Permalänk
Medlem

Problem

Hej hej! Nästan alla spel jag någonsin testat på min dator har fungerat utan problem utom två - The Sims och BF2. Två helt olika spel, samma problem; spelet startas upp (skärmen går över till svart, som innan de flesta spel går igång), fryser ett tag och går tillbaka till skrivbordet. Det vägrar helt enkelt gå igång.
När jag först stötte på problemet var det med grannens exemplar av The Sims, och eftersom jag inte tänkte göra mer än att testa spelet så struntade jag blankt i problemet och spelade Civilization, som vanligt. Nu har det gått två år sen dess. Fortfarande samma dator och purfärska drivrutiner för grafikkortet.
Är det någon som har stött på samma problem som jag? I sådana fall, hur löste du det? Ser ingen annan utväg än att retunera spelet som det ser ut nu.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Inte riktigt säker på modell, men någon typ av GForce4