Lära mig om formatering m.m

Permalänk
Medlem

Lära mig om formatering m.m

Tjena
jag är som ni kanske ser ganska ny här och även ny inom dator branschen. Jag skulle gärna vilja lära mig om formatering och partitionerig(eller vad det heter). kan ni tipsa om bra sidor(helst på svenska) som steg för steg visar hur man gör?
tack i förhand

Permalänk
Medlem
Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Först kan jag rekommendera att du läser igenom den här guiden, skriven av hjälpsamma själar här på sweclockers.
Här är en länk till windows support där de beskriver (på svenska) hur man formaterar och partitionerar. (Förutsatt att du nu har Windows XP).

Jag kan även rekommendera att du läser igenom den här "lathunden" (guiden) om partitionering. De beskriver hur man ska gå till väga i olika operativsystem.

Använd gärna google när du vill ha information om något, google är en riktigt skön sökmotor.

EDIT: Justja, använd också susning när du vill få reda på vad något betyder, snabbt.

Permalänk
Medlem

tjarven och cynomyS, tack så hemskt mycket för visat intresse och er hjälp. Ska börja läsa igenom nu. Tack så hemskt mycket!