Räcker detta nätagg för 6600gt golden sample 128mb??

Permalänk
Medlem

Räcker detta nätagg för 6600gt golden sample 128mb??

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=304639&view=detailed

där är det kortet som jag har nu. I 3Dmark och i flera spel, som t.ex nfsu2 så är det "hål" i grafiken. Man kan liksom se igenom vissa saker, vissa saker är genomskinliga. Och så är det "linjer" som sitter lite överallt i spelen och 3Dmark som inte ska vara där. Det är "buggar" överallt när man spelar. Svarta frkanter bla. Men det här kortet ska det ju inte vara så med? Hur är detta möjligt? /sebbe

Permalänk
Medlem

Har du klockat kortet?
Vilka drivrutiner använder du?

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester @ 4100+(2.6ghz) med Zalman 7000b | 2x 512mb Kingston PC3200 HyperX | MSI K8N Neo2 Platinum |
GeForce Leadtek 6800LE (12/6 pipes & 1,4v mod) @ 395/890 med NV Silencer 5 | 60gb + 120gb WDC SATA

Permalänk
Medlem

Det nätagget är helt mysko en bra lösning är att doppa det i saltvatten så försvinner de inbygda virusen tästa de sen funkar de prima.

Visa signatur

Amd Athlon 3000+ 2x256 A-data DDR
Gf 4 Samsung 160 GB.

Permalänk
Medlem

6600gt behöver hyffsat mycket ström framförallt på 12v. Tveksamt om codegen 300W (som jag hört mindre bra saker om) fixar det.

edit: Öppna burken o titta på sidan av nätagget, vad det står för ampere (A) på +3.3v +5v och +12v.

Permalänk
Medlem

Det är geforce nya på deras hemsida.. nej jag har inte klockat det.. tror jag.. fick det idag, har inte gjort når med det..

det står : 3.5v = 14A | 5v = 30A | 12v = 10A är det rätt?

Permalänk
Medlem

10A på 12v är väldigt lite. 14A på 3.3 är också i minsta laget.

Ditt kort tror jag drar 4A (load) enbart på 12v-spänningen. Blir bara 6A (på 12v) över till resten av systemet.

Vet inte om det är problemet men du bör nog fixa ett bättre nätagg iaf. Ett överbelastat aggregat kan i värsta fall förstöra flera andra komponenter i datorn.

Permalänk
Medlem

Borde kunna gå att testa om du kopplar ut andra saker så att du lämnar 12v orörd i princip. Testa

Permalänk
Medlem

oops.. jamen kan det här ha med att grafiken är sämre på det här kortet än å det jag hade innan : gefoce 4 mx. det var verklign dåligt.. och det här ska ju vara bra. Men icke.. Det är lan imorrn, vill gärna få igång det. Kan sitta uppe hela natten Säker på att det beror på det? Jag kanske har kopplat den externa strömsladden från grafikkortet fel :S vet du hur man gör? det är 2 honor och en hane, en y strömsladd. en hona sitter i grafikkortet. Säg inte för svårt, för jag är inte så duktig

Permalänk
Medlem

Tror inte man kan koppla fel sladd till kortet, felet ligger nog på dina väldigt (!) låga ampere.

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester @ 4100+(2.6ghz) med Zalman 7000b | 2x 512mb Kingston PC3200 HyperX | MSI K8N Neo2 Platinum |
GeForce Leadtek 6800LE (12/6 pipes & 1,4v mod) @ 395/890 med NV Silencer 5 | 60gb + 120gb WDC SATA

Permalänk
Medlem

Om han kopplar ut cdspelarna och floppyn så borde han ju får ett par A eller något?

Permalänk

jag har 6600gt och 250w nätagg, funkar fint!

Visa signatur

Brännvin!

Permalänk
Medlem

har du kopplat i sladden för extra strömförsörjningen till kortet? Det kan ju också va defekt

Permalänk
Medlem

Ja. Men jag vet inte om det är rätt. Har satt ena honan av min yströmkabel som jag fick med kortet i grafikkortet. Sen så sitter den andra honan i hårddisken. Sen så sitter hanen ihop med nätsladden som satt i hårddisken innan.. är det rätt?

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker, låt någon smart person svara så kanske det ordnar sig.

Permalänk
Medlem

körde ett 6800gt kort på mitt 300w hec agg som jag har utan problem visserligen har den 5A mer än ditt..

Permalänk
Medlem

ok. Men jag har plockat ur båda mina cdspelare, min floppy. Det funkar fortfarande inte.. jag får fan damp!

Permalänk
Hedersmedlem

"Ko-degen" nätdelar är väldigt väldigt klena, bara så du vet.

Men jag vet inte om det är det som är felet, processorn borde ju få problem också tycker man och då krashar ju hela datorn.

Många Socket-A moderkort matar inte processorn från 12V så om du har ett sånt moderkort borde det inte vara så mycket annat än grafikkortet som belastar 12V, och då borde 10A räcka.

Du kan ju alltid försöka låna ett annat nätagg, det går ju rätt fort att byta och testa. Annars kan det vara drivrutiner till chipset och/eller grafikkortet som strular.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Jo jag har ett socket A. men jag har installerat dom nyaste nvidia drivisarna. Men det funkar bara inte.. ska in till BKdata där jag köpte kortet. Dom ska kolla vad som är felet.. kan jag ha försört nån krets? eller sabbas inte hela kortet då?

Permalänk
Medlem

Beror ju vilken krets men det är nog inte det.

Hm jag vet itne vad det kan va

Permalänk
Medlem

ok. Men jag ska på LAN om 2 timmar ungefär.. snälla.. nån som kan hjälpa miiig?

Permalänk
Medlem

Delar grafikkortet och hårddisken strömkabel? Kanske går bättre om du kör en kabel "dedikerad" enskilt till grafikkortet?

Annars se om du kan prova ett annat nätaggregat och testa om problemen försvinner.

Permalänk
Medlem

låter fxn som det e fel pågraffet, testa det i en annan dator såduutesluter detta ialf inte fxn får man artefakter av för lite ström????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? fxn vad sur jag blir. Det e fel på graffet eller så kör du asusla drivisar(tror ej detta) eller så går kortet för varmt! hahaha men ser du genom saker e det juperfa om d ska lana,lätt du kommer bli king där =P=P=P

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
låter fxn som det e fel pågraffet, testa det i en annan dator såduutesluter detta ialf inte fxn får man artefakter av för lite ström????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? fxn vad sur jag blir. Det e fel på graffet eller så kör du asusla drivisar(tror ej detta) eller så går kortet för varmt! hahaha men ser du genom saker e det juperfa om d ska lana,lätt du kommer bli king där =P=P=P

SimMen berskrev också (i annan trpd) att spel startar om sig i krävande spel.

Och artefakter eller inte, det nätaggregatet är väldigt klent. Jag skulle oroa mig mer för det än ett trasigt grafikkort. Att man sen bara hört dåliga saker om Codegen ögr inte saken bättre.

Permalänk
Medlem

ååhh.. har nyss köpt ett | 500w q-tec 5v = 35A 12v = 18A |

Men det funkar ändå inte.. :S ska man göra nåt med nätagget? Jag har bara kopplat in hårddisken, moderkortet och graffekortet till nätagget. Det står brevid datorn.. Men grafiken är lika dålig.. Jag blir förbannad? va kjan det vara för fel? temperaturerna är inte för höga. Har installerat nya drivisar. :S snälla hjälp ! /sebbe

Permalänk
Medlem

du e med i mensa förstår jag =)=)=)

Det finns ett ordspråk som passar utmärkt: Är man dum i huvudet så får man skylla sig själv. LfD

nåja jag skallinte vara så hård kompis. Det är nu tid för dig att felsöka grafikkortet. Det gör du lättast genom att testa det i en annan dator.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |