Permalänk
Medlem

Kopiera DVD hur?

Jag har lite egna dvd filmer som jag vill kopiera, menar finns det nåt bra program att kopiera från en dvd till en tom dvd skiva. Jag har tyvärr bara en DVD brännare, det är inga copyrights skyddade dvd filmer jag pratar om nu....

Nåt enkelt program bara

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Dvd- shrink

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, 6950 2GB, Intel® X25-M SSD 80GB 2,5", Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9, Corsair PSU 750W, BenQ 23,6" XL2410T.

Permalänk
Medlem

Det är bara att bränna VIDEO_TS-mappen som en data-dvd med tex Nero.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Funkar det verkligen att "bränna?" VIDEO_TS-mappen som data med nero??.. det vetefan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Funkar det verkligen att "bränna?" VIDEO_TS-mappen som data med nero??.. det vetefan?

Jo det funkar

Annars finns DVD Decrypter

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hmm..jo jag vet hur man brän ner dvd från disken...men alltså jag har en film på t.ex en dvd o vill få ner den på hårddisken för att bränna en kopia på den. Måste jag göra nån image fil då eller? annars när jag hade 2 cd rom spelare så kopierade jag skiva till skiva rakt av bara...

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear
Hmm..jo jag vet hur man brän ner dvd från disken...men alltså jag har en film på t.ex en dvd o vill få ner den på hårddisken för att bränna en kopia på den. Måste jag göra nån image fil då eller? annars när jag hade 2 cd rom spelare så kopierade jag skiva till skiva rakt av bara...

Ja om du bara har en dvd-läsare/-brännare så får du allt göra en image fil som du sedan får bränna. Enda lösningen jag kan iaf

Permalänk
Medlem

En annan sak att tänka på är att en "köp" DVD är det dubbla lager på viket gör att man kan drygt 9GB information på den, medans en vanlig brännare klarar 1 lager (4.7GB) om du nu inte råkar ha en brännare som klarar dubbla lager.

Så det kan bli svårt att göra en exakt kopia.

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem

Ska du inte ändra den något så är det bara att ta VIDEO_TS mappen och bränna ner den på en annan DVD. ta med en tom AUDIO_TS också. vet ej om det behös men för att vara på den säkra sidan.

Litar du inte på det så gör du en ISO i DVD decrypter och sedanbränner du den med DVD decrypter.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurkGager
Ska du inte ändra den något så är det bara att ta VIDEO_TS mappen och bränna ner den på en annan DVD. ta med en tom AUDIO_TS också. vet ej om det behös men för att vara på den säkra sidan.

Litar du inte på det så gör du en ISO i DVD decrypter och sedanbränner du den med DVD decrypter.

Har vart in o kikat i DVD Decrypter men hur i allsin dar skall man göra en ISO fil där då? Jag som e dum i huvvet kanske men förklara gärna.... tackar på förhand

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Du behöver inte att använda DVD-decrypter om det inte rör sig om en köpfilm (och isf får vi inte prata om det på forumet). Om DVDn inte är krypterad är det bara att kopiera VIDEO_TS(och AUDIO_TS för att vara på den säkra sidan)-mappen som vilka filer som helst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear
Har vart in o kikat i DVD Decrypter men hur i allsin dar skall man göra en ISO fil där då? Jag som e dum i huvvet kanske men förklara gärna.... tackar på förhand

Starta programmet och tryck "R"...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear
Hmm..jo jag vet hur man brän ner dvd från disken...men alltså jag har en film på t.ex en dvd o vill få ner den på hårddisken för att bränna en kopia på den. Måste jag göra nån image fil då eller? annars när jag hade 2 cd rom spelare så kopierade jag skiva till skiva rakt av bara...

Det känns uppenbart att filmen är copyrightskyddad och därför har jag låst tråden. Om du har bevis på att den inte är det kan du kontakta mig så låser jag upp tråden.

*tråd låst*