Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Comhem ökad fart inatt ?

Sitter och drar hem lite filer ifrån en kompis ftp, han sitter på en chalmers lina (155mbit) kollade precis i flash fxp och vad får jag då se ?

Transferred: *****.001 14,31 MB in 7,17 seconds (2_042,4 KB/s)
Transferred: *****.033 14,31 MB in 6,80 seconds (2_155,1 KB/s)
Transferred: *****.039 14,31 MB in 7,66 seconds (1_913,3 KB/s)

och det fort sätter så, fil efter fil någon mer som märkt en fart höjning ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

dom testar väl lie

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Avstängd

1.07 MB/s får jag från en server på Rixhack.

Permalänk
Medlem

Vissa har väl lite extra tur

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

hoppas de ökar på till den här farten (eller mer) snart, skall skriva att alla filerna fungerade som jag laddade hem i den farten

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
hoppas de ökar på till den här farten (eller mer) snart, skall skriva att alla filerna fungerade som jag laddade hem i den farten

Någon tankar wärzh i rar format X*HOSTXXX*** HARKEÖL**

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Då blir man genast nyfiken att få höra vad du kan tanka upp i ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broix
Då blir man genast nyfiken att få höra vad du kan tanka upp i ?

Håller med vad är din upload?

Permalänk
Medlem

kan du lägga ut ett tptest, gärna screenshot.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Körde TP-test statistik inatt, men låg på 9mbit ner som vanligt. och 1.1 upp.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Avstängd

hm, låt oss tänka lite, denna tråd handlar om comhem, dessa artiklar du länkar till handlar om UPCs nya tjänster .. hmmm comhem=!UPC

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

nu är iaf farten nere på vanlig hastighet igen, det var kul så länge det varade iaf hoppas det var nått test comhem gjorde, och att de ökar farten igen

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

komprimering kallas det nog

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle RAR-filer komprimeras till halva storleken?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

noob: jag har läst lite trådar om det om folk som använder dc som får ökad download fart, men aldrig ifrån en ftp ? jag har inte, och skulle aldrig installera dc på datorn.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Avstängd

testa att ladda ner en stor text fil från en ftp .. TCP komprimerar lite ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Skulle RAR-filer komprimeras till halva storleken?

Vanligtvis används inte komprimering på just dessa utan har förhållandes 1/1 så beroende
på vad som är "packat" så går det att komprimera rätt mycket ibland.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Skulle RAR-filer komprimeras till halva storleken?

Lätt...

Kommer ni inte ihåg det där företaget som sade att dom hade en komprimeringsteknik som kunde komprimera i princip vad som helst till 1% av ursprungstorleken?
Sen skulle finnas på marknaden 2003...

Jag tyckte det var skrattretande då, och ch jag hari tne bytt åsikt nu...

20mbit är rätt trevligt, fusk

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Nu var det dax igen, denna gången fick jag kört ett tp-test såg ut så här inatt:

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Nu var det dax igen, denna gången fick jag kört ett tp-test såg ut så här inatt:

http://web.comhem.se/~u03600174/comhem-ny.jpg

Dumt drag av comhem att planera höjning av download... släpp lite på uploaden=)
hellre 4/4 än 16/1

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Körde ett test till, verkar ha fått lite mer fart igen

Det skulle inte skada med lite mer ös i uploaden, hoppas de kommer

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Avstängd

hehe jäklar 17.44mbit download! tror det börjar bli dax att byta ifrpn bbb adsl till comhem nu!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk

var bor du?

Kan någon förklara för mig varför comhem har 8mbit ner och bara 1mbit upp?

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Precis av samma anledning som adsl har den ration... Dock KAN ju docsis ha högre upload men troligen har de inte fixat det pga att det är dyrt, låg efterfrågan (då menar jag förfrågan av de som ringer in och efterfrågar det hos deras kundtjänst, inte att folk på diverse forum vill ha högre upload) och eftersom adsl inte har högre upload. comhem anser troligen att adsl är deras största konkurrent för närvarande.

Bara för att UPC höjer hastigheten behöver inte comhem, de levererar inte till samma fastigheter. De kunder ligger på 17mbit lär ligga under nån typ av testserver.

comhem kommer, när de lanserar docsis 3.0, under vintern höja både upload och download enligt en computer sweden artikel.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

skönt att det är på g

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Gött som fan att jag får vara kopplad till test stationen isånna fall Farten håller i sig idag oxå

Bor på Hisingen.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

1MB/s är väl inte så märkvärdigt... inte ens 10Mbit.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Nä resultaten som Ragnarok uppvisar är ju jättedåliga =p
Nästan de dubbla BBB's LAN tjänst levererar som standrad! Min Lokala LAN operatör får stå i skamvrån, dock är ju uploaden inte förbättrad...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
var bor du?

Kan någon förklara för mig varför comhem har 8mbit ner och bara 1mbit upp?

Jag antar att den ursprungliga anledningen var att inte folk skulle installera för många FTP-servrar & liknande.. (de blir ju mindre intressanta om hastigheten är lägre FRÅN servern än den är till..)

Nu när andra släppt på den begränsningen lär de inte villja förlora kunder & anseende..

Det är iallafall min gissning..