Varfät är scartkontakterna så jävla feta?

Permalänk
Medlem

Varfät är scartkontakterna så jävla feta?

Före paint modden

Efter

Varför ska dom sticka ut så mycke där bak? Hade det inte varit bättre att ha kablarna ut som på bild 2?

Det är så att ja inte får plats med en så stor scart kontaky baki min tv Finns det att köpa mindra scart kontakter?

Permalänk
Medlem

ta bort höljet och bedöm själv om du kan göra om den?

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Blir så jävla fut då men inte för att de spelar nån roll men ska kolla om de går att fixa på nått sätt. Hade hälst tagit och köpt en lite plattare om det finns?

Permalänk
Medlem

standarden är 25 år gammal, vad tror du?

Permalänk
Medlem

25!?
Omg, äldre än mig, det trodde jag aldrig

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Det finns andra alternativ!

Goldkabel FS Scart Flat

hembiobutiken

MvH FEvE

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk

Feve> Och den var ju jätteliten... Grejen var ju att han har noll plats bakom teven typ.

Visa signatur

Your days are numbered, puny human race,I am conquering you with blasphemy,Religious foolishness,enslavement of the weak
I am your saviour the blasphemer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Blir så jävla fut då men inte för att de spelar nån roll men ska kolla om de går att fixa på nått sätt. Hade hälst tagit och köpt en lite plattare om det finns?

Spelar roll hur det ser ut bakom tv'n?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ichbineinberline
Feve> Och den var ju jätteliten... Grejen var ju att han har noll plats bakom teven typ.

Den där lär ju gå att böja lite, tror den där tar mindre plats än orginal. Varför vara så aggro? Ville bara tipsa om att det finns andra modeller som kanske kan lösa hans problem.
Enligt några här fanns det ju inte andra modeller

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Blev ju finfint Och grymt mycke mindre också

Permalänk
Medlem

Told you

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera dig att kasta den där usla runda lågprisscartkabeln eftersom ledarna inte är individuellt skärmade i dem så bilden blir betydligt sämre och störkänsligare än med platta, skärmade scartar som den i Feves inlägg. Jag bytte ut samtliga mina scartar till platta skärmade (finns ju runda, skärmade också) och skillnaden vart mkt stor, bilden vart betydligt skarpare samt stabilare. Eftersom TVns scartuttag är dubbelriktade så vart det överhörning mellan ledarna i scarten när jag använde DVDn & digitalboxen så jag såg bilden som tvns mottagare var inställd på i bakgrunden.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Kan rekommendera dig att kasta den där usla runda lågprisscartkabeln eftersom ledarna inte är individuellt skärmade i dem så bilden blir betydligt sämre och störkänsligare än med platta, skärmade scartar som den i Feves inlägg. Jag bytte ut samtliga mina scartar till platta skärmade (finns ju runda, skärmade också) och skillnaden vart mkt stor, bilden vart betydligt skarpare samt stabilare. Eftersom TVns scartuttag är dubbelriktade så vart det överhörning mellan ledarna i scarten när jag använde DVDn & digitalboxen så jag såg bilden som tvns mottagare var inställd på i bakgrunden.

ja det problemet har jag också.. svin irriterande och en lite svagt en annan kanal när man sitter och ser på film

men vad gjorde du för att bli av med det? köpte bättre scart sladdar?

Edit: inte riktigt mitt område så jag hänger inte med mycket.. men jag måste iaf ha dubbelriktade till hemabion för annars kan man inte få hembio ljudet från tven..

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Det finns andra alternativ!

Goldkabel FS Scart Flat
http://www.hembiobutiken.com/images/prod/109260_2.jpg

hembiobutiken

MvH FEvE

Sån har jag, supernöjd med den också:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
ja det problemet har jag också.. svin irriterande och en lite svagt en annan kanal när man sitter och ser på film

men vad gjorde du för att bli av med det? köpte bättre scart sladdar?

Edit: inte riktigt mitt område så jag hänger inte med mycket.. men jag måste iaf ha dubbelriktade till hemabion för annars kan man inte få hembio ljudet från tven..

Som jag sa tidigare så bytte jag ut samtliga mina scartar till platta skärmade (finns ju runda, skärmade också) och skillnaden vart mkt stor, bilden vart betydligt skarpare samt stabilare. Köp alltså skärmade kvalitetskablar så slipper du problemen.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Avstängd

skaffa en riktig display och kör DVI.. analogt hör till mormors generation....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CyberVillain, hehe nu kanske inte alla har den senaste TV`n här men, jag ser RGB Scart som oldschool idag, kör mest HDMI och DVI till plasman. Så ja, får hålla med lite där

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Avstängd

Finns inte en enda bildrörs TV hos mig bara en 17" LCD-TV som kompliment till DLP projektorn..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fördelen med de platta apparaterna är ju att de har VGA eller DVI ingångar så det är ju lätt att koppa till HTPCn men problemet är ju att det inte finns några som har genomgående lika bra eller bättre bild än en vass CRT TV-apparat.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Avstängd

Wizard: sant... Men en projektorer kommer upp i bra mycket bättre bild än en plasma och en CRT... Så skit i att det rä coolt med en plasma på väggen och köp istället nått med bra bild.. allså en projektor..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp köp köp. Lägg i tanken att alla inte har råd.

Permalänk
Medlem

Scartkontakten har sin storlek för att man vill få plats med ett vinklat brytskydd utan att böja dom individuellt skärmade ledarna för mycket, på en riktig scart handlar det om relativt grova separatskärmade ledare som ska kopplas in inuti kopan, självklart går det att göra det mycket mindre om man köper en billig scart och skiter i att ha brytskydd, men då kan man ju lika gärna kasta bort hela kopan.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Hehe, annars kan man ju göra sin egen scart, och bara ta med de ledare som behövs, så blir det ingen överhörning.

Jag tillverkade en scart genom att ta en femledars 2.5 kvadrat elkabel. Nån annan som har tänkt på att dessa ledare + banka ihop = perfekta scartstift?

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem

Elkabeln är ju ändå inte direkt lämpad att ha som scartkabel eftersom den inte är skärmad så störningar kan man få ändå.
Menar du att du använder en elkabel men stela ledare och bankar ihop till stift som man kan ha i scartuttaget? Vilken taskig, sniklösning isåfall och det är ju inte direkt bra för hon-stiften i scartuttaget att använda tjockare stift än på de riktiga scartkontakterna.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Nä...jag bankade tills de blev ca lika tunna som orginalstiften.
Skitbra kvalitet också (dvs jag såg inte att det blev sämre, men möjligt att den var ganska dålig innan).

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden sitter man och lägger ner arbete på detta för att sedan manuellt pilla in kabel för kabel i tvns uttag och sedan tipsa andra om detta? Kopplar man in på fel stift så kan man förstöra tvn och det man kopplar in. Köp en skitscart på typ Biltema och klipp bort de stift som inte används så funkar den bättre.

Att kvaliteten är skitbra kan jag inte tänka mig och påstår man detta så förutsätter jag att man har bra utrustning och har testat åtskilliga typer av kablar så man kan bedömma detta.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W