Permalänk
Medlem

Byte av Twinmos?

Hej tänte köpa minne yill min dator eller snarare uppgradera minne från DDR-DIMM PC2700 256MB CL2.5 twinmos (2 st)
till ett dån här http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=113518&cks=PLC
har kollat så att mitt kort stöder 3200 och det gör det men inge mer.
Men blir det någon stor skilnat med det jag tänker göra, eller är det almänt dumt?

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

Nä, jag tycker att det inte är värt det. Det blir ingen skillnad man känner, men om du kör det tillsammans med det "gamla" minnet och utnyttjar storleken (1.5GB) så lär du känna skillnad om du kör många grejer på skärmen samtidigt.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

men om jag tänker hålla på lite med klockning, visst är det bättre med 3200 änn 2700 ?

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

3200 ger lite mer prestanda än 2700 men det är ingen jätteskillnad. Mer minne är bättre. Ska du klocka minnena så bör du kanske satsa på några andra minnen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag har 2 stTwinMOS minne - 512 MB DIMM 184-pin - DDR 3200.
Kan inte klocka min mycket alls . har en barton 3200+ med bra kylnig .
Köp nått anat märke ..

Visa signatur

AMD Xp 3200+

Permalänk
Medlem

ok tack för tipsen

Visa signatur

Ja men hej!