BF2 fallskärm? och mer minne?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg
Om man inte har tillräckligt med minne kanske man inte kommer ihåg att man har en fallskärm på sig

True true!

Visa signatur

Bättre en gren i granen än en gran i grenen.
Bättre en bollkalle i kanalen än en kall balle i analen.

Permalänk
Medlem

Asså det låter konstigt att man ska köpa mer RAM istället för att man ska köpa bättre graffa-kort sitter nu på ett 9600XT (128Mb) kort.
Vad hade varit bäst i mitt fall?

1. Mer RAM (har nu 1024mb 333mhz)
2. Ett nytt graffa kort?

Tack på förhand.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem

Först och främst, du sitter på ett Gigabyte K8NS Pro med andra ord ett A64-kort designat för socket 754 och således AGP.

Frågan du måste ställa dig, hur mycket pengar vill du satsa på ett grafikkort med AGP?
Kortet kommer ju med största sannolikhet att bli oanvändbart den dagen du uppgraderar till ett 939-system med PCI-E.

Om du har råd att köpa nytt grafikkort igen vid en eventuell uppgradering, ja köp då ett nytt grafikkort. Annars kan du ju alltid satsa på ett vettigt ramminne som du kan plocka med dig till det nya systemet. Se dock till att minnet är kompatibelt med ditt nuvarande och det eventullt framtida moderkort du tänkte dig.

Mitt system:

MSI K8N Neo Platinum | 3200+ (1MB), CG-rev | 1024 (2*512) mb Adata | Gigabtye 9700 Pro (384/351) | Segate 7200.8 250gb sata.

Jag bestämde mig för att köpa nytt ramminne, med anledningen av att min ekonomi inte tillåter mig att köpe ett AGP-kort nu och ett PCI-E-kort senare under hösten då en uppgradering är planerad.

Valet föll på dessa minnen:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302138&cks=PRL
"Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs"

Jag köpte dessa för ca 2 veckor sedan för 2599:-, jag passade på eftersom minnespriserna då var otrligt låga. Nu kostar minnena 3299:- en uppgång inte mindre än 700 kronor. De är dock fortfarande prisvärda.

Permalänk
Medlem

Snabbheten på minnet gör så gott som ingen skillnad alls i spel. Jag såg massa tester som tomshardware gjorde där dom visade det.

http://www.tomshardware.com/motherboard/20050718/memory-ddr2-...

Satsa istället på mer minne eftersom bf2 kräver mycket minne för att inte ladda ihjäl sig.

Permalänk
Medlem

Halloj!

Kan man få upp FPS:en genom att skaffa mer minne?
Jag har 1024 mb ram men jag hör ändå hur datorn hämtar och lämnar till HDD och då hackar det! Men förutom det så ligger FPS:en mellan 30-50 vid vanligt spel och det tycker jag är på tok för lite, men jag har lajat runt lite med grafikinställningarna i single-play utan att få någon märkbar förändring!! Koppla ifrån. Ändra en parameter. Ladda in och kolla. Koppla ifrån. Ändra en parameter. Ladda in och kolla....osv. Ingen förändring = lika med jävligt störande.

Cpu = AMD 64 3500+(venice)
Grafikkort =1 st ASUS EN6800Le
Moderkort = ASUS A8N-SLI
Ram = Cl 2.5 400mhz (Riktigt billiga men jag har svårt att tro att det kan göra stoooor skillnad)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frawg
Om man inte har tillräckligt med minne kanske man inte kommer ihåg att man har en fallskärm på sig

Sant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GasseG
Halloj!

Kan man få upp FPS:en genom att skaffa mer minne?
Jag har 1024 mb ram men jag hör ändå hur datorn hämtar och lämnar till HDD och då hackar det! Men förutom det så ligger FPS:en mellan 30-50 vid vanligt spel och det tycker jag är på tok för lite, men jag har lajat runt lite med grafikinställningarna i single-play utan att få någon märkbar förändring!! Koppla ifrån. Ändra en parameter. Ladda in och kolla. Koppla ifrån. Ändra en parameter. Ladda in och kolla....osv. Ingen förändring = lika med jävligt störande.

Cpu = AMD 64 3500+(venice)
Grafikkort =1 st ASUS EN6800Le
Moderkort = ASUS A8N-SLI
Ram = Cl 2.5 400mhz (Riktigt billiga men jag har svårt att tro att det kan göra stoooor skillnad)

När hårddisken inte laddar så lär du inte märka nån direkt skillnad om du skaffar mer minne, däremot så minskar ju hårddiskladdandet.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Avstängd

Testade med att dubblera mitt minne (2048MB) en sväng, men märkte då ingen skillnad..
Antar att jag har för klent grafikkort och kör med för låga grafikinställningar för att ha någon glädje av mer RAM..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Jag har lagt fallskärmen på en stor knapp, backsteg, så missar man inte så lätt. Sedan är det bara att hammra tills fallskärmen utlöses.

Permalänk
Medlem

Hej. Lägg pengar på mer minne. BF2 älskar mycket ram! Kolla buggy för bästa pris...

http://buggy.no-ip.com/produkter/Minne/DDR/DDR+512MB+PC3200%7...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg