Köpa och sälja processor och moderkort

Permalänk
Medlem

Köpa och sälja processor och moderkort

Hej! det börjar kännas att bli dags att uppgradera burken igen och jag har funderat på det här
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64S939-30...
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASA8VDLX
men då kanske man skulle sälja grejorna till farsan som vill ha en bättre dator, jag har Amd Athlon(TM) 2400+ 2,0 gigahertz Thoroughbred
och ett asus a7v8x-x vad skule jag kunna ta för det en tusing?
Här behövs tips, bara att posta på

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk

Jag tycker du ska satsa på en snabbare processor...Jag tycker +3000 är slö ...Känns lite som en Celeron

Byggde nyss en sådan dator till en kompis med ett Asus AN8 sli delux ...512 ADATA minnen och 6600GT kort ...Tycker den datorn känns som en gammal celeron att sitta med ...
Det är på tok för slö prolle ...Han är missnöjd och de förstår jag klart och tydligt...

Sitter själv med samma grafikkort som han och jag får 3500 mer poäng i 3dmark 03

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

zzplutozz: tvivlar lite på att de där 3500 poängen som du spöar din kompis med i 3dmark03 beror på processorn. 03 tar inte så jättemycket på processorn att den skillnaden ska kunna uppstå mellan två datorer där enbart processorn skiljer. Det är nog nåt annat som spökar för dina polare helt enkelt.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk

Ja men en +3000 AMD är slö säg vad du vill om de...Känns som en gammal pc finns ingen kraft alls...Byggde med en sån prolle även när den nyss hade kommit ut på ett Abit moderkort...Det var ett tag sen...Inte blev vi på firman speciellt imponerad av den prollen ...

Vi klockade ihjäl den ...Blev inte speciellt impad av överklockningen på den heller ...
Ska man ha en Amd ska man ju ha en +3500 eller snabbare ...

+3000 är ju original bara på 1800 mhz ..Inte är de nått att hänga i julgranen idag ...
Det är inte konstigt heller att man tycker den är som en 2 gigs celeron

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

zzplutozz:
Du kan juh inte jämnföra en celeron me en amd64 3000+ (939) cpu heller
Amd cpun spöar juh celeron cpun rätt duktigt.
Och sen dom flesta amd64 3000+ går att klocka upp till en 3500+ cpu utan som hellst problem.
Så varför betala överpris när man kan få en billigare som går att clocka upp istället till samma hastighet plus att då kommer 3000+ spöa 3500+ med:D
Sen skulle de va roligt o veta hur ni gick tillväga när ni tog död på cpun.
Sen när en amd cpu har bara 1.8ghz de skit samma för att amd cpuer arbetar hellt på andra vis än va en intel cpu gör.
Så ta o skaffa dig lite mer info om hur olika cpuer jobba o hur man clockar innan ni tar död på fler cpuer...mitt råd:D

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Avstängd

3000+ slö?

Vad är då en celeron?

Men om samma grafikort ger 3500 poäng mindre är något fel.

drivrutiner? Bios? eller liknande faktorer kan påverka.

Skulle kolla igenom.

har en 3000+ i en annan dator och den är inte slö trots ett sis moderkort.
min egen kör jag i 2480mhz och den är inte snabbare i upplevelsen när man sitter framför skärmen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Jag säger just de att jag jämför dom prollarna ....Dom är lika slö ska man ha en AMD som jag skrev tidigare ska man ju ha en +3500 eller bättre

Säg då inte till trådskaparen att han ska köpa en +3000 ...Det är ju en gammal sunkig 64 bitare ...Ska man bygga idag duger ju inte en sådan prolle ...Då bygger man ju för smått helt enkelt

Kom inte och snacka skit AMD +3000 är förjävligt slö lika slö som en celeron!...Jag skulle då inte vilja ha en sådan...

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

zzplutozz:
Du e fn ute o cyklar på fel väg.....ställ en burk me en amd64 3000+ och en intel me celeron cpu så skall du se vilken tar vilken.
Du kan ta en vanligt intel p4 cpu upp till en 2.6-2.8ghz så spöar amd64 3000+ dom me:D
Sen varför slänga så mycke pengar på en cpu när du kan klocka en billigare till en värre cpu i samma mhz?
Då e de bättre att sattsa på pengarna på bättre minnen så kan du clocka 3000+ mer:D

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Avstängd

kan inte mer än håll med kta
antingen är zzplutozz inkompetent eller har fått några trasiga saker
eller käkar några dåliga svampar till frukost
i vilket fall så är en amd 64 snabbare än celeron processorer än p4 med för den delen
enda nackdelen med att köra en 3000 är att man inte kan få upp multipliern så högt på dom
939 versionen ligger på 9 så man lär ligga på 300 fsb för att kunna nå 2700 mhz som jag ligger på med min
och då behöver man rätt fina minnen om man ska kunna köra 1:1
så en 3200 är nog bättre då man får lite högre multi
men en 3000 är helt ok den med

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

ni som säger att celeron är lika "slö" ni kan ju slänga upp ett diagramm här så att man får se lite "riktiga data" intället för bara ord.
Har tänkt köpt en sån prolle för att jag sett att den skulle vara just bra att öveklocka!
Så får vi se några diagram eller?

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krök
ni som säger att celeron är lika "slö" ni kan ju slänga upp ett diagramm här så att man får se lite "riktiga data" intället för bara ord.
Har tänkt köpt en sån prolle för att jag sett att den skulle vara just bra att öveklocka!
Så får vi se några diagram eller?

Den är ju dålig på att överklocka...Vem har sagt till dig att den är bra på att överklocka??
Just +3000 är ju urkass på överklock ..Du ska ju köpa en +3500 eller snabbare om du ska ha en AMD ...Lova dig du lär inte bli imponerad ...Det vart inte vi när vi tokstressa prollen för att se vad de gick att ta ut av den ...Vi satt med OCZ minnen Extrem ...

Spelade ingen roll vad den gick i för hastighet så kändes den slö..
(Oklockad är de som en celeron)

Du avgör ju själv vad du ska köpa ...Det var bara ett tips..

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
Den är ju dålig på att överklocka...Vem har sagt till dig att den är bra på att överklocka??
Just +3000 är ju urkass på överklock ..Du ska ju köpa en +3500 eller snabbare om du ska ha en AMD ...Lova dig du lär inte bli imponerad ...Det vart inte vi när vi tokstressa prollen för att se vad de gick att ta ut av den ...Vi satt med OCZ minnen Extrem ...

Spelade ingen roll vad den gick i för hastighet så kändes den slö..
(Oklockad är de som en celeron)

ÄH...Skärp te dig o lär dig clocka så inte grejerna går sönder...och sen så kör hellst lite tester innan du börjar klocka och sen när du har nått max mhz o e stabil så kör du testerna igen o jämnför.
Asså till 99% så clockar alla 3000+ till 2.2ghz som en 3500+ går i.
Medans 3500+ har en HTT på 200x11 och en 3000+ har 245x9=3500+.
De säger juh sig självt vilken prolle som har bättre brestanda.
Visst kan du dra ner multiplien på en 3500+ till x9 men då e de samma som o clocka en 3000+
Så heldre en 3000+ än en 3500+ o lägger mellan skilnaden på kanske bättre minne eller gfx kort.
Som jag när jag kör min oclockat så får jag cirkus 18-19000p i 3dmar01 drar jag upp prollen till 2700mhz då har jag heltt plötsligt runt 26000p istället.
sen kan vi ta superpi...från över 40sec ner till 31-32sec me inge tweakes men enbart me o/c.
Förklara mig då hur en cpu kan va slö?
Så jag skulle någ tipa på att ni har inte överclockat utan underclockat eran amd64 3000+ cpu.
Så ge dig de dära me att jämnföra en amd64 cpu me en celeron när du inte fick tag på någet riktigt bra grejer som speeda upp din hjärna till normal fart....jag tror du lever i en slowmotion värld.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
ÄH...Skärp te dig o lär dig clocka så inte grejerna går sönder...och sen så kör hellst lite tester innan du börjar klocka och sen när du har nått max mhz o e stabil så kör du testerna igen o jämnför.
Asså till 99% så clockar alla 3000+ till 2.2ghz som en 3500+ går i.
Medans 3500+ har en HTT på 200x11 och en 3000+ har 245x9=3500+.
De säger juh sig självt vilken prolle som har bättre brestanda.
Visst kan du dra ner multiplien på en 3500+ till x9 men då e de samma som o clocka en 3000+
Så heldre en 3000+ än en 3500+ o lägger mellan skilnaden på kanske bättre minne eller gfx kort.
Som jag när jag kör min oclockat så får jag cirkus 18-19000p i 3dmar01 drar jag upp prollen till 2700mhz då har jag heltt plötsligt runt 26000p istället.
sen kan vi ta superpi...från över 40sec ner till 31-32sec me inge tweakes men enbart me o/c.
Förklara mig då hur en cpu kan va slö?
Så jag skulle någ tipa på att ni har inte överclockat utan underclockat eran amd64 3000+ cpu.
Så ge dig de dära me att jämnföra en amd64 cpu me en celeron när du inte fick tag på någet riktigt bra grejer som speeda upp din hjärna till normal fart....jag tror du lever i en slowmotion värld.

Snacka skit ...Jag vet vad jag pratar om när de gäller den prollen ...
Jag gav att tips ...Fattar inte varför alla är emot de tipset ...
bara för att ni har slöa datorer ni som kör AMD +3000 betyder de ju inte att man ska lura på nån annan lika slött...
Tycker jag dålig!!...

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

zzplutozz:
GE dig nu de e fn du som försöker lura på han en värre cpu när du kan få en 1000:- billigare o sen clocka upp den till samma hastighet...
Så du vet fasiken inte alls va du pratar om......eller så kan du bara ta o hå.......

EDIT såg till och me att du kan juh inte ens stava till amd64 3000+ så lik bra du kniper igen.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
Den är ju dålig på att överklocka...Vem har sagt till dig att den är bra på att överklocka??
Just +3000 är ju urkass på överklock ..Du ska ju köpa en +3500 eller snabbare om du ska ha en AMD ...Lova dig du lär inte bli imponerad ...Det vart inte vi när vi tokstressa prollen för att se vad de gick att ta ut av den ...Vi satt med OCZ minnen Extrem ...

Spelade ingen roll vad den gick i för hastighet så kändes den slö..
(Oklockad är de som en celeron)

Du avgör ju själv vad du ska köpa ...Det var bara ett tips..

min amd 64 3000 gör 2700 mhz utan problem stabilt 24/7 med vanlig boxad kylning
det tycker inte jag är en dålig överklockning
jag har varit med och testat flera 3000 ingen av dom har stannat under 2500 mhz
vilket är en helt ok oc så en 3000 är en jävla bra processor att klocka
och gämföra den med en celeron är ju bara idiotiskt
om du tar en amd 64 och en celly kör full oc på båda det är ju som att släppa en container på en skalbagge cellyn blir totalt krossad

anting har du åkt på ett måndags ex när du testade annars var du bara kass på att klocka
du kanske hade porr surfat och hade för mycket spyware eller nått
men inte är då en 3000 slö och inte klockar dom dåligt heller

ps volten stämmer inte den ligger på 1.5
och jag tycker att en 1000 mhz ökning är helt ok oc

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
Ja men en +3000 AMD är slö säg vad du vill om de...Känns som en gammal pc finns ingen kraft alls...Byggde med en sån prolle även när den nyss hade kommit ut på ett Abit moderkort...Det var ett tag sen...Inte blev vi på firman speciellt imponerad av den prollen ...

Vi klockade ihjäl den ...Blev inte speciellt impad av överklockningen på den heller ...
Ska man ha en Amd ska man ju ha en +3500 eller snabbare ...

+3000 är ju original bara på 1800 mhz ..Inte är de nått att hänga i julgranen idag ...
Det är inte konstigt heller att man tycker den är som en 2 gigs celeron

Firman? Är det AIKs hejjaklack du pratar om? Inte lär det vara en seriös databutik i varje fall..
Du pratar skit, så är det..
Att ens komma på tanken att jämföra en celeron och en Athlon 64 säger det mesta om dej och din kompetens.
Att det inte lirade på bra för dej och "firman" beror med största säkerhet på sk. sbs..

*Edit*
Här bekräftas mina misstankar angående sbs upptäckte jag..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
Sitter själv med samma grafikkort som han och jag får 3500 mer poäng i 3dmark 03

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Firman? Är det AIKs hejjaklack du pratar om? Inte lär det vara en seriös databutik i varje fall..
Du pratar skit, så är det..
Att ens komma på tanken att jämföra en celeron och en Athlon 64 säger det mesta om dej och din kompetens.
Att det inte lirade på bra för dej och "firman" beror med största säkerhet på sk. sbs..

*Edit*
Här bekräftas mina misstankar angående sbs upptäckte jag..

Märker ingen skillnad tyvärr på en CELERON och en AMD64 3000+...(oklockad)
Har du svårt att fatta ...Tycker de är förjävligt slött uppriktigt...Tycker man ska upp i över 3500+ för att de ska rulla på...
Man behöver inte vara otrevlig för de heller bara för att jag tycker AMD64 3000+ suger arsle i prestanda!!.....

Det har inget att göra med min kunskap alls förstår du lillen!!!...Jag tycker att de har snarare att göra vad man har för krav!

Skulle inte sitta med 2 stycken 6800GT på ett sli kort heller om de inte ger nått...

Dessutom sitter jag aldrig länge med ett och samma datasystem.
Speciellt när de inte kostar nått att byta upp mig i system!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
Märker ingen skillnad tyvärr på en CELERON och en AMD64 3000+...(oklockad)
Har du svårt att fatta ...Tycker de är förjävligt slött uppriktigt...Tycker man ska upp i över 3500+ för att de ska rulla på...
Man behöver inte vara otrevlig för de heller bara för att jag tycker AMD64 3000+ suger arsle i prestanda!!.....

Det har inget att göra med min kunskap alls förstår du lillen!!!...Jag tycker att de har snarare att göra vad man har för krav!

Skulle inte sitta med 2 stycken 6800GT på ett sli kort heller om de inte ger nått...

Dessutom sitter jag aldrig länge med ett och samma datasystem.
Speciellt när de inte kostar nått att byta upp mig i system!

Inte speciellt begåvat att kalla för dej okända personer för Lillen..
Vet inte om jag ska ta det som en komplimang..
FYI, denna gube är 39 år fyllda, 1,90 lång och en matchvikt på 120kg..
Att en celeron däremot skulle matcha en Athlon 64 3000+, har inget med dina krav att göra, det är ett faktum. Det finns liksom ingen Celeron ännu som är i närheten, kanske när den når upp i typ 4GHz..
Faktum är att Athlon 64 är en CPU med rejält mycket mer prestanda..
Är det inte uppenbart för dej så bör du nog börja syssla med något annat..Du verkar ju ha noll koll på de olika CPUernas prestanda.
Antar att "firman" du jobbar för har bett dej att inte skylta med deras namn, eftersom det skulle kunna ge dålig publicitet.
Kan väl säga som så, att om du arbetade för mej så skulle jag antagligen överväga att skicka dej på kurs, alternativt avsked.
Den enda anledning jag ser att pracka på någon en 3500+ istället för en 3000+ är väl i såna fall för att jag tjänar nån femtilapp mer på 3500+..
För övrigt så är tillgången på 3500+ jäkligt dålig fn..Min grossist har den inte ens med i sortimentet + att det är en del prisskillnad på dessa två..
I AMD-termer sett typ 1300+..:-)

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
Märker ingen skillnad tyvärr på en CELERON och en AMD64 3000+...(oklockad)
Har du svårt att fatta ...Tycker de är förjävligt slött uppriktigt...Tycker man ska upp i över 3500+ för att de ska rulla på...
Man behöver inte vara otrevlig för de heller bara för att jag tycker AMD64 3000+ suger arsle i prestanda!!.....

Det har inget att göra med min kunskap alls förstår du lillen!!!...Jag tycker att de har snarare att göra vad man har för krav!

Skulle inte sitta med 2 stycken 6800GT på ett sli kort heller om de inte ger nått...

Dessutom sitter jag aldrig länge med ett och samma datasystem.
Speciellt när de inte kostar nått att byta upp mig i system!

Du måste verkligen ha vaknat på fel sida........har du besökt någon läkare än??

det var bara ett tips, du avgör själv

Fråga vem som helst, ingen vanlig männsika tycker att den är skit!

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

Det var ju en klant som satte ihop datorn och gjorde allt fel, självklart känns den slö då.
Lyssna inte på honom.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
Den är ju dålig på att överklocka...Vem har sagt till dig att den är bra på att överklocka??
Just +3000 är ju urkass på överklock ..Du ska ju köpa en +3500 eller snabbare om du ska ha en AMD ...Lova dig du lär inte bli imponerad ...Det vart inte vi när vi tokstressa prollen för att se vad de gick att ta ut av den ...Vi satt med OCZ minnen Extrem ...

Spelade ingen roll vad den gick i för hastighet så kändes den slö..
(Oklockad är de som en celeron)

Du avgör ju själv vad du ska köpa ...Det var bara ett tips..

Hahaha, 3000+ är urkass på att överklocka...?

Fan min mamma kan ju hur lätt som helst överklocka en 3000+ så den går som en 3500+

Tycker du borde läsa de här resultaten innan du ger dåliga tips till andra!

http://dissolved.50megs.com/939Winchesters.htm

Permalänk
Medlem

Jag som tyckte MrTT snackade skit, allt är tydligen relativt...

Vet du hur stor skillnad i CPU hastighet som krävs för att det ska bli 3500 poängs skillnad i 3Dmark03? uppenbarligen inte, det krävs nämligen en skillnad på ca. 2GHZ.

Och sen när är 3000+ dålig att överklocka? länken ovan visar att varenda en klarar minst 2.4GHZ vilket är 3800+ hastighet

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

vad jag har hört så är AMD64 3000+ inte så jefla snabbi windows men när man börjar göra lite saker och spela så kan ju allt annat motsvarande från intel gå å sova nånstans

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
2 gigs celeron

Ok, du är duktig på datorer!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Såja nu börjar informationen komma, det kanske kan bli av med nå processor-köp snart då.
Det verkar komma goda ord om den från alla utom zzplutozz som inte verkar kunna överklocka

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

beställde nyss det moderkortet (fick det sista de hade i lager ) och en 3200+ tror det kommer räcka långt.

Permalänk
Avstängd

gnäll

Min gör inte mer än 245x9 primestabilt och det med 1.525v mot cpun. Lika illa vid 1.6. Har jag bara råkat ut för ett dåligt ex eller är det mitt moderkort, ett abit av8, som är boven?

Permalänk
Medlem

zzplutozz ärligt jag tycker synd om dig =( du har ju missuppfattat allting.
Min AMD 3000+ är en 4100+ 33 sec i super pi.

tyck och tro vad du vill det är du som går misste om en riktigt fin prolle.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzplutozz
Jag säger just de att jag jämför dom prollarna ....Dom är lika slö ska man ha en AMD som jag skrev tidigare ska man ju ha en +3500 eller bättre

Säg då inte till trådskaparen att han ska köpa en +3000 ...Det är ju en gammal sunkig 64 bitare ...Ska man bygga idag duger ju inte en sådan prolle ...Då bygger man ju för smått helt enkelt

Kom inte och snacka skit AMD +3000 är förjävligt slö lika slö som en celeron!...Jag skulle då inte vilja ha en sådan...

Va snackar du om? amd 64 on the rocks... sen gör min drink mig svävandes!