Verified by Visa och Mastercard Secure Code

Permalänk
Medlem

Verified by Visa och Mastercard Secure Code

Hur fungerar desa två system?
Verified by Visa and Mastercard Secure Code

När jag försöker betala på www.barrabes.com så får jag ett felmeddelande

Citat:

Transaction Declined

It was not possible to authenticate your card. In order to proceed with the payment, a Verified by Visa or MasterCard SecureCode activated card is needed. Please contact to your bank for more information.

NO CHARGE HAS BEEN MADE TO YOUR CREDIT CARD

Jag har provat både med VISA och Mastercard men inget utav dom fungerar.
Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Kan var så att du nyss har flyttat? Vissa ställen kollar så att adressen som banken / kortet har är samma som den du anger.

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Kan var så att du nyss har flyttat? Vissa ställen kollar så att adressen som banken / kortet har är samma som den du anger.

Det kan inte stämma då båda korten är till samma adress och har varit det mycket länge.
Börjar bli mer eller mindre tokig

Permalänk
Medlem

I nuläget är inga svenska banker anslutna till "Verified by VISA". Om du exempelvis går in på http://www.visaeurope.com/iusevisa/signup.html så ser du att Sverige ej finns med på listan.

///Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.s
I nuläget är inga svenska banker anslutna till "Verified by VISA". Om du exempelvis går in på http://www.visaeurope.com/iusevisa/signup.html så ser du att Sverige ej finns med på listan.

///Martin

Konstigt att svenska butiker använder sig av "Verified by VISA" exempelvis www.zoovillage.se

EDIT:
Kikade vidare till Föreningssparbanken för att se om det stod något om detta där och hittade följande

Citat:

Vad är Verified by Visa (3Dsecure)
- Det är en teknisk standard som är framtagen av Visa för att kunna identifiera kortkunden via internet.

http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,23322,00.html

Konstigt att det står om det på deras sida om det inte finns eller fungerar mot Sverige.
Jag hittade även en Finsk sida med lite mer information om hur det hela fungerar http://www.visa.fi/SE/Visa%20elektroniskt/Verified%20by%20Vis...

Verkar som att det helt enkelt inte går att handla från butiken med svenska betal/kreditkort =/

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss reda på från min bank (SHB) att de inte kommer införa "Verified by VISA" inom en överskådlig framtid. De sa också att SEB var den enda banken som har det i system.

///Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.s
Jag fick nyss reda på från min bank (SHB) att de inte kommer införa "Verified by VISA" inom en överskådlig framtid. De sa också att SEB var den enda banken som har det i system.

///Martin

=/ Det där var inte alls bra för mig, jag har FSB nu.
Det jag tycker verkar konstigt är att många butiker verkar ha "Verified by VISA" och då menar jag även Svenska butiker. Jobbigt om alla butiker går över men nästan inga banker har tekniken.

Jag hittade lite mer om hur det fungerar på en www.fyndborsen.se

Citat:

Förskottsbetalning med kort:
VISA, MasterCard, 3-D Secure

I vår strävan att erbjuda så tryggt och enkelt köp för våra kunder som möjligt erbjuder vi nu möjligheten att betala med VISA, MasterCard (ej Maestro) eller 3-D Secure. 3-D Secure är en tjänst som Visa och MasterCard har gått ihop och skapat för att minimera kortbedrägerier över internet. Genom att banken ger ut ett speciellt lösenord med kortet som skall användas vid internetköp blir en internetbetalning lika säker som i den fysiska världen. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord. Endast webbutiker som erbjuder 3-D Secure får bära logtyperna Verified by VISA och MasterCard SecureCode (som är respektive kortföretags eget namn på standarden). Läs mer hos VISA och MasterCard.