sängen och surfa på wow sidor. sen är 175:- en fis i rymden.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Brandy har gjort att man kan hämta auktuell info på deras sida hela tiden om man köpt deras guide(som jag köpte igår) och så kosta den inga 400(vart du nu fått det ifrån) min kosta 199:-

fan, nu blev ju ja sugen på en den boken
Men jag får klara mig med thottbot ett tag till

Permalänk
Medlem

jag har köpt world of warcraft pre-order final beta. mina frågor är

1: var får jag clienten till den
2: när kan man börja spela det
3: hur kan ni spela nu?
4: måste man köpa time card för att köra final beta?

Visa signatur

Undead rogue i retail
WOTF= 4ever!