Permalänk
Medlem

Problem mitt uppe i datorbyggandet!

Min halvfärdiga dator står inne i mitt rum å väntar på att bli klar,
Saken är att jag har fasstnat på vart audio connectors'en ligger på mitt moderkort, jag kan inte hitta det i manualen! Jag ska koppla in typ massa småkablar å en stor däromkring så att jag skall kunna använda t.ex hölurar och mickrofon i fronten av datorn, Mitt moderkort är ett asus A8N-SLI och chassit är ett Antec Super lanboy, kan ej häller hitta vart typ LED-Grejen till frontfläkten skall in, detta är första gångnen jag bygger en dator själv!

Permalänk
Medlem

Det borde stå i din moderkortsmanual sedan står det oftast lite i chassi manualen om vilka kablar som är vilka.
Annars skulle du kanske kunna googla på det?

Permalänk
Medlem

I chassimanualen står det vilka kablar och uttag det är, det är i moderkortsmanualen jag inte hittar vart dessa uttag är

Permalänk
Medlem

Det är inte alltid de inbyggda ljudkorten klarar av detta. PCI-Korten däremot brukar som vanligast klara av det.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Har samma mobo, står visst i manualen, iaf sitter piggarna bakom "ljuduttagen"

Visa signatur

-: Crestron :-