Permalänk
Medlem

Hackade Refill-kort?

Jag börjar plötsligt förstå folk som alltid gnäller över att pengarna är slut på deras refillkort. Jag gjorde nyligen om ett gammalt telia-abonnemang till refill och tog ut potten. Kvar på kortet lämnades 100 kr. Varken telefonen eller abonnemanget har använts sedan i höstas då jag skaffade en 3-telefon men har sparats mest som bra-att-ha grej, gissa då om jag blev förvånad när jag för nån halvtimme sen fick ett SMS om att det var ont om pengar på refill-kortet. Jag kontrollerade saldot och finner att jag har 0.10 Kr kvar. Intressant men föga roligt. Jag har som sagt inte ringt nåt med telefonen. Har jag däremot missat nåt i avtalsvillkoren? Kostar det att bara ha telefonen igång? Vad är bra att säga till Telia? Förekommer hackning/länsning av refill-kort?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Dom är väl giltiga ett år efter senaste påfyllningen.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

ja, nåt i den stilen. Nu är det dock bara nån vecka sen jag gjorde om kortet till kontantkort/refill och nu är pengarna till synes spårlöst borta.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

När jag hade Comviq kontant kort så fick jag in 100:- då och då UTAN att jag hade tankat på kortet. Blev ganska förvånad! Detta hände ungefär tre gånger.

OnT: http://www.google.se/search?q=hack+refill+card

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
När jag hade Comviq kontant kort så fick jag in 100:- då och då UTAN att jag hade tankat på kortet. Blev ganska förvånad! Detta hände ungefär tre gånger.

Hände mig också, ganska ofta faktiskt.

Visa signatur

In Flames we trust