Permalänk
Medlem

mp3-spelare efter behov

Hejsan! Tänkte köpa en mp3.
Har ingen koll alls på det så jag vänder mig till er.
Det räcker med 128mb/256mb.
Och FM-radio är ett måste.
Designen är viktig.

Tips?

Permalänk
Avstängd

Att köpa en ny mp3spelare med 128 mb är riktigt, riktigt dumt. Säg istället hur mycket pengar du är villig att lägga ut.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Det jag är ute efter är främst radion. Men det kan vara soft att ha några låtar att dra igång ifall inte Sportextra är igång på P4. Behöver fan inte mer än 128 egentligen.

Pengarna är inget problem

Permalänk
Avstängd

Om pengarna inte är något problem kan du ju likväl köpa en jos mp-400 med 1gb minne och fm-radio. Det kommer ju aldrig vara någon nackdel med mycket minne väll?

Den är riktigt liten, skitsnygg och har en bra radio. Annars är det iRiver som har bästa radion fast dom brukar vanligtvis vara lite större och inte riktigt lika snygga som mp-400

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Och en Porsche också.
Nej men det är ju inte så att jag har en begränsad summa. Men klart man helst ser att inte betala extra för något man inte har behov av. Har inte 1gb låtar som jag lyssnar på hela tiden. Härligt med pengar över till annat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qrula
Och en Porsche också.
Nej men det är ju inte så att jag har en begränsad summa. Men klart man helst ser att inte betala extra för något man inte har behov av. Har inte 1gb låtar som jag lyssnar på hela tiden. Härligt med pengar över till annat

128 är ändå onödigt att köpa idag. Görs knappt på nya modeller så man får betala onödigt mycker för en gammal spelare.. Kolla runt lite på iRiver spelarna.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Aha okej, som sagt så har jag ingen koll. 256 blir bra då!

Permalänk
Avstängd

http://se.pricerunner.com/search?q=iriver

varsågod.

btw, snart kommer en kille och tipsa om monolith som han alltid gör när någon snackar mp3spelare, oavsätt krav osv.. men irivern är de märket du ska ha om radion är viktig.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar monolith slide, skitbra spelare som är ruggigt snygg!

http://www.mp3mate.se/catalog/product_info.php?cPath=21_23_68...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willan
jag rekommenderar monolith slide, skitbra spelare som är ruggigt snygg!

http://www.mp3mate.se/catalog/product_info.php?cPath=21_23_68...

Nu får du fan med ge dig. Du vekar vara omogen med tanke på att du rekommenderar din mp3spelare till att som funderar över att köpa en. Visst är din mp3spelare bra men det finns mycket bättre val och i det här sammahanget så passar den inte in i trådskparens kritirier. Själv har jag en iriver ifp 180t och en ipod photo 30gb men jag går inte runt här på forumet och tjatar om dom över allt. Väx upp!!!!!

Nog med omogna forumare:D iRiver har som sagt bra radio och deras billigaste mp3spelare ligger på 1500kr erbjuder klocka, alarm och har 40 timmar batteri tid. Annars rekommenderar jag Creative MuVo TX 256MB som kostar ungefär 600kr som är bäst för den som inte vill slösa pengar på dyra mp3spelare Muvo XT erbjuder radio, är väldigt liten och är helt enkelt ett bra val för den som vill ha en billig och bra mp3spelare.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

herregud, jag är hur nöjd som helst med min spelare då är det klart att det är den jag rekommenderar? monolithen passar ju perfekt in på hans fråga, snygg med fm radio 256 mb dessutom är den billig. av flashspelare har jag monolith som favorit med hårddisk är det ipod som gäller men han frågade inte efter en hårddisk spelare. det finns andra spelare som också är bra tex iriver men de slår inte monolithen enligt mig varför ska jag då rekommendera dem

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willan
herregud, jag är hur nöjd som helst med min spelare då är det klart att det är den jag rekommenderar?

Med tanke på att det finns bättre spelare på på marknaden idag så ska du inte göra det.

Ex: Jag kanske är skitnöjd med min 64mb´s mp3spelare från 2001, men det betyder inte att jag rekomenderar den för jag förstår att andra spelare har stora fördelar jämfört med den.

Visa signatur

óynk

Permalänk

Ljudkvalite messigt så är kanske Monolith MX7050 Slide bland dom bästa som finns, visst är den också snygg. Men det är för dyr för att rekommenderas tillen person som igentligen bara är ute efter radio, 256mb kostar ju 1500kr.

Desutom är iriver iFP-99X serien mycket bättre. Den erbjuder magneiusmskal, 40 timmar batteri tid, stöd för ogg, alarm, direkt mp3inspelning och otroligt bra ljudkvalite. Så Monolith MX7050 Slide är långt i från så fantastisk som du får den att framstå.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

då är det ju underligt att både sweclockers, 64bits och m3 alla rekommenderar den.....

Permalänk
Avstängd

willan, i tester av en speciellt produkt jämförs den sällan direkt med en annan. Det kanske är en bra produkt, men fortfarande finns det många som är bättre. Punkt fucking slut!

Visa signatur

óynk

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske:
Jos mp-110 / mp-100
Muvo N200
Någon iriver modell

Möjligheterna är många, jag antar priset är viktigt eftersom du inte vill ha så mycke minne. Muvon N 200 med 128mb är billigast av dom jag sa, enl pricerunner.

Permalänk
Medlem

monolith slide har:
*kanske den sämsta batteritiden av alla spelare, som dessutom är inbyggt så efter ett år kommer batteritiden ligga och kämpa för att hålla 2 timmar.
*den har usb 1.1 så det tar ungefär 18 timmar och 20 min att fyla spelaren
*kan inte förstå hur man kan va så dum att man har en lucka över knapparna, då blir det helt omöjligt att ändra volym, byta låt mm. utan att ta fram spelaren ur fickan eller innanför tröjan.
*sämsta menysystemet av alla spelare på marknaden.
*dyrt som satan för en så värdelös spelare spelare.

DVS spelaren luktar lika mkt sagge som folket som tipsar om den.....

ps. lägg in ett flertal smileys där ni tycker det passar. ds

Om jag ska bli lite mer seriös så får jag lov att rekommendera iRiver 999, men då dina krav inte är alltför högt ställda så kanske en sandisk DAP 256mb. http://www.webhallen.com/prod.php?id=36433

Visa signatur

train hard to be a bran

Permalänk
Medlem

Av vad jag har sett är det bara ni två som är imot monolith och alltid klankar på willan för att han rekommenderar den ? har jag fel så skriv till mig o klaga..
det är synd att inte sandisken har radio :/ annars verkade den ju var perfekt
EDIT: jag tyckte iriver serien som nån rekommenderade verkade stora ? fast storleken har kanske ingen betydelse..Monolithen är ju inte minst den heller

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Sandisken HAR radio.

Willan får gärna rekommendera den spelaren om han vill, men inte i ALLA trådar om mp3-spelare oavsett vilka kriterier personen har. Han måste som sagt komma till insikten att den inte är bäst på alla punkter utan endast några få om ens någon.

Visa signatur

train hard to be a bran

Permalänk

Nithlon: Jag är inte emot Monolith någonstans utan det jag är emot är att willian rekommenderar den till alla som är sugna på en mp3spelare och specielt i det här sammahanget är den inte att rekommendera med tanke på dens pris. Annars är den en trevlig spelare som har skit bra ljud men som också har brister. Att rekommendera en 256mb spelare som kostar 1500kr till någon som i första hand bara vill använda radio är helt dumt.

Monolith skulle kunnas rekommenderas till någon som är ute efter en mp3spelare med toppljud men inte till någon som vill ha någon basic spelare. iriver ifp 99X serien som någon rekommenderade är inte stor, spelaren är ungefär 6.4 x 5.1 x 2.0 och det är inte stort med tanke på vad spelaren erbjuder. Så missförstå mig inte jag är inte emot monolith utan är emot sätter willian rekommenderar den framför alla andra mp3 spelare som finns på marknaden, specielt när den har brister.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

monolithen har brister precis som alla spelare men det är ändå en topprodukt pga av sitt ljud, design och storlek

Permalänk

monolithen är en bra produkt och inte en topp produkt. En topp produkt är mer eller mindre bäst i alla områden och en sådan produkt är iriver ifp 999 som inte har några brister alls förutom. Det finns skillnad mellan en bra produkt och en topp produkt.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte klanka mer på willan. Jag har sett många iRiver fanboys som rekommenderar iRiver i alla mp3-trådar (tänker inte nämna några namn). Även iRiver har brister, så som t.ex. design. Den enda iriver-spelaren som jag anser har bra design är H10.
Men vad folk anser vara bra design är olika från människa till människa.

Permalänk

Ja iriver har också haft brister när det gäller design i princip så ser deras flash spelare likadana ut förutom 99X serien. H10 ser bra ut och det ska bli spännande att se hur H10 20gb kommer att prestera. Det har inte funnits några bra laternativ när det gäller hårddisk spelare det var därför jag köpte ipod photo. Iriver H320 är ju en jätte avancerad och bra spela men på design och vikt fronten är den inte så specielt bra, vi får väl se hur h10 20gb kommer att vara när det gäller storlek och vikt.
Jag gillar inte heller fan boys. Det har funnits för några veckor sen såna riktiga ipod shuffle fan boys som rekommenderar shuffle till absolut alla. Det var helt sjukt asså, vissa människor verkar inte förstå hur man ska uppföra sig på ett forum.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Avstängd

iRivers nackdel är faktist nästan bara storleken. Och jag är fan opartisk... Skiter fullständigt i märke, men iRiver 9xx serien har bra ljud, bra radio och bra pris. Men de är relativt stora.

Visa signatur

óynk