Permalänk
Avstängd

network23: tänk hur mycket kortare denna tråd varit om när du i trådskaparens första inlägg läste "*Radio är ett måste" och "*Display är ett måste" hade svalt din iPod-stolthet och gjort något av dom följande:

1. tänkt stilla för dig själv: "Fan den här killen vill uttryckligen ha en spelare med radio och med display, iPod har ingen sån spelare i den prisklassen så det kanske e lika bra att jag låter bli att svara och på så vis också undviker att starta något jag t.o.m själv inser att kommer utarta till en flame-tråd.

2. helt enkelt rekommenderat en mp3-spelare som uppfyller dom kraven trådskaparen kräver.

Slanne: min kommentar om iPod-fanboys var inte riktad till dig utan till network23, jag proppsade heller inte för iRiver vilken jag själv använder utan rekommenderade en Creative...

Hursomhelst var min poäng (vilken du tydligen missade) att inte rekommendera en produkt som inte uppfyller trådskaparens krav...det e väl inte så svårt ändå?

Sen visste jag inte att meningen med mp3-spelare var att fylla dom endast med "det bästa", jag trodde det var upp till var och en att avgöra vad man vill fylla dom med...

jag använde exemplet med 14 nya (läs: aldrig tidigare lyssnade) album för att belysa att det vore vid just ett sådant tillfälle som en display kunde vara väldigt behändig.

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Jag är väl egentligen ute efter samma sak. Dvs en MP3-spelare som har 1GB, radio och lång speltid.

Vad gäller IPod-mini (som är det enda jag testat av Apples produkter) så är det en supernice spelare vad gäller design och ljudkvalite. Blev "superkär" i den när jag såg den (syrran har en), så jag stack hem å checkade specsen. Det blev bromsplattan i bott när jag upptäckte att den ej hade radio samt att batteritiden endast var ynka 8h. Att den sen också var stor och tom tyngre än min mobil gjorde ju inte saken bättre tyvärr...

I mitt specifika fall kan jag bara berätta varför batteritiden måste vara klart över 8h och varför radio är ett måste.
Jo, jag jobbar som maskinoperatör i en fabrik. Inte för att jag jobbar själv, men ibland är det skönt att bara lyssna på något annat än de andra 2 man jobbar med. Mina arbetspass är mellan 8-12h och är ofta på natten.
Vi har radios ståendes här å där på avdelningen, men eftersom man sälan står stilla på samma ställe mer än max 5min så är det sällan man hinner höra en hel låt, eller ett helt samtal innan man rör sig igen.
Att gå omkring och lyssna på musik i 12h tycker iallafall JAG verkar rätt trist. Personligen vill jag höra mellansnack mellan låtarna eller kanske nått humorprogram...å vem kan klara sig utan det eminenta Rix MorgonZoo?

Nej, för mig är inte radio ett val, utan ett krav...tillsammans med lång batteritid.

Var nog mest skrivet som ett bevis på att det faktiskt FINNS anledningar till varför vissa "måste" ha radio i sin spelare.

Nu har förvissa SonyEricsson k750i(?) kommit, men jag köpte nyligen en ny mobil, så det känns inte som ett alternativ, även om den tycks vara mer eller mindre den optimala paketlösningen...om man har pengarna och investerar i 1GB minne dvs...

Visa signatur

MSI K8N Neo2 939 | A64 3000+ Winchester | A-data Vitesta PC4000 2x512mb | Leadtek WinFast GeForce 6800NU 128MB @ 16/6 | Seagate 200gb 7200 SATA / Seagate 200gb 7200 IDE / WD 80gb 7200 / Seagate 40gb 5400 | Nec-3500 | Aspire 500W | Antec SLK3000B-EU | Hyundai L90D+

HP Pavillion 1475 | PentiumM 1.8 | 14" | 1024mb RAM | 100gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Datate
Jag är väl egentligen ute efter samma sak. Dvs en MP3-spelare som har 1GB, radio och lång speltid.

Vad gäller IPod-mini (som är det enda jag testat av Apples produkter) så är det en supernice spelare vad gäller design och ljudkvalite. Blev "superkär" i den när jag såg den (syrran har en), så jag stack hem å checkade specsen. Det blev bromsplattan i bott när jag upptäckte att den ej hade radio samt att batteritiden endast var ynka 8h. Att den sen också var stor och tom tyngre än min mobil gjorde ju inte saken bättre tyvärr...

I mitt specifika fall kan jag bara berätta varför batteritiden måste vara klart över 8h och varför radio är ett måste.
Jo, jag jobbar som maskinoperatör i en fabrik. Inte för att jag jobbar själv, men ibland är det skönt att bara lyssna på något annat än de andra 2 man jobbar med. Mina arbetspass är mellan 8-12h och är ofta på natten.
Vi har radios ståendes här å där på avdelningen, men eftersom man sälan står stilla på samma ställe mer än max 5min så är det sällan man hinner höra en hel låt, eller ett helt samtal innan man rör sig igen.
Att gå omkring och lyssna på musik i 12h tycker iallafall JAG verkar rätt trist. Personligen vill jag höra mellansnack mellan låtarna eller kanske nått humorprogram...å vem kan klara sig utan det eminenta Rix MorgonZoo?

Nej, för mig är inte radio ett val, utan ett krav...tillsammans med lång batteritid.

Var nog mest skrivet som ett bevis på att det faktiskt FINNS anledningar till varför vissa "måste" ha radio i sin spelare.

Nu har förvissa SonyEricsson k750i(?) kommit, men jag köpte nyligen en ny mobil, så det känns inte som ett alternativ, även om den tycks vara mer eller mindre den optimala paketlösningen...om man har pengarna och investerar i 1GB minne dvs...

Nu är det så här att Ipod mini har en batteritid på upp till 18h inte 8. Det var för version 1, den säljs inte längre. Radio använder jag inte så ofta så det var inget krav för mig när jag köpte min ipod mini. Men har man radio som krav så rekommenderas inte ipod

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Nu är det så här att Ipod mini har en batteritid på upp till 18h inte 8. Det var för version 1, den säljs inte längre. Radio använder jag inte så ofta så det var inget krav för mig när jag köpte min ipod mini. Men har man radio som krav så rekommenderas inte ipod

Ah...okej. Visste inte att dom ändrat batteritiden.

Visa signatur

MSI K8N Neo2 939 | A64 3000+ Winchester | A-data Vitesta PC4000 2x512mb | Leadtek WinFast GeForce 6800NU 128MB @ 16/6 | Seagate 200gb 7200 SATA / Seagate 200gb 7200 IDE / WD 80gb 7200 / Seagate 40gb 5400 | Nec-3500 | Aspire 500W | Antec SLK3000B-EU | Hyundai L90D+

HP Pavillion 1475 | PentiumM 1.8 | 14" | 1024mb RAM | 100gb HDD

Permalänk

K750 samma problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Datate
Nu har förvissa SonyEricsson k750i(?) kommit, men jag köpte nyligen en ny mobil, så det känns inte som ett alternativ, även om den tycks vara mer eller mindre den optimala paketlösningen...om man har pengarna och investerar i 1GB minne dvs...

Jag har en K750i med 1 GB minneskort.

Utan att starta ett nytt krig vill jag dock säga att problemet är samma även med en nalle. Det är bökigt som fan att flytta över låtar och man får sitta och pilla rätt rejält med playlists och annat i nallen för att få ihop det. Jag har dessutom en omflashad K750i med w800 som har bättre musikfunktioner, men det suger rätt rejält ändå.

Och efter ett tag pallar man inte. Låter samma musik ligga kvar på nallen. Och tröttnar på att höra samma sak om och om igen.

Och så byter man till att lyssna till radio i stället. K750i har en suverän radiofunktion med RDS och allt.

Men så kommer man på att man sitter där med en jävla bärbar radio för sex tusen spänn.

Jag hatar Motorola och älskar SonyEricsson, men jag kommer nog tyvärr att köpa en motorolanalle nu när de får iTunes-stöd. Då kan jag lämna min iPod hemma. Det är ju möjligheten att ta med sig sin favoritmusik som är det viktiga. Synd att Ericsson fått hjärnsläpp med Napsters hyr-musik och SonyEricsson kommer att välja Sony Connect som är det värsta skit jag sett när det gäller musik på nätet.

Permalänk
Medlem

Re: Vill lyssna på musik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av network23
Ja. Jag har en MP3-spelare för att lyssna till musik. Inte för att skaffa mig mer jobb och bök och pet med datorn.

Med iPod kan jag ägna mig till 99,9% åt musiklyssnande och tvingas bara till 0,1% datorpetande. iPod har högst lyssna/peta-ratio av alla enheter som jag hittat. Samma sak gäller för MacOS X kontra Windows XP. (Linux ska vi inte prata om med nära nog 100% pet, men det är ju själva grejjen med Linux.)

Det finns en fanatism här på forumet som jag inte begriper. Jag tror inte bara det handlar om skillnad mellan iPod eller crappiga flashspelare utan mer om skillnad mellan vanliga människor och fanatiker som i sin iver plötsligt glömmer vad det var man ville från början. Följande kanske förvånar er, men sug på dem någon dag innan ni flejmar sönder detta inlägg:

Jag har en DVD-spelare för att kunna se film - inte för att kunna spela DVD-skivor.
Jag har en cykel för att kunna hälsa på kompisar - inte för att cykla.
Jag använder PowerPoint för att övertyga - inte för att göra presentationer.
Jag spelar biljard för att slappna av - inte för att peta på bollar med en träpinne.

Jag har en iPod för att jag vill lyssna på musik - inte samla, komprimera och synkronisera musikfiler.

Jag tycker synd om er som inte kan se en film utan att kivas om vilken komprimeringsmetod som är bäst, eller inte kunna cykla en skön sommardag utan att debattera över vilken 1337 bakhjulsväxel som r0xx0r, inte kunna använda datorn som ett verktyg, inte kunna slappna av och framför allt inte kunna njuta av all den underbara musik som finns.

Men vi kanske tycker att det är roligt. Jag t ex brukar ofta ge mig ut på lite längre cykelturer, helt enkelt för att det är trevligt. Skulle jag bara till en polare kunde jag ta bilen eller bussen istället, men nu var det cykelturen jag ville åt. Du har en iPod för att lyssna på musik i hygglig kvalitet, medan vi andra kanske tycker om att rippa och koda egna mp3- eller ogg vorbis-filer. Du får kanske mer tid till musiklyssnande, medan vi får sakerna precis som vi vill ha dem.

Att ständigt sträva efter bättre saker tror jag är en personlighetstyp. En del människor struntar t ex i om datorn är lite seg, bara den funkar. Andra optimerar den så mycket de kan, för att få det på sitt eget sätt. Du tillhör förmodligen den första typen medan jag själv - och förmodligen merparten av överklockarna här inne - hör till den senare. För dig och för dem av oss som råkar gilla iTunes system är iPod ett jättebra val, men för oss andra blir iPods brist på valfrihet en belastning som i längden blir outhärdlig.

On topic då. Jag skulle kolla på iRivers nya modeller som snart släpps, och jämföra med iAudio som i mitt tycke har de modernaste och snyggaste spelarna just nu (om än kanske några hundralappar över din budget). iRiver iFP-799 är också en erkänt bra spelare med lång batteritid, men den börjar bli gammal och är faktiskt lite stor. Borde vara billigare.

Creative Zen Nano Plus verkar inte vara dålig, men be att få kolla på en först. Jag har nämligen en tidigare Creative (Muvo TX FM) och den är störig för att den piper så fort belysningen på displayen tänds. Vet inte om de har fixat det till senare versioner.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Men snälla sluta! Swec nuförtiden är helt översvämmat av dessa strider! Dom infekterar varenda tråd nuförtiden! Nvidia vs. Ati, AMD vs. Intel, Mac vs. PC mm. mm. Och genast när argumenten tar slut fortsätter striden genom att alla kallar varandra fanboys! Snälla låt trådar som de här vara ifred och om någon kommer med en dum eller partisk kommentar så låt det vara, då kommer dom att sluta dyka upp efter ett tag! Ge istället enkla råd riktade åt trådskaparen, inte arga motargument till föregående skribent. Själv har jag en iPod som jag är otroligt nöjd med, men vad hjälper det trådskaparen att ni ställer till bråk om sådant?

OnT: För under 1500 får du en duglig spelare på 1gb från de flesta kvalitetsföretagen. Du kan få en bra spelare från en noname-tillverkare också, kanske med fler funktioner osv. men vill du vara säker på ditt val så köp en spelare från t.ex. iRiver, Apple, iAudio, Creative m.m. Sen rekommenderar ja att du skall försöka få tag i och testa de spelare du är intresserad av och se vilken du trivs med bäst.

Visa signatur

.:AMD64 3500+ Venice:..:Abit AN8-V:..:MSI NX7800GT 256Mb:..:1Gb DDR PC3200:..:Maxtor DMax10 200Gb + Maxtor DMax9 120Gb:..:Antec Sonata II:.
.:Minolta Dimage A1:..:iPod 15Gb:.

Permalänk
Avstängd

Re: Vill lyssna på musik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av network23
Ja. Jag har en MP3-spelare för att lyssna till musik. Inte för att skaffa mig mer jobb och bök och pet med datorn.

Med iPod kan jag ägna mig till 99,9% åt musiklyssnande och tvingas bara till 0,1% datorpetande. iPod har högst lyssna/peta-ratio av alla enheter som jag hittat. Samma sak gäller för MacOS X kontra Windows XP. (Linux ska vi inte prata om med nära nog 100% pet, men det är ju själva grejjen med Linux.)

Det finns en fanatism här på forumet som jag inte begriper. Jag tror inte bara det handlar om skillnad mellan iPod eller crappiga flashspelare utan mer om skillnad mellan vanliga människor och fanatiker som i sin iver plötsligt glömmer vad det var man ville från början. Följande kanske förvånar er, men sug på dem någon dag innan ni flejmar sönder detta inlägg:

Jag har en DVD-spelare för att kunna se film - inte för att kunna spela DVD-skivor.
Jag har en cykel för att kunna hälsa på kompisar - inte för att cykla.
Jag använder PowerPoint för att övertyga - inte för att göra presentationer.
Jag spelar biljard för att slappna av - inte för att peta på bollar med en träpinne.

Jag har en iPod för att jag vill lyssna på musik - inte samla, komprimera och synkronisera musikfiler.

Jag tycker synd om er som inte kan se en film utan att kivas om vilken komprimeringsmetod som är bäst, eller inte kunna cykla en skön sommardag utan att debattera över vilken 1337 bakhjulsväxel som r0xx0r, inte kunna använda datorn som ett verktyg, inte kunna slappna av och framför allt inte kunna njuta av all den underbara musik som finns.

shit du är ju jobbigt n00bwannabe

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att vi lägger ner Apple-diskussionen.

Ontopic: Meizu gör väldigt bra spelare. www.meizu.se

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Det är en bärbar musikspelare men det är fan ingen mp3 spelare, när man petar över låtar till den så konverterar den ju till sitt eget format. (är det aac det heter?)

säker på att det var ipod du hade och inte sony? ipod/itunes konverter inte något av sig själv.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Har själv en XDrum XD405 från www.mp3fabriken.se tror även Expert säljer dem. Den är jag rätt nöjd med. Dock är det bara USB1.0 på den, så visst det är aningens segt o köra över låtar till den. Finns även en uppföljare XD501 som har USB2.0 istället, samt utbytbart minneskort (mini-SD) samt OGG-stöd

M-Bird XT-22 (finns på samma ställe) håller samma kvalite (om inte bättre) och har fullt USB2.0 stöd den stödjer även OGG och DRM-skyddat material.

Och ja, alla modellerna har både radio och display

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
säker på att det var ipod du hade och inte sony? ipod/itunes konverter inte något av sig själv.

Väldigt säker på att det var en iPod, en silvrig iPod mini av första generationen, den hade ju faktist varit underbar om man kunde ha lyssnat på den längre.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Osanning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Väldigt säker på att det var en iPod, en silvrig iPod mini av första generationen, den hade ju faktist varit underbar om man kunde ha lyssnat på den längre.

Varesig iTunes eller iPod ändrar någonsin i dina låtar. Det är en osanning att påstå något annat.

Det finns en funktion i iTunes för iPod Shuffle där du själv kan välja (alltså inte påslaget från början) att automatiskt rippa om alla låtar till AAC 128 kbit/s för att spara plats när de flyttas över till din iPod Shuffle. Men den funktionen väljer du själv om du vill slå på och använder du bara om du exempelvis har massor av musik i lossless som du skulle vilja flytta över till din Shuffle utan att de fyller hela minnet. Det gäller bara kopior av låtarna och de rippas om "on the fly" när de flyttas över till spelaren. Originalen ligger kvar i originalformat på din dator i iTunes. Och vill du, går det utmärkt att spela lossless i Shuffle också, tillsammans med alla de andra femtioelva formaten som iPod och iTunes hanterar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Väldigt säker på att det var en iPod, en silvrig iPod mini av första generationen, den hade ju faktist varit underbar om man kunde ha lyssnat på den längre.

Du rippade inte ner dom från cD-skiva till ditt bibliotek då?

Då spars dom som aac, annars om du tar dina gamla vanliga mp3-filer så ändrar den inte ett dugg i dom..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Re: Re: Mp3 spelare med föjan. krav :

Citat:

Ursprungligen inskrivet av network23
Jag begriper inte varför en del envisas med att vilja ha radio i sin MP3-spelare?

Jag har haft radio i flera av mina nallar och tycker det är mest skit. Använder det aldrig. Det är värdelös mottagning och de spelar aldrig det jag vill höra, vilket faktiskt är skälet till att jag skaffade sig en MP3-spelare.

Vill du ha en bärbar radio, köp då en bärbar radio på Hobbex för 30 kronor.

Att bitcha om att en MP3-spelare ska ha radio är som att bitcha över att kapsylöppnare borde ingå i nya BMW 645.

Ska du ha en bra MP3-spelare finns bara iPod. There is no substitute.

radio är guld för vissa. Godta det bara. I min underbara sony nw e505 är det grym mottagning. Hörlurarna används som antenn.

Permalänk

Suck...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Du rippade inte ner dom från cD-skiva till ditt bibliotek då?

Då spars dom som aac, annars om du tar dina gamla vanliga mp3-filer så ändrar den inte ett dugg i dom..

Fel. Du väljer själv hur iTunes rippar och kan enkelt byta mellan AAC, MP3, AIFF, WAV och Apple Lossless direkt inifrån iTunes. För varje komprimeringsmetod har du möjlighet till finjusteringar, t ex MP3 kan du välja CBR eller VBR, bitrate mellan 16 och 320 kbit/s, bitfrekvens mellan 8 och 48 kHz, lägga på filter, snabbinställning för egna podcasts etc. Och om du av någon anledning inte gillar Apples MP3-encoder, kan du lägga till exempelvis LAME eller tjafscodecen OGG rätt in i iTunes.

Permalänk
Testpilot

Kan vi inte lägga ner allt snack om iTunes? det spelar ju ingen roll vilket format man kan spara i, någon radio kommer ju inte att magiskt dyka upp i spelaren ändå.

När vi är inne på radio så undrar jag, finns det nån mp3-spelare som har RDS-funktion i radion så att man får kanalernas riktiga namn och så?

Till trådskaparen, för dom pengarna kan jag rekomendera Sandisk DAP på 1GB http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...
Den ska vara helt ok vad jag hört

Själv funderar jag på en Meizu E5, den ligger i min prisklass och man får med en hel del tillbehör, se själv: http://www.meizu.se/e5_sv.php#
Har en Iriver IFP790 nu och är grymt nöjd förutom minnet som bara är på 256MB tyvärr. Blir det inte en Meizu så blir det nog en Iriver IFP799. Vill gärna ha med AA-batterier, tycker det är smidigt
Ingen som vet nån annan spelare med AA-batterier? det verkar rätt ovanligt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Re: Suck...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av network23
Fel. Du väljer själv hur iTunes rippar och kan enkelt byta mellan AAC, MP3, AIFF, WAV och Apple Lossless direkt inifrån iTunes. För varje komprimeringsmetod har du möjlighet till finjusteringar, t ex MP3 kan du välja CBR eller VBR, bitrate mellan 16 och 320 kbit/s, bitfrekvens mellan 8 och 48 kHz, lägga på filter, snabbinställning för egna podcasts etc. Och om du av någon anledning inte gillar Apples MP3-encoder, kan du lägga till exempelvis LAME eller tjafscodecen OGG rätt in i iTunes.

Suck.

Jag trodde vi snackade Standardinställningar här och inte saker man Kan ändra men som en som inte vet bättre än att säga att iPod Mini inte är en Mp3-spelare gör.

Jag vet mycket väl att man kan ändra från AAC men som standard rippas det, om jag inte minns åt helvete fel, i AAC i 128kbps.
Frågan är om vår lilla "ipod är ingen mp3-spelare" vet det.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Okey....här var det mycket skrivet...och typ 3 utav 25 inlägg handlar om min mp3
Men men....M-Bird XT-22s , Meizu E5 och XDRUM XD501 har jag fått som förslag nu...mp3-spelare jag aldrig hört talas om ifer sig, men om någon mer kunde komma med mer förslag eller om ni andra kunde skriva era rekomendationer, så jag är 100% på vilken jag ska ha.

Måste ju ersänna att jag gillar utseendet på M-Bird XT-22s

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk

Re: Re: Mp3 spelare med föjan. krav :

Citat:

Ursprungligen inskrivet av network23
Jag begriper inte varför en del envisas med att vilja ha radio i sin MP3-spelare?

Jag har haft radio i flera av mina nallar och tycker det är mest skit. Använder det aldrig. Det är värdelös mottagning och de spelar aldrig det jag vill höra, vilket faktiskt är skälet till att jag skaffade sig en MP3-spelare.

Vill du ha en bärbar radio, köp då en bärbar radio på Hobbex för 30 kronor.

Att bitcha om att en MP3-spelare ska ha radio är som att bitcha över att kapsylöppnare borde ingå i nya BMW 645.

Ska du ha en bra MP3-spelare finns bara iPod. There is no substitute.

Smidigt att ha en mp3-spelare OCH en radio. Ne du, alla förstår nog att du säger detta bara för att iPod inte har radio.

Själv rekomenderar jag Sony Network E507 (har själv 505 men 507 har 1 gb). Lite dyrare än vad du tänkt dig. Men vill man ha kvalitet så. Den är sjukt bra. Och snyggast, och bäst batteritid (50 h).

Permalänk
Avstängd

Det finns INGET substitut till iPod Shuffle.

Jag har ingen själv och planerar inte att köpa en, men de som säger att man kan få liknande med skärm för samma pris vet helt enkelt inte vad de talar om.
iPod Shuffle har oerhört bra ljudkvalité, faktum är att de slår alla andra iPod på fingrarna vad gäller ljudkvalité.

Och jämfört med iPod Shuffle låter alla i samma prisklass (och oftast ett par prisklasser över) som crap.

Visst kan man tycka att det är jävligt att den saknar skärm, men kom inte och påstå att det finns andra liknande spelare i samma prisklass.

http://home.comcast.net./~machrone/playertest/playertest.htm

Permalänk
Avstängd

Men snälla lägg ner OT-snacket already! spara det till en annan tråd...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk

Ni har ingen bra sida eller något istället som jag kan få titta på, där dom har gjort recensioner över mp3-spelare??.....för här kan man ju inte fråga någon för att få svar på det man söker

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin_nerf
Ni har ingen bra sida eller något istället som jag kan få titta på, där dom har gjort recensioner över mp3-spelare??.....för här kan man ju inte fråga någon för att få svar på det man söker

Det är samma knäppskallar över allt - så räkna inte med att du blir klokare efter en tre fyra sådana sidor (att bara läsa en enda kan hjälpa dock).
Gå och handla något nära där du bor, närhet till garantiställe är inte helt oväsentligt på många mp3-spelare…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Jag läste att shuffle har rätt medelmåttigt ljud, bara...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Jag läste att shuffle har rätt medelmåttigt ljud, bara...

Isåfall ser jag bara tre möjliga anledningar:
1. De testade med orginallurarna. (riktigt dumt)
2. De var helt enkelt kassa.
3. Du missuppfattade/ljuger.

Inget vettigt test skulle påstå att shuffle har medemåttigt ljud, man kan säga mycket negativa saker om den, ljudkvalitén är inte en av dessa.

Permalänk

Den har i alla fall sämre än många andra på marknaden. Men klart, den är billig också, men det beror ju även på att den saknar display, vilket är riktigt jävla skitkass tycker jag.

Ljudkvaliten i min NW E505 är riktigt mycket bättre. Men den har ju iofs en av de vassaste på marknaden.

Permalänk

Jag har 3 stycken att välja på från en butik som ligger väldigt nära mig ( netonnet ).
Dessa :
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=61977
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=60729
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=64511
eller en JOS (utan radio dock,vilket jag föredrar: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=64845)

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Ljudkvaliten i min NW E505 är riktigt mycket bättre. Men den har ju iofs en av de vassaste på marknaden.

Jag tror inte en sekund på att NW E505 låter bättre, jag tror den låter sämre, speciellt när den är tungt belastad. (inget fel med det, knappt någon mp3-spelare som står sig mot shuffle under belastning)

Men jag skulle naturligtvis ändå heldre ha en NW E505 än en Shuffle, E505 har många funktioner som Shuffle saknar.

Permalänk
Medlem

Jag funderar själv på en iPod mini 4GB... tycker shuffle är för "dum" eller vad man ska kalla det för, liten tändare me musik och några knappar på, känns billigt.. annars är dom snyggast, helt klart..

Men jag är så skeptisk till iTunes och hela det hära
"oh va enkelt de att välja musik, bara klickar här & där sen e den full me musik av sej själv..."

Jag har min musik i en nästan nazism-strategisk hierki under F:\Musik. Jag trivs väldigt bra med det, jag hittar vad ja letar efter på några sekunder. Det går snabbt att leta och man undviker dubletter och annat...

Försökte köra iTunes ett tag för alla lovorda det så.. Visst, de fungera ju bra så.. Men vad hände när det kom ny musik i min musik-mapp? Jo ingenting, jag va tvungen att manuellt gå in och importera den mappen IGEN.. iTunes är nog mer tänkt för de som rippar alla sina CD-skivor själv, eller ev. Laddar ner DRM material genom iTunes Store... Har man som mig, och många andra, flera tusentals låtar, så är det extremt jobbigt att ha allt i samma "lista", jobbigt för CPU'n med...

AAC och DRM tar ja helt avstånd från. De är onda tekniker, och omkomprimering är totalt onödigt med...