Permalänk
Medlem

6800LE överklocksnings problem

Hej

Har låst upp alla mina pipes på mitt leadtek men det går inte att klocka kortet, hur gör jag för att fixa?

Permalänk

På vilket sätt går det inte att klocka? Har du inget kliockningsprogram? Isådanafall ska du ta ner Rivatuner, mycket bra program till klockning.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

jag har testat rivatuner för det använder jag att låsa upp pipesen med.
Men det står något om att jag inte har rätt drivrutiner.

I cooltbits står det bara att de inte går.

Permalänk

Ojdå förlåt, blandade ihop rivatuner med powerstrip:p Det är Powerstrip du ska ha till klockningen av grafikkort, jag har alltid kört med det:)

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iZno
jag har testat rivatuner för det använder jag att låsa upp pipesen med.
Men det står något om att jag inte har rätt drivrutiner.

I cooltbits står det bara att de inte går.

hmm har du testat att byta drivisar då??.. Till mitt Le funkar rivatuner helt klart bäst,stänger dock av test funktionen så den kan clocka lite mer.Har du kollat i grafikorts delen på forumet? Det finns mkt bra trådar om Leadtek Le korten där.skrik till annars så ska jag jaga fram några bra trådar:) Gl

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk

Godkänner inte rivatuner din klock eller vad menar du? Om den inte godkänner är det antagligen för att nån pipe är trasig. Kunde inte heller klocka i 16,1x6. Sänkte till 12,1x6 coh då kunde jag klocka till 460/800 med capmodd. Men sen lämnade kortet in och är nu på RMA.

Visa signatur

DFI Lanparty UT NF3 250Gb | AMD Athlon 64 3200+ | PowerColor X850XT PE | 2x512 MB OCZ PC3200 Rev2 (max 340fsb 2.5-4-4-8 )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av | M.Blind |
Godkänner inte rivatuner din klock eller vad menar du? Om den inte godkänner är det antagligen för att nån pipe är trasig. Kunde inte heller klocka i 16,1x6. Sänkte till 12,1x6 coh då kunde jag klocka till 460/800 med capmodd. Men sen lämnade kortet in och är nu på RMA.

hur kan man lämna ett kort med capmod på RMA?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

vad är RMA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
hur kan man lämna ett kort med capmod på RMA?

Antagligen har han väl tagit bort capmodden och hoppats på det bästa. Har hört att det är många som moddar sina kort och sen när de går sönder skickar sina kort på RMA och får ett nytt.

Permalänk
Medlem

Till mitt Le funkar rivatuner helt klart bäst,stänger dock av test funktionen så den kan clocka lite mer.

Hur gör du det?
Skulle gärna klocka mitt lite mer...
Kan bara få upp mitt i 430 core och 919 i minne(funkar fel fritt!!!)...Lite? men bara 12x/1.6vp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iZno
vad är RMA?

Reklamera.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

läste att, om man lyckas låsa upp alla pipes o inte kan klocka kortet så är det så att nån pipe är trasig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vill me veta hur man stänger av testet i rivatuner.

Visa signatur

Idag kom Athlon64