Synkronisera Outlook över nätverket

Permalänk
Medlem

Synkronisera Outlook över nätverket

Hej,

Jag har ett antal datorer i mitt nätverk och använder olika datorer vid olika tillfällen. Då framförallt en stationär och en bärbar. Nu är det som så att jag skulle villja se till att mail, kalender, kontakter och uppgifter ständigt är synkroniserade. Ibland hämtar jag nämligen mail på min bärbara och ibland på min stationära, detsamma gäller ändring av möten och kontakter. Det blir lätt en redig röra som ni förstår. Så min fråga är alltså om det finns något smidigt sätt att se till att inehållet i de båda Outlook programmen är synkroniserade.

Tacksam för svar.

Permalänk

Har haft samma problem själv på mina nät, ett smidigt sätt som funkar är att ha en MS-Exchange-server på nätverket...Kostar en del tyvärr, plus en hel del konfigurering.
Finns säkert tredjepartsleverantörer som gör samma sak, har inte kollat runt desto mer.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

Ett billigt alternativ är att du använder dig utav en webmail som har inbyggd kontaktlista, kalender, osv osv. Annars så vitt jag vet så är det nog bara exchange-server som gäller. Finns väl säkert något liknande, men jag vet iaf inget annat

/Dk

Permalänk
Medlem

Re: Synkronisera Outlook över nätverket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmagic
Hej,

Jag har ett antal datorer i mitt nätverk och använder olika datorer vid olika tillfällen. Då framförallt en stationär och en bärbar. Nu är det som så att jag skulle villja se till att mail, kalender, kontakter och uppgifter ständigt är synkroniserade. Ibland hämtar jag nämligen mail på min bärbara och ibland på min stationära, detsamma gäller ändring av möten och kontakter. Det blir lätt en redig röra som ni förstår. Så min fråga är alltså om det finns något smidigt sätt att se till att inehållet i de båda Outlook programmen är synkroniserade.

Tacksam för svar.

Med Workgroupshare synkar du alla kalendrar, kontakter mm. Med Workgroupmail synkar du mejl. Fruktansvärt lätt att installera och använda...

http://www.softalk.ws/products/workgroupshare/

http://www.softalk.ws/products/workgroupmail/more_info.asp

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Jag har lagt outlooks .pst fil som innhåller alla mail kalender bokningar osv. på en nätverksdisk som alla datorer på nätverket kommer åt. Sedan ställt in outlook på alla datorer att peka på denna disk ex. O:\outlook.pst

Nackdelen är att outlook inte kan vara igång på flera datorer samtidigt.

Vet inte om det funkar i ditt fall...?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren... Ska testa lite.

Permalänk
Medlem

Tar upp en gammal tråd....

Vad har änt med syncronisering sedan 05, Jag har skt på forum och kommit fram till att lite skrivits om synkning mellan Outlook mappar.

Det finns en del program som löser uppgiften. T ex http://www.synchpst.com/product.htm

Är det någon som känner till en annan lösning?

Jag vill synka vilt mellan min telefon och laptop (funkar idag) Sen vill jag synka med en NAS som synkas med både laptopen och en stationär. Sen vill jag även att telefonen synkar med andra faniljemedlemmar på hemdatorn.

Helst utan för mycket konfig

På så sätt kommer man ju inte undan alla möten och uppgifter.

Permalänk
Medlem

"Beyond Sync" är ett väldigt bra program för att synca mappar/filer med varandra. Både realtime och "en gång om dagen/månaden/timmen-sync".

Men sen i detta fallet så låter det som Exchange är det lättaste

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.