Permalänk
Medlem

PS2 strul

Ingen aning om denna tråd ska vara här men eftersom det är strul med spel så var detta det närmaste jag kunde komma. Anyway, här är problemet;
Jag har kunnat lira hur bra som helst fram tills för en vecka sen. Alla spel har funkat. Nu kan jag inte spela Suikoden III (omänskligt långa laddtider), FIFA 2005 (hänger sig innan match), NHL 2005 (se FIFA) eller GTA: San Andreas (står Disc Error när jag ska gå ut ur huset). Däremot kan jag spela Bass Strike, Pro Evolution Soccer 4 och Beyond Good and Evil utan problem. Vet inte om lasern är slut eller om den rent av behöver rengöras med en rengöringsskiva. Någon vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Sötast

Skulle gissa på att lasern är enormt skitig eller börjar gå sönder eller är totalt sönder

Permalänk
Medlem

Damn.. Jag var rädd för det sistnämnda.. *suck*

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Medlem

Fixa en hårddisk och spela spelen därifrån istället, kortare laddningstider och lasern slits inte.

Permalänk
Medlem

Jaså? Hm.. Vad kostar en sådan och fixar man installation av hårdvra/ eventuell mjukvara själv?

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Hedersmedlem

Spelar ingen roll om man har hårddisk om man inte kan lägga in spelen där så prova att göra ren lasern.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Man stoppar ju in hårddisken i datorn och lägger över spelen.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte lite knöligt!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Men lasern måste ändå funka för att kunna köra tex HD Loader.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

joga, jo, fast den gör ju det.. ännu bättre är om han lägger hdloader på minneskortet och startar det via ps1-exploiten. då räcker det att den kan läsa PS1skivor.

Permalänk
Medlem

Re: PS2 strul

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takiyaki
Ingen aning om denna tråd ska vara här men eftersom det är strul med spel så var detta det närmaste jag kunde komma. Anyway, här är problemet;
Jag har kunnat lira hur bra som helst fram tills för en vecka sen. Alla spel har funkat. Nu kan jag inte spela Suikoden III (omänskligt långa laddtider), FIFA 2005 (hänger sig innan match), NHL 2005 (se FIFA) eller GTA: San Andreas (står Disc Error när jag ska gå ut ur huset). Däremot kan jag spela Bass Strike, Pro Evolution Soccer 4 och Beyond Good and Evil utan problem. Vet inte om lasern är slut eller om den rent av behöver rengöras med en rengöringsskiva. Någon vet vad som kan vara fel?

Så var det typ för mig också jag kunde inte köra något spel, trodde lasern var slut. MEN jag köpte några skruvmejslar öppnad PS2:et och gjorde försiktigt rent lasern. Nu kan jag spela alla mina spel inget. Tycker du ska testa det som jag gjorde, funkade för mig

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Jag har nu öppnat stationen och gjort rent lite lätt. Dock kommer jag faen inte åt lasern. Måste köpa mindre skruvmejslar. Anyway, så var det rätt dammigt där inne. Ska köpa en rengöringsskiva också i dag, tänkte jag. Har hört att endel kan "repa" lasern, men om min inte funkar som den ska så är det ju skit det samma, eller hur :P?

Tack för tipsen

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Medlem

Jag har samma bekymmer med min ps2:a. Jag ska också prova att rengöra den, jag trodde allt hopp var borta. Sedan så blir det en PS3 som får rädda mig, när det nu blir dags för det.

Permalänk
Medlem

Har nu testat rengöringsskiva. Ingen skillnad alls. Öppnade stationen och tog bort ännu mer smuts. Fortfarande ingen skillnad. Sista saken att köra, innan jag kallt kan konstatera att lasern är slut, är att uppgradera mitt dms chip...

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Medlem

Om du vet vad du sysslar med kan du försöka justera laser-potentiometrarna
http://www.cyber-mag.com/station/laserPS2.htm