Vilken chassifläkt är tystast av dessa båda?

Permalänk

Vilken chassifläkt är tystast av dessa båda?

AcoustiFan Chassifläkt 120mm

eller

ADDA AD1212DX-A73GL

Fläktarna ska sitta i AcoustiCase AC C6607B (Har någon åsikter om chassit så får ni gärna skriva dem också)

Jag kan också tillägga att jag inte tänker överklocka särskilt mycket.

Permalänk
Medlem

Kan bara uttala mig om ADDA och kan säga att dom fläktarna är SJUKT tysta och blåser litegrann.. Men förvänta dig ingen storm

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

Ingen som vet vilken av de båda som är tystast?

Någon som har erfarenhet av AcoustiFans 120mm chassifläkt?

Har ADDA någon sensor till sina 120 mm fläktar, som reglerar hastigheten på dom efter hur varmt det är?

Permalänk
Medlem

Köper du ADDA fläktar så behöver du inte bry dig om att reglera hastigheten på dem, full fart är det som gäller och 2st 120mm hörst inte ett dugg(jag hör dem inte iaf).

Jag tror nog acoustifan inte låter mycket heller men 120mm fläktar på lågvarv bör nog gå på fullvarv om det ska ge lite kylning också.

Permalänk

det chassit är riktigt tugnt! låter väldigt tyst!! ska få det av farsan snart, den dagen jag orkar byta över datordelarna bara sen ska jag köpa ett tyst nätagg och ett par tysta fläktar Adda tror jag
kvalité chassi!!!

Permalänk
Medlem

köp ADDA !
har två 120mm AcoustiFans och dom är inte så tysta. inte ens i 5v
blev mycket besviken på dom faktiskt.

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk

Tack får svaren. Då blir det 2 st ADDA 120mm till mitt AcoustiCase. Och ett Tagan 480W.

Permalänk

vart köper man Tagan 480Watt? har hört att det är jättebra, men är det tyst då? vill att man knappt skall höra det