Permalänk

Bra BT-headset för mobil och dator

Är på gång att skaffa ett blåtands-headset, litet mobilt. Vill ha ett som är kanonbra ljudkvalitet i och som funkar både till min pc (skype) och till min Nokia 7610 telefon.

Någon som några åsikter eller erfarenheter om vad man bör köpa eller inte bör köpa. Några av de jag kikat på är:

Nokia HS-4W
Logitech Mobile Freedom (980228-0914)
Logitech Mobile Pro Headset (980366-0914)
Plantronics M2500
Plantronics M3000

Har även lite funderingar på hur de sitter, Nokia HS-4W eget samt Plantronic M2500 ser ut att ha ganska bra formgivning men har inte haft möjlighet att testa dem själv.

Vad de kostar spelar inte så stor roll, är det bättre så får det gärna kosta mer

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av ovanstående headset. Men jag rekommenderar dig att pallra dig ner till en affär för att testa vilket som du tycker är skönast. Jag tror nog att alla de headset du väljer mellan håller rätt hög ljudkvalitet.

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem

se till att kolla så de e kompatibelt med (DIN) nokia först oxå
jag vet att vissa hesdset inte fungerar på just nokia (åtminstånde vad gäller 6600)trotts att de ska va kompatibelt

Permalänk

kolla också om headsetet kan hantera två BT-noder samtidigt, dvs, vara anslutet till både dator och telefon på samma gång, avsevärt tråkigare och besvärligare annars.

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"