Permalänk
Medlem

Orka telia

Hej, Jag läste på telias hemsida då jag haft uppe min cs server ett bra tag(24/7) och internett bara dog herla tiden.
då var de så att telia hadde sänkt min bandbredd som de gör på alla deras kunder :S. fattar inte varför de gör så här. gör bb o de ochså de?

Läste detta på deras hemsida.

Tacksam för seriösa svar.

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

om du läst att dom sänker din bandbredd får jag be din gå en svenska kurs och återkomma får det har jag då aldrig stött på inne på deras hemsida!

Permalänk
Medlem

5. ANVÄNDNING AV TJÄNSTEN
5.1 Allmänna användningsrestriktioner
Kunden får enbart använda Tjänsten för privat bruk. I den mån Kundens användning skulle orsaka tekniska eller andra olägenheter för Telia eller annan kund förbehåller sig Telia rätten att begränsa överföringsvolymen, alternativt stänga abonnemanget med omedelbar verkan enligt punkt

STÅR INNE PÅ VILLKOR!!!!! Var inte stöddig när du inte vet något!!.

Ville ha seriösa svar!!!

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

Mig veterligen har alla ISP'er sådana punkter i sina avtal, de är mer eller mindre lika varandra.
Och hur vet du att ditt abbonemang är spärrat? Din dator är kanske infekterad med nåt virus som sprider skit i Telias nät?
Att Telia skulle begränsa alla sina kunders abbonemang är däremot bara rent båg.. eller.. jag har ju inte märkt något, men det kommer kanske?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypro
5. ANVÄNDNING AV TJÄNSTEN
5.1 Allmänna användningsrestriktioner
Kunden får enbart använda Tjänsten för privat bruk. I den mån Kundens användning skulle orsaka tekniska eller andra olägenheter för Telia eller annan kund förbehåller sig Telia rätten att begränsa överföringsvolymen, alternativt stänga abonnemanget med omedelbar verkan enligt punkt

STÅR INNE PÅ VILLKOR!!!!! Var inte stöddig när du inte vet något!!.

Om de begränsar din bandbredd så får du meddelande om det, endera via webbläsaren när du loggar in eller iom att de stänger alla portar utom 80 och 110 (kanske nån mer som är öppen), så har du inte fått detta meddelande via webben eller om du fortfarande kan göra andra saker än att surfa och hämta epost så är det nog herrn själv som är lite för stöddig och inte har tagit reda på vad som händer. Själv har jag kört server i flera år och inte fått någon som helst bandbreddsbegränsning eller portstängning (som inte varit för hela telias nätverk), själv tror jag att du skulle påbörja en felsökning på dina prylar och sen om du inte hittar något som är fel kontaktar du Telias support och felanmäler det hela.

Visa signatur

--
Mats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypro
5. ANVÄNDNING AV TJÄNSTEN
5.1 Allmänna användningsrestriktioner
Kunden får enbart använda Tjänsten för privat bruk. I den mån Kundens användning skulle orsaka tekniska eller andra olägenheter för Telia eller annan kund förbehåller sig Telia rätten att begränsa överföringsvolymen, alternativt stänga abonnemanget med omedelbar verkan enligt punkt

STÅR INNE PÅ VILLKOR!!!!! Var inte stöddig när du inte vet något!!.

Ville ha seriösa svar!!!

där står inte att dom stryper din bandbredd det står att dom äger rätten att begränsa överförinsvolymen. sen vad dom ser som hårt utnytjande vet jag inte men jag har aldrig hört talas om nån som fått sitt bredband strypt. VitoC kanske vet?

Permalänk
Medlem

Kör med AVG så jag lär inte ha några virus hadde på en cs server i ca 2 mån sen så fort jag sätte på min server igen så stängdes internett av innom 2min. Men funkar sen om 2 min när man startat om modemet o pillat lite.

Men tack iaf för alla svar.

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk

jag tror inte telia sänker farten bara för att du tankar för mycket...

tro mig jag är levande exempel på det.

Men jag vet ett kille som bodde granne med mig förut... han tanka max med sitt adsl upp och ner i typ ett halv år när han fika det...(det var när alla fick 0.5mbit) så stängde dom av hela han abonemang i 2 veckor.

men efter att dom skicka ut varnings medelande dan innan

btw om du nu läst alla spalter i reglerna/avtalet så ser du kanske att det står att man inte får hosta saker som ftp, webb och spelservrar...

Visa signatur