Permalänk
Medlem

Kyla min HTPC

Tänkt att kyla min htpc med vatten..
en p4 2,53ghz och Radeon 9500(pro) som ska kylas, kanske även NB

vilket system skulle passa bäst?
Jag har läst flera trådar här men de fokuserar nästan bara på prestande. det jag behöver är ett tyst billigt system som kan gå dygnet runt typ..

*waterchill entry verkar ball, men här måste man lägga till ganska mycket

*Big Water verkar nästan bäst men folk klagar på kvaliteten, plus att jag ju vill kyla mitt Radeonkort också.

sen finns ju även 3r Systems poseidon som också verkar ganska bra till mina endamål iom att jag inte behöver så mycket kylning... verkar iof sakna viss kvalitet

jag kan ju med ganska enkla medel klara kylningen med luft men familken klagar lite på att datorn dels låter lite mycket just nu men också att den värmer upp vardagsrummet lite för mycket

MVH

Permalänk
Medlem

Du kan väl sätta ihop ett vatten-system av lösköpta delar och datorn kommer värma upp vardagsrummet lika mycket, för att i ett vatten-system så samlas all värme upp av vattnet, men radiatorn kyler ju vattnet med luft. Så luften i rummet kommer endå bli uppvärm av datorn.

Permalänk

kan ju ställa radiatorn typ ute eller i nått annat rum annars.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

klart jag vet att varmluften inte bara försvinner.. hehe
men man slipper att luften sprider sig i chassiet och liksom osar...

men nu lite OnT:
vad är det för färdigbyggt system man ska ha för tystnad och som ändå har viss kvalitet.... som sagt prestandan e inte allt i en htpcn..
jag vill inte bygga eget, första vattensystemet

Permalänk
Medlem

Zalman Reserator?

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk

Funderar också på Zalman, finns nog en del trådar att läsa i forumet men jag hittar ingen officiell.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Zalman om du vill få det tyst. Dock så får du ju en liten prydnad i rummet

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

jag skulle tagit zalman reserator, då får du det tyst plus en flashig liten pelare bredvid tvn som väcker lite uppmärksamhet

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)