Permalänk
Medlem

Jorda uttagen?

Tjänar man nåt på att köra sin dator på jordade uttag? Hörde att man kanske får bättre bild med jordad skärm. Konstiga biljud i högtalarna med ojordad dator.
Stämmer detta? Nåt mer?

Vet nån va det kostar att jorda uttag? Hörde något om omkring 2000-3000 kronor. Kan det stämma?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Hjälpsam

Du får stabilare dator ja, och mindre risk för jordfel/stötar från chasit osv. generellt mycket bätre för hårdvaran. Det är alltid rekomenderat att köra jordat om man har möjligheten.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Näefan, inte behöver du lägga ut 2-3kkr för att jorda uttag!?

Dra en tillräckligt lång jordad skarvsladd bara från köket eller garaget eller grannen..... 249kr på rusta kanske det kostar, då ingår käck sladdvinda, perfekt på stora LAN.
Får jag 10% "finders fee" för billiga lösningen på ditt problem?!

Pja, det blir nog säkert så dyrt om du vill ha nya kablar i väggen om du har modern standard.
Har du äldre standard blir det ÄNNU mycket dyrare när man måste rensa bland gamla pappers/bomulls-insolerade kablar.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

i en del fastigheter är det förbjudet att dra jordkabeln från köket till ett annat rum. Kolla med din fastighetsägare först!

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Näefan, inte behöver du lägga ut 2-3kkr för att jorda uttag!?

Dra en tillräckligt lång jordad skarvsladd bara från köket eller garaget eller grannen..... 249kr på rusta kanske det kostar, då ingår käck sladdvinda, perfekt på stora LAN.
Får jag 10% "finders fee" för billiga lösningen på ditt problem?!

Eh, det är inte dåligt farligt att göra så. Skulle man komma åt en ojordad apparat i samma rum kan det gå käpprätt åt hel-ete i och med att man kan ha direktkontakt med jord. Ujujuj....

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

tror inte att det spelar någe större roll om du har jordat elelr o jodat til len dator, men det är ju alltid trevligt med jordat.