Permalänk
Medlem

Zalman, Socket A, Asus a7v8x-x?

Hej har funderat på ny cpu-fläkt men unrar varför man enligt Zalmans hemsida inte kan sätta en zalman kylare på kortet jag har. Det enda som inte stödjer liksom :/, ser ju att jag har 4 hål brevid kylaren.
Nån som vet?

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/7000(AB)_462MBlist_eng...

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

tänkte oxå på det, lite skumt att det är det enda Asis somärinkompatibelt..

måste va för det är skit helt enkelt

brosan har samma mobo, skulle va intressant å veta varför den inte passar..fast på alla andra asus kort..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Om du har monteringshål så måste det ju vara att ram-minnesplatser eller annat sitter lite för nära.

Ser dock ut precis likadant som mitt A7V600...

Permalänk
Medlem

Av bilden att dömma ser det lite trångt ut vid minnena precis som Blirren sa.

Permalänk
Medlem

aha okej..dåligt gjort av ASUS tycker jag..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

På mitt moderkort däremot har jag riktigt lite utrymme mellan Zalman flänsen och NB flänsen. Antagligen för litet skulle jag tro

Permalänk
Medlem

Alltså jag tycker fortfarande att det är underligt eftersom den passar på mitt A7V600. Lika när till minnena vad jag kan tyda och fläkten är inte ens nära. Kan tillägga att jag har CNPS7000B-Cu (92mm fläkt) och inte den stora med 120mm (som inte passar något SocketA)

Här är mitt moderkort:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blirren
Alltså jag tycker fortfarande att det är underligt eftersom den passar på mitt A7V600. Lika när till minnena vad jag kan tyda och fläkten är inte ens nära. Kan tillägga att jag har CNPS7000B-Cu (92mm fläkt) och inte den stora med 120mm (som inte passar något SocketA)

Här är mitt moderkort:
http://img.cyberfight.ru/hardware/a7v600/a7v600-board.jpg

Jaru nu blev man fundersam eftersom det iaf ser ut att vara samma avstånd mot minnen och NB på båda korten

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag nästan vilja lova att Zalmanfläktar (åtminståne min modell) fungerar på ditt kort.
Antingen ser du till att låna någon och måtta lite med eller så chansar du. Själv uppskattar jag som sagt riskerna att den inte passar till ytterst små...

Permalänk
Medlem

går inte fläkten över minnerna då?

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

det är möjlig att do kommer göra det, men du kan antaglingen få på fläkten utan problem. Det blir värre när du ska ta ur minnena, då måste du plocka bort kylaren först

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krök
går inte fläkten över minnerna då?

Om du väljer den lilla (92mm fläkt, CNPS7000B-CU/ALCU) så kommer den inte gå över minnena (i alla fall inte på mitt moderkort, som ser ut att vara likadant). Den stora (120mm, tror den heter CNPS7700CU) passar inget SocketA-kort.

Permalänk
Medlem

ok

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
tänkte oxå på det, lite skumt att det är det enda Asis somärinkompatibelt..

måste va för det är skit helt enkelt

brosan har samma mobo, skulle va intressant å veta varför den inte passar..fast på alla andra asus kort..

asus kan visst ha alla zalmankylare!!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-