Windows 2000 och XP Sp2 installerat samtidigt

Permalänk
Medlem

Windows 2000 och XP Sp2 installerat samtidigt

Så, nu är det så här. på c: har jag installerat windows 2000 och på d: har jag installerat ubuntu. Har för slö dator för att ubuntu ska flyta bra så jag tänkte passa på att köra in windows xp på d: istället. Detta för att jag måste köra in ett program som tydligen bara funkar i xp mystiskt nog.

Om jag startar datorn med xp skivan i, visst borde jag kunna formatera d: och installera xp på den? Och visst börde det följa med nån bootloader i den installationen?

Permalänk
Hedersmedlem

Ska funka perfekt. Kolla bara du är säker på att du formaterar rätt partition i installationen, enhetsbokstäverna behöver inte nödvändigtvis vara samma som inne i windows. Men har man bara en windowspartition osv så stämmer det ofta.

Att installera XP efter 2000 går bra, vice versa kan orsaka ett fel som är lätt avhjälpt. Jag vet inte vad ubuntu använder för bootloader men den borde skrivas över helt.
Windows 2000 och XP har sådan inbyggd, bara att om du har ett OS (ett windows normalt) installerat så visas den inte, men när du har två windows kommer den fram.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG