Permalänk
Medlem

Ja va fan, 45° är väl ingenting.. jag hoppas det är fel på Everest för min del

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av suckarn
Funktionen är ju till för att fläkten inte ska låta så mycket när den inte arbetat ihjäl sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av suckarn
Ni som ligger på 30 grader, det är ju ingen vits egentligen. Om du inte klockar då.

Känns det inte som att du säger emot dig själv eller är det jag som har missuppfattat ditt inlägg

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Jag tror han försöker säga att Cool'n'Quiet funktionen har som bieffekt att temperaturen höjs, samt att det är onödigt att anstränga sig för att få ner temperaturen till 30 grader, d.v.s. de två meningarna är orelaterade.

Visst är det onödigt att kämpa sig ner till 30 grader, men vissa har inget val. Utan att ha ansträngt mig för att få ner tempen extra mycket så ligger min processor på under 30 grader utan last, men då har jag rätt kallt rummet datorn står i också.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Jag tror han försöker säga att Cool'n'Quiet funktionen har som bieffekt att temperaturen höjs, samt att det är onödigt att anstränga sig för att få ner temperaturen till 30 grader, d.v.s. de två meningarna är orelaterade.

Visst är det onödigt att kämpa sig ner till 30 grader, men vissa har inget val. Utan att ha ansträngt mig för att få ner tempen extra mycket så ligger min processor på under 30 grader utan last, men då har jag rätt kallt rummet datorn står i också.

Ok, då är jag med på noterna, tycker dock att påståendet inte är helt klockrent eller rättare sagt beror på vilka preferenser man har. Är man ute efter en så tyst dator som möjligt, vilket jag och vissa andra individer är, så är det av största vikt att ha en så sval processor som möjligt, då det möjliggör en extremt tyst kylning av processorn. Det känns även som att en sval processor ska ha en längre och mer stabil livslängd.

edit: 22 @ rummet och 33 @ processorn, Cool 'n' Quiet är guld

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
SpelClockers

tja.. det enda som hörs från datorn nu är att zalman 700cu går på höga läget. annars är den i stort sett ljudlös. med 31-32 idle

Permalänk

Jag har väldigt lika system som dig. Min cpu ligger ca 30-35 Idle och 40-42 full load. Jag har originalkylningen på.
Din temp är normal så inget att oroa sig för.
Det du kan göra om du vill ha lägre temperatur är att sätta in fler chassi fläktar/dra upp hastigheterna på dem... helst 120mm fläktar med högt CFM värde.

Permalänk
Medlem

runt 65-70 kan det däremot börja bli kritiskt funderar på hur din polare kan ha så låg temp på sin 2200+

Visa signatur

Gigabyte ds3, core2duo e63, 2x1gb corsair xms6400, 7800gt ~2tb hdd, enermax 500watt, lianli case å 32" lcd.

Permalänk
Medlem

WEEEEEEEIIII

Jaja nu har jag i alla fall bytt ut chipset fläkten mot en Zalman som Nisse Jök pratade omm ett jävla jobb att montera loss allt skit igen hehe, sedan så byggda jag ihop min dator själv nu, förra gånge så tittade jag bara på och som ni ser så funkar min dator perfa nu, fan va skönt och den är faktist mycket tystare nu, man hör inte chipset fläkten längre.....EFTERSOM DEN INTE FINNS HEHE.
Sedan så passade jag på att byta pasta till prollen, och jag byta pasta från Silicon paste ill Arctic silver 5 och det sänktes meed ca 2C haha, aja men det jag har nu duger fiiiint, kanske sänks det mer när jag använt den nya pastan lite mer, kommer ihåg när min dator först låg på 48 iddle hela tiden hehe.

Men just det, har bara en fråga kvar till Nisse Jök eller om nån annan kan svara så går det bra.

Måste jag stänga av chipset fläkten på nåt speciellt sett så datorn vet att jag inte har den längre???????

Tack för alla svar, as sjysst av er, snipp snapp snut så va tråde slut!

Permalänk

Jag har själv en AMD 3500+ Newcastle den ligger på 27-32 grader idle och när jag spelar så är den 35-40 grader!

Min var överhettad förrut men jag fixade det genom och tanka en annan bios

Visa signatur

AMD64 3500+ Newcastle Socket 939|| Kingston 512x2|| Abit AV8 3rd Eye|| Leadtek 6800GT 256mb|| Antec Sonata, OCZ 520W||Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0pheten
Jag har själv en AMD 3500+ Newcastle den ligger på 27-32 grader idle och när jag spelar så är den 35-40 grader!

Min var överhettad förrut men jag fixade det genom och tanka en annan bios

27 grader idle med orginal kyl?? hmm

Permalänk
Medlem

ASSÅ inse fakta. det är LOAD tempen som är den viktiga !!
idle tempen är ju bara till o skryta med !

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896

Permalänk
Medlem

ahahahahhaha

laddade ner ett nytt bios och nu ligger min prolle på 33 C heheheh nöjd som fan

Permalänk
Medlem

Min temp sensor säger nu 32grader, kör med boxed fläkt till min AMD fast med AS5 kylpasta.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz