Permalänk
Medlem

Stänga av NB-larmet?

NB-fläkten på mitt Abit AI7 i865PE 4DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio LAN µGuru Socket478 ATX-moderkort har börjat brumma enormt.

För att lösa detta köpte jag en passiv revoltek-kylflens att sätta på istället.
Men nu har vi ett problem... när NB-fläkten på detta kort snurrar "för sakta" så börjar moderkortet tjuta och larma. En väldigt bra funktion såklart.. men det funkar ju inte när jag måste ta bort fläkten.

Jag har gått in i bios och försökt stänga av larmet där, men har bara hittat dessa alternativ för CPU-fläkten. Om NB-fläkten finns inget sådant, bara RPM-antal.

Ett problem som sagt. Något som vet hur man löser det? Tack!

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk
Medlem

Tja, gör ingenting, så fort den kommer in i win uptäcker ABIT EQ att fläkten inte är inkopplad längre och rutan blir gråmarkerard med texten OFF, tjutet försvinner också!

Blev så för mig i.a.f. då jag drog ur fläkten.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Så när jag startar om datorn så är tjutet borta även i bios sen?

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk
Medlem

Yepp, så blev det för mig iaf, så fort den kom in i win och hade laddat in Abit EQ så försvann ambulansen! och sen dess har den inte kommit tillbaka.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W