9800 pro som har fått ryck !!!

Permalänk

9800 pro som har fått ryck !!!

köpte nytt mobo och ny cpu för ett tag sen men tänkte att jag skulle behålla mitt fina 9800pro...

Nya delarna var en 3200 winchester och ett MSi Neo2 platinum, sen köpte jag två geil 3200 minnen me ..
klocka upp den i 2,4 ghz och hörde den som det i ca en månad, inte en enda bluescreen..
men förra helgen på ett lan så dampa allt sönder.. massor me bluescreens om grafikfel

skulle spela cs när jag kommit hem.. låg stabilt på 5 fps typ
testa i 3d mark 01.. funka bra och verka normalt första sekunderna (300+ fps) men sen vart det 1 fps :S sen lagga allt ihop!

installera om xp men hjälpte inte.

nästan varje gång jag startar datorn nu så står det att "power extention cable" inte sitter i... det gör den verkligen!!! men om man startar om en gång till funkar d..
sen så sätter drivrutinerna ner alla inställningar med .. som tex agp 2x osv

vad är felet?! ska jag skicka tillbaka det till komplett? kan det vara nätagget, men det har ju funkat innan !

Visa signatur

I like my women how I like my wiskey....
12 years old and mixed up with coke!

Permalänk
Medlem

kan vara att nätagget är klent så kortet inte får tillräckligt med ström eller så sitter kabeln halvägs in

Permalänk
Medlem

har du rengjort fläkten från damm som sitter på graffakortet? har ett 9800se@Pro och det hände samma sak för mig, kollade då på graffakortet och såg att det var rätt mycket damm på det så jag hedde bort allt damm och så stoppade jag tillbaka graffakortet, det hände inget sånt där varningsgrej för mig igen! kanske var det dammet som gjorde att det gick så trögt för fläkten att snurra så att det där varningsmeddelandet kom upp?

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Jag hoppas du låst AGP/PCI i BIOS när du överklockade?! Det är viktigt att du gör det. För när du höjer FSB'n så höjs den även i AGP/PCI's bussfrekvens. För hög FSB kan försämra prestanda hos dina AGP/PCI/PCI-Express-kort!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

låter som att du nt har installerat dina agp-drivisar som man får me när man köper mobbo, där ingår stöd för b.l.a agp 3.0 (8X)

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Hedersmedlem

hmm
möjligt att kabeln eller nätagget har börjat strula.....testa ett annat

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Kabeln sitter i, jag hadde givetvis låst agp/pci, hadde loss kortet i förrgår och rengjorde, inte speciellt mycket damm där.
Först på lanet så hadde jag satt i en massa fläktar osv, lysrör och skit. och sen när jag kom hemm satte jag i en till disk.
detta hadde jag inte när det funkade stabilt.. kan vara att agget nått max.
Sitter ju med ett 400 w (ska vara 18 a på 12 v) från colours it, ett skitagg
ska testa med ett annat, om jag eller nån annan orkar ta ur sitt..

tack för svaren föressten

har instalerat alla drivrutiner.. det mysko är att det funka innan...

Visa signatur

I like my women how I like my wiskey....
12 years old and mixed up with coke!

Permalänk
Medlem

Plocka ur alla kort förutom de absolut nödvändigaste, stäng av chassifläktar tillfälligt och kör med lådan öppen, och testa om det går stabilare då.

Permalänk
Medlem

testa att dra en molex direkt till grafikkortet om du nu inte redan har det, inte så att den är skarvad på vägen dit om du förstår vad jag menar, så var det för mig när jag låg på gränsen för vad mitt nätagg klarade...

Visa signatur

Datorn: Cpu: AMD Ryzen 2600X + Lian Li Galahad 240 Ram: 32Gb Corsair Vengence Chassi: Lian Li Dynamic Gpu: GeForce GTX 1070 Moderkort: Asus Rog Strix HDD: SSD HyperX 120Gb Psu: Corsair RM1000 Skärm: Acer Predator 32" 144hz

Permalänk

Har alltid haft molexen direkt... har iprencip bara det nödvändigaste.
Fungerade mycket bättre om jag tog ur ena disken, men fortfarande inte helt bra. Får upp en massa bluescreens, dumpar fysiskt minne osv. minns tyvärr inte vad det står.
Om jag ska spela något, så hörs det ett mysko ljud från systemdisken, sedan blire bluescreen :(.
Det jag inte testat är annat nätagg. mne ska bort nu så det får bli senare-.-
Ingen som vet vad det kan vara för fel!!!!

Visa signatur

I like my women how I like my wiskey....
12 years old and mixed up with coke!