Permalänk
Medlem

Dreambox

hejsan..

är det någon som har köpt en dreambox 7000-s?

har nämligen lite svårt att få in sirius 5 grader öst...

Visa signatur

WS: AMD Athlon 64 3500+ | 2048 mb PC3200 DDR-DIMM | 4 st WD Raptor 36gb s-ata (RAID 0) | GeForce 7800 GTX (256mb)

Permalänk

Dreambox 7000 är inget jag vill rekomendera att köpa, visst specifikationerna verkar jätte fina och hårdvaran bra, men mina erfarenheter är att den utan uppehåll dfungerar ganska kasst.

DOCK var det länge sedan jag körde den(innan den släpptes testade jag den ett tag) så ny S/W har väl botat det mesta.

Vad har du för utrustning mer än DB7000? hur ser ditt system ut, en eller flera antenner? har du kört någon annan reciever och testat?

Vill man just nu ha en DVB-S PVR till ett vettigt pris så är det (enligt mig) bättre att köpa ett DVB-S Sat PCI kort och bygga en HTPC eller bara som PVR i garderoben, och streama ut till TV:n vid behov och ha en vanlig reciever vid tv:n för att kolla på tv med.

lite bra sidor för db7000 är ju:
http://www.dm7000.de/
http://www.dream-multimedia-tv.de/board/index.php

Permalänk
Medlem

Jag har fått en parabol och kör med ett huvud... får in signal på min satfinder (kanske inte så stark som den ska va) men får ingen kontakt i boxen... har ingen annan reciever att prova med tyvärr...

Nu när jag redan köpt en DB7000 så är det ju onödigt att köpa en htpc?

Visa signatur

WS: AMD Athlon 64 3500+ | 2048 mb PC3200 DDR-DIMM | 4 st WD Raptor 36gb s-ata (RAID 0) | GeForce 7800 GTX (256mb)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flaming
Jag har fått en parabol och kör med ett huvud... får in signal på min satfinder (kanske inte så stark som den ska va) men får ingen kontakt i boxen... har ingen annan reciever att prova med tyvärr...

Nu när jag redan köpt en DB7000 så är det ju onödigt att köpa en htpc?

Men då ligger nog inte felet i DB7000 utan i att precisionen vid inställningen av parabolen är för låg. Jag vet inte vad du har för SatFinder men en kännslighets inställning borde där finnas och milimeter precisera din parabol i både höjdled och vertikalt, det kan ta tid om man inte gjort det innan.

Beskriv din satfinder(bild/internetsida om möjligt) och skriv hur stark signalen blir.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag drar upp en skitgammal tråd . men måste man ha internet i den? eller kan man använda den utan internet? gäller 7000s tack!