Göra så att CPU fläkten snurrar snabbare?

Permalänk
Medlem

Göra så att CPU fläkten snurrar snabbare?

Kan man göra så att cpu fläkten snurrar snabbare?

Permalänk
Medlem

köp en fläkt med ett högre vartal.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk

lol.. bra svar NukeDuke

Permalänk

Koppla in den direckt väguttaget så ska du nog se att det blir fart på den
Nej men om du kör den på 12 volt nu vilket jag antar att du gör finns det inte mycket mer du kan göra än att köpa en fläkt med högre varvtal.

Visa signatur

Hej Hop

Permalänk
Medlem

om man har en klump på sladden för temperaturstyrt så brukar man kunna klippa bort denna och sätta ihop tåtarna.. då ska fläkten gå på max.. eller om dom är isär så går den på lägsta.. så var det på min tt-fläkt

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Medlem

Koppla in fläkten i väggutaget och kyl den med flytande kväve

Permalänk
Medlem

Hmm, att folk inte förstår att det är skillnad mellan AC och DC

Permalänk
Medlem

AC - likspänning och DC - växelspänning...eller var det ström?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Spänning är nog det rätta ordet. Ström är det som normalt används i folkmun.

Som sagt, leta efter en liten "klump" (oftast grön) som sitter inkopplad i fläkten med två sladdar. Det är ett motstånd som "minskar" ju varmare det är. Om du tvinnar ihop de kablarna kommer fläkten gå på max.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [XaZeD] BlitZ
AC - likspänning och DC - växelspänning...eller var det ström?

tvärtom

Visa signatur

<MSI k8n neo2 54g platinum ::: 3500+ Newcastle - 2500mhz 1.45v>

Permalänk
Medlem

Vet att Dc är likspänning och Ac växelspänning, men asså jag hoppas att alla fattar att ja gskojade när jag sackade om vägguttaget, jag vill itne ha nåns liv på samvetet