Permalänk
Medlem

Hdd dämpning?

hej jag ska köpa nån typ av dämping som helst inte ska släppa ut nåt ljud eller vibrationer från min Samsung spinpoint 160gb disk i mitt Cm stacker. Så jag har bra kylning i lådan och mycke plats så kylning är inte nåt problem. Men jag har titta lite på Mcubed vertical silencer som verkar vara riktigt bra eftersom den hdd är helt inkappslad..
har ni tips på nån annan modell. mitt krav är alltså att aveckla så mycke ljud som de går från Hdd.

Permalänk
Medlem

En bra upphängning brukar ge den största effekten, dvs att du på något sätt frisätta den från chassit, antingen genom att köpa en Novibes eller försöka med resårband fixa upphängning. Fungerar inte det är det bara en "box" åt hårddisken som gäller, gärna med upphängning av den också.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Samsung är skitdiskar, köp en Segate om du vill ha en bra hårddisk!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henki2
Samsung är skitdiskar, köp en Segate om du vill ha en bra hårddisk!

Helt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Helt fel.

Helt rätt

men smaken är som baken... alla är väl i princip likadana

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk

segate e bra diskar

Visa signatur

Amd64 3500+ , Epox nForce4 SLI, 2Gb, 200Gb segate barracuda , Asus Nvidia GeForce 7800GT

Permalänk
Medlem

.... och det är även samsung:s hårddiskar.
Faktum är att alla tillverkare gör bra hårddiskar nu för tiden. Man skulle nästan kunna tro att det inte törs göra dåliga hårddiskar, kanske pga att efterfrågan på just dåliga hårddiskar inte är så hög nu för tiden

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Nexus nya Drive-A-Way kanske är bra

http://www.nexustek.nl/driveaway.htm

Hoppas SilentPCReview testar den snart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yessiri
Nexus nya Drive-A-Way kanske är bra

http://www.nexustek.nl/driveaway.htm

Hoppas SilentPCReview testar den snart...

Hittade en annan recention
http://www.3dgameman.com/vr/nexus/driveaway/video_review_03.h...

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

Jaha, någon som har en subjektiv recention? Man såg ju bra hur saken såg ut på 3dgameman och även att den verkar lättanvänd men jag litar inte på hans ljudmätning, han var alltför entusiastisk plus att man inte fick höra något läs/skriv-ljud, det tar jag för att den inte dämpar något sådant knatter. Skulle även vart kul att få veta före och efter temps.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

kör inte ac ryans xilencer bara. Jag köpte den för att totaltysta min seagate 200gb och det gjorde den bra. Dock så idlar min disk på 50grader
Tror mcubed vertical silencer är bättre.