Konstig font i outlook

Permalänk
Medlem

Konstig font i outlook

Hej,

Använder Outlook som en del i Office 2003 och har ett litet problem. När jag skriver nya meddelanden visas texten jag skriver i en lite suddig stil. Jag har inte ändrat något utan det var så default. Har för mig att jag läst ngt om att det kan bli så på tft skärmar om man inte ändrar någon inställning men jag har inte lyckats hitta tillbaka till den texten.

Någon som har några förslag? Mina ögon blir tröttare och tröttare av den oskarpa/suddiga texten.

EDIT: Problemet ligger i att det i oformaterad text läget blir Currier new. Vill ju inte skicka HTML. Vet ngn om man kan ändra den font oformaterade mail visas i?

EDIT2: Problem löst. En djupdykning in i inställningarna löste saken. Märkligt att jag inte hittat det tidigare.

EDIT3: Inte alls löst. Enda sättet att få riktigt skarpt teckensitt verkar vara att inte använda word som standardredigerare för e-post meddelanden. Och om jag inte gör det förlorar jag ju stavningskontrollen. Det märkliga är att jag inte alls har detta problem inne i word.

Permalänk
Medlem

Har Du kollat i Verktyg/Alternativ/E-postformat/Teckensnitt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgan
Har Du kollat i Verktyg/Alternativ/E-postformat/Teckensnitt?

Ja... där kan jag ändra från currier till arial men problemet med suddigheten/oskärpan kvarstår. Den försvinner endast om jag kryssar ur "använd microsoft word som e-post redigerare" eller ngt i den stilen. Och då tappar jag ju som sagt stavningskontrollen som jag behöver.