snella help med sata fel!!!!!!!!!!!!

Permalänk

snella help med sata fel!!!!!!!!!!!!

Har precis köpt en 200gb Seagate sata som jag tänkt använda i min datorn innan hade jag en 80gb ide och en 200gb ide, jag har ett asus p4p800-e deluxe moderkort. Men när jag kopplar in sata disken så varje gång jag kommer in i windows så hittar windows ny maskinvara "ide-kanal, primär ide-kanal och sekundär ide-kanal" sen efter dom hittats står det att maskinvaran inte gick att installera, detta händer varje gång jag startar datorn, går jag sedan in i enhetshanteraren så finns två ide-kanal ikoner som inte är installerade med ett gult varningstecken och det står bara att drivrutinerna inte är installerade "Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod 28)", jag har satt sata disken på SATA1 på moderkortet, och nu undrar jag om nån vet varför den hittar maskinvaran varje gång jag startar om datorn, hårddisken funkar hur bra som helst bara att den hittar maskinvaran varje gång nån som vet felet????

mvh / johan

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är inte tillåtet. Läs reglerna.
Genom att bryta mot reglerna och korsposta har du förlorat möjligheten att få hjälp.

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |