Problem med omstarter, "frysningar" & svart skärm..

Permalänk
Medlem

Problem med omstarter, "frysningar" & svart skärm..

Hej!
Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med detta problem för jag hittar snart inga fler lösningar..
Datorn har fungerat hur bra som helst fram till ganska nyligen. Då började den att starta om lite hipp som happ den fryser bilden och ibland så startar den inte upp.. man ser att den får ström men det händer liksom ingenting.

Har testat alla tips som stog i FAQ'n här i forumet för detta problem men inget av det hjälper.
Har provat byta minnena, hårddiskarna, sladdarna, nätverkskortet och powersupply'en. Har nollstält cmos och provat koppla om diskarna/cd'n anorlunda med det hjälper inte. Temperaturen blir aldrig för hög och jag har provat köra den med sidan bortplockad men det hjälper inte heller.
Har formaterat och installerat om windows och till och med bytt till andra hdd's men det hjälper inte.
moderkortet ser friskt ut, har dock inte provat byta detta då jag inte har något annat kort att prova med.
Har självklart provat köra en virus-scan och tagit bort "reklam"-program som ligger och kör i bakgrunden också, men utan resultat.

Datorn hänger sig ALLTID efter ca 10-15min om jag kör spel eller liknande som är lite mer krävande, men även ibland när jag bara sitter och surfar eller inte ens sitter vid datorn. Eller när jag ska stänga av datorn.
Ibland när datorn har fryst så måste jag stänga av den och sedan vänta 10-15 sek för att kunna starta upp den igen, annars så är skärmen helt svart bara.

Finns det någon som vet vad som kan vara felet? Och hur jag isf åtgärdar det.

Permalänk
Medlem

har samma problem , datorn startar och om skärmen tänder upp så laggar den fast i windows , eller så e skärme svart

Visa signatur

Jeepman

Permalänk
Medlem

Har du testat att köra memtest?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Har du testat att köra memtest?

Japp, det har vi oxå hunnit med att testa.. kommer dock inte ihåg vad resultatet blev av det, för det var ett tag sen nu..
Men onekligen var det inget som hjälpte oss med att hitta felet iaf.

Ganska irriterande att jag inte kan använda datorn som jag vill när det är så pass nya grejor ändå..

---

Har kikat upp det där med memtest nu. Och det var visst så att datorn hängde sig varje gång vi försökte köra det också..