Permalänk
Medlem

MP3-spelare som ska klara av "plug n' drop"

Hej!

Är inne på att köpa en ny hårddiskbaserad mp3-spelare (säger man så?) men jag har ett specifikt krav förutom det alla önskar sig såsom bra batteritid, bra ljud osv.

Mitt krav är att bara kunna koppla in mp3-spelaren och lägga in låtarna UTAN något extra program. Allt ska alltså kunnas hanteras från utforskaren.
Jag vet om att iAudio X5 har denna funktion men känner inte till några fler. Vet ni om några?

Tack på förhand
/ram

Permalänk
Medlem

Min Iriver H120 har denna funktion. Mycket bra spelare, men jag tror inte den tillverkas längre. H300 tror jag också har det, inte säker dock.

Permalänk
Medlem

MPIO HD-300 ska ha det. Jag tänker själv köpa en sån om jag får råd.

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_050317_mpio_spe...

iAudio X5 är förstås bättre, men kostar mer.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Tack för era förslag. Har kollat lite på MPIO:n den ser väldigt intressant ut! En grej som förbryllade mig var att det i SweC-recensionen stod att uppspelningen avbryts? Jag citerar:

Citat:

Fördelar

- Fungerar utan drivrutiner
- Stöd för USB 2.0
- Stödjer OGG Vorbis
- Stödjer spellistor
- Radio
- Bra ljudkvalitét
- SRS WOW
- Lättanvänd
- Inspelning med direktkodning
- Windows Media Player plug-in
- Hållare för spelaren

Nackdelar
- Uppspelning avbryts
- Faktisk batteritiden jämfört med angivet batteritid

Vad tusan syftas det på?

Permalänk
Medlem

Det står i recensionen om man letar lite:

Citat:

Vid test av denna spelare stöter vi dock på problemet att låten man lyssnar på kan avbrytas i någon sekund för att sedan fortsätta där avbrottet var. Avbrottet liknar det avbrott man kan råka ut för med CD-spelare utan skakskydd. Med denna spelare sker det dock inte lika tätt och det är inte av den anledningen då detta även kan ske när spelaren ligger still på ett bord.

Det här är dock en ganska gammal recension och det har kommit många firmwareuppgraderingar, så jag hoppas att problemet är löst.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

iriver h10 har faktiskt oxå detta genom ett superbt program en snubbe gjort.
Friheten att slippa använad program vid överföring är ovärderlig.

http://easyh10.sourceforge.net/

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Det funkar fint att överföra låtar i utforskaren utan att behöva installera någon mjukvara på Creative Zen Micro. (med senaste firmware)

Permalänk
Medlem

Jerka^, Vi får hoppas på att det är som du säger

Tayano & Fogel70, Tack för tipsen!

Permalänk

synd att den inte har radio bara...

Permalänk
Medlem

Vilken mp3-spelare tänker du på DiFference? creative zen micro, mpio hd-300 och iriver h10 har radio men jag vet inte om h120 har det.;)

Permalänk
Medlem

H120 har radio

Visa signatur

=D