Leadtek Winfast PX6600GT TDH Extreme m.m.

Permalänk
Medlem

Leadtek Winfast PX6600GT TDH Extreme m.m.

När jag köpte och plockade ihop min burk fick jag direkt problem med mitt grafikkort när jag körde 3DMark 03 och 3DMark 05; efter ett par minuter kom det artefakter. Jag hade mina teorier om att mitt nättaggregat inte var tillräckligt (Antec TruePower 380W); problemet kvarstod dock när jag hade kopplat ur DVD-spelare, CD-brännare, TV-kort (PCI) samt USB-kameran så tankarna flög mot att det måste vara överhettning av minnena på grafikkortet. Jag testade allt möjligt med de resurser jag hade men det enda som har funkat hittils är att öppna upp två slots bakpå, de som sitter alldeles under grafikkortet. Efter det har jag inte haft några problem med artefakter men jag är inte helt nöjd med lösningen. Någon som har en idé hur man kan fixa kylningen utan att ha en öppen bakingång så damm etc kommer in?
Jag har en Antec Sonata med AcoustiPack och jag tycker att utrymmet under grafikkortet blir som en luftflödestomt område...

Som om inte det var nog så tycker jag att grafiken laggar ibland i 3D spel samt 3Dmark 03. Det verkar vara vilket humör datorn är på när jag startar den, någon som har en idé vad det kan vara?
Jag kan vidare upplysa att jag har haft några episoder tidigare då datorn helt enkelt inte ville starta...tankarna för mot ett för svagt nättaggregat...kan det vara det?
Nyaste grafikdrivrutinerna. Inget problem med temperaturer nu.

Moderkort: MSI K8N Neo4 Platinum
Processor: AMD Athlon64 130nm 3500+
RAM: A-Data 2*512Mb Dual-DRAM PC3200 400Mhz
Grafikkort: Leadtek Winfast PX6600GT TDH Extreme
Hårddiskar: 2 Seagate Barracuda 120Gb 7200.7 (Raid 0)
Asus DVD-spelare
Plextor CD-brännare
Pinnacle TV-kort (PCI)
USB kamera
Antec Sonata med AcoustiPack
Antec TruePower 380W

Tacksam för svar. Ha det bra!