Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Virus som förstör mp3

Min farbror snackade om att han hade fått ett virus som förstör hans mp3:or. Det blir hack i dom, och låter ungefär som gammla gramofonskivor. Kan det stämma?

Permalänk
Medlem

Fråga farfar

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Låter inte särskillt troligt. Antagligen är det väl fel på något annat som gör att uppspelningen hackar... Men jag kan ha fel också.

Permalänk
Medlem

Precis, det låt(er) inte troligt

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

En mp3 fil kan inte bli direkt infekterad av ett "virus". Windows media player och winamp kan dock bli det, så det kan va där felet ligger...

Visa signatur

Best file compression around: "DEL *.*" = 100% compression

Permalänk
Medlem

Jag läste i Allt om pc att det numera finns ett virus för mp3, men det stod inte vad som hände med dem.....

Permalänk
Medlem

Fanns väl ett virus som raderade alla ens mp3or i alla fall?

Permalänk
Medlem

Det finns inga större tekniska problem med ett sådant virus, men det låter lite långsökt faktiskt. Mycket enklare att bara göra ett virus som tar bort filerna.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miptex
Det finns inga större tekniska problem med ett sådant virus, men det låter lite långsökt faktiskt. Mycket enklare att bara göra ett virus som tar bort filerna.

Inte om man vill sabba för fildelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Inte om man vill sabba för fildelare.

Bra poäng.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

Re: Virus som förstör mp3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av john m
Min farbror snackade om att han hade fått ett virus som förstör hans mp3:or. Det blir hack i dom, och låter ungefär som gammla gramofonskivor. Kan det stämma?

Hade ett virus för många år sen som hade infekterat samtliga av mina mp3or. Hade ingen effekt men det var ganska roligt när jag körde en viruskoll och hade över 10000 smittade filer enbart i mp3 mappen Dock hittade jag senare en mix som blandade ett tiotal av mp3orna hejvilt till en 10-20 sekunder lång mix, och dessa hade inte jag gjort, vette fan hur dom hamnade där