"Stäng av" knappen funkar inte

Permalänk
Medlem

"Stäng av" knappen funkar inte

När jag trycker på "Stäng av" i windows så startar den om, tacksam för hjälp hur man fixar det? Kanske jag ska säga att om jag använder "Starta om" knappen funkar som vanligt.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Låter som kablarna från knapparna till moderkortet har bytt plats med varandra vid moderkortet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Låter som kablarna från knapparna till moderkortet har bytt plats med varandra vid moderkortet.

Fast endå inte eftersom omstartningsknappen startar om datorn som den skall. Problemet är att acpi/apm shutdown startar om datorn.... antingen någon felande drivrutin eller hårdvara eller bios dvs.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter
Låter som kablarna från knapparna till moderkortet har bytt plats med varandra vid moderkortet.

Nu är det ju när den ska stängas av via startmenyn

Pitr-: Tack ska kolla detta.

[EDIT] M-kortet är ett Abit NF7(N-Force 2)

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Nu är det ju när den ska stängas av via startmenyn

Pitr-: Tack ska kolla detta.

[EDIT] M-kortet är ett Abit NF7(N-Force 2)

Låter precis som att du har bytt moderkort och har återanvändt en gammal installation av operativsystemet.... men du kanske har provat att installera om systemet åtskilliga gånger eftersom du är så desperat att du frågar här

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Är inte mina grejjor, sitter här hos en kompis. Det sitter senaste versioner av alla drivrutiner, och nej han har inte bytt m-kort. Kan ju iof prova installa om alla drivisar igen. Varför skulle jag vara desperat för att fråga något här på Swec?

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Är inte mina grejjor, sitter här hos en kompis. Det sitter senaste versioner av alla drivrutiner, och nej han har inte bytt m-kort. Kan ju iof prova installa om alla drivisar igen. Varför skulle jag vara desperat för att fråga något här på Swec?

Nejdå, bara jag som är lite olustigt skämtsam
En fråga, har du provat att starta upp i felsäkert läge och stänga av datorn där för att se om den fortfarande startar om istället för att släcka ner allt?

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Fast endå inte eftersom omstartningsknappen startar om datorn som den skall. Problemet är att acpi/apm shutdown startar om datorn.... antingen någon felande drivrutin eller hårdvara eller bios dvs.

Sorry, läste fel.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Allt funkar som det ska nu, jag installerada om alla drivrutiner. Tack iaf för hjälpen.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

samma här det är win som är gamalt det blir ju typ slitet efter ett tag

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Har också samma problem :(. Mitt rättade inte till sig efter ominstallation av os och drivrutiner.